Sound of Mátra

Mediator

Kategória:
Rendezvény, Az Év Kreatív megoldása, Az Év technológiai megoldása
A pályázat elérhetősége:
https://www.feketezaj.hu/thesoundofmatra/

Marketing célok:

Ahogy számos kulturális intézmény és esemény, az idén 15 éves Fekete Zaj Fesztivál is folyamatosan küzd a kedvezőtlen trendekkel – ilyen a fizetőképes kereslet csökkenése, a finanszírozás bizonytalansága, a nagy szponzorok távolmaradása és a rohamosan növekvő költségek. A zenei spektrum extrémebb és sötétebb végén helyet foglaló, a mainstreamtől távol álló előadókat felvonultató fesztivál ráadásul többszörös hátrányban van a piac nagy szereplőivel szemben. A fesztivál idei célja az volt, hogy az évfordulót olyan, a szellemiségébe illeszkedő projekttel ünnepelje meg, amely kedvező hírverést generál az esemény körül, eljuttatja hírét a szűkebb, zenerajongó közönségen túlra is, egyben a teljes szezonban (ideértve a teaser és utókommunikációt is) témát/felületet biztosít a szervezőknek. A Fekete Zaj Fesztiválnak otthont adó Mátra domborzati formáit hanghullámokká alakítottuk, így született meg az igazi Fekete Zaj, és a Mátra hangtérképe. A svéd Kilohearts céggel együttműködésben aztán létrehoztunk 20 egyedi patchet a zenetervező szoftverük segítségével. Az így létrejött Black Noise hangkészlet ingyenesen elérhető az egész világon, így bárki szabadon felhasználhatja, és megszólaltathatja zenéjében a Mátra kísérleti hangját. A létrejött weboldal célja az volt, hogy a szakmai közönségen túl ezt a „játékos” lehetőséget a laikus nagyközönségnek is megteremtsük, így bárki kipróbálhassa a Mátra hangját, ezzel generálva a hírverés hullámait a közösségben.

Célcsoport:

A honlap és az aktivitás célja, hogy a fesztivál meglévő közönségét bővítse, és azokhoz is eljuttassa üzenetét, akik egyébként nem ismerték kínálatát. Ennek érdekében olyan 16-44 közöttieket céloztunk meg, akik 1.) kulturálisan érdeklődőek; 2.) technológiailag nyitottak; 3.) digitálisan az átlagnál fejlettebbek. Külön figyelmet fordítottunk a sajtó (zenei, kreatívszakmai) és a környezetükben véleményvezérek (pl. zenészek, fellépők, partnerek) megszólítására – ezen ún. B2B célcsoportok hólabda hatásának elérésére.

Videó:

Vissza

További pályaművek a kategóriában