Greenroom: Új hullám a B2B marketingben
A Greenroom marketingügynökség weboldala merész újítást hozott a B2B kommunikáció világába: szakít a megszokott sémákkal, és egyedi koncepcióval, a szörfösök „greenroom” pillanatát idézve mutatja be, hogyan lehet a marketing nyugodt, átlátható és inspiráló. A honlap dizájnja nemcsak vizuálisan kiemelkedő, hanem érzelmileg is hat – videók, animációk és letisztult navigáció segíti a felhasználót. A weboldal példát mutat arra, hogyan lehet a professzionalizmust és a kreativitást hatékonyan összehangolni egy B2B platformon. Az alábbi interjúban a cég csapata mesél arról, hogyan született meg ez a különleges weboldal, és milyen gondolatok, kihívások és célok vezették őket a fejlesztés során.

1. Mi motivált titeket arra, hogy nevezzetek ’Az Év Honlapja’ pályázatra?
Cégünk 3 éve nagyot álmodott és úgy döntött, hogy átgondolja magát: vízióját, misszióját és ez alapján korábbi megjelenését, illetve arculatát. A megújult arculatot apró lépésekben vezettük be, és ennek egyik végső lépése volt a weboldal átalakítása. Nagyon büszkék vagyunk az új honlapra, mely hűen tükrözi a változást, amin a cég az elmúlt évek folyamán keresztülment. Azért neveztük, mert kíváncsiak voltunk a közönség és a zsűri véleményére, hogy nekik is tetszik-e a végeredmény. A megítélt különdíj így hatalmas öröm volt számunkra.
2. Mi volt a legfontosabb prioritás a fejlesztési folyamat során?
A legfontosabb célunk az volt, hogy a Greenroom karaktere, identitása és víziója világosan átjöjjön a digitális felületeken. Ezzel összhangban egy letisztult és inspiráló honlap kialakítására törekedtünk, mellyel saját példánkon mutathatjuk be a hatékony márkakommunikáció egy formáját – amit tulajdonképp ügyfeleinknek is árulunk.
3. Milyen szempontokat tartottatok szem előtt a felhasználói élmény kialakításakor?
Elsősorban azt, hogy a látogatók számára ne csupán informatív, hanem élvezetes böngészési élményt nyújtsunk. A szakmai tartalom nyilván akkor megy át maradéktalanul, ha a csomagolás, azaz a vizuális élmény nyitottá teszi rá az olvasót. Emellett kiemelt figyelmet fordítottunk arra is, hogy az oldal minden eszközön könnyen használható, illetve navigálható legyen.
4. Milyen nehézségekkel, kihívásokkal szembesültetek a folyamat alatt?
A kihívás a mi esetünkben is az volt, hogy az újonnan megalkotott márkaarculatot és vizuális világot úgy ültessük át digitális formába, hogy az izgalmas, mozgalmas és látványos legyen: világosan adja át prioritásainkat és szakmai szemléletmódunkat, de funkcionális maradjon. Emellett a vizuális elemek – képek, videók, animációk – integrálása során értelemszerűen ügyelnünk kellett arra, hogy mindez ne menjen a site teljesítményének rovására.
5. Milyen hatással volt ez az elismerés a csapatra és a motivációra?
Nagyon jó érzés volt látni, hogy a szakmai közeg is értékeli a munkánkat. Ez a díj megerősítette, hogy érdemes odafigyelni a részletekre – hogy a vizuális minőség, a UX és a technikai kidolgozottság csak együtt hoz eredményt.
6. Mit tartotok a legfontosabbnak ahhoz, hogy egy honlap/applikáció sikeres legyen?
A márkakommunikációs és a felhasználói szempontok egyensúlya kulcsfontosságú. A túl sok, illetve a túl kevés információ egyaránt az eredményesség ellen hat, de a csomagolás szerepe ettől függetlenül meghatározó: az azonosság tengeréből csak a megjelenítés módja emelhet ki egy márkát, hirdetést vagy honlapot.
7. Mi az, amitől ti úgy gondoljátok, hogy a honlapotok/applikációtok igazán kitűnik a többi közül? Mi különböztet meg titeket a versenytársaitoktól?
Eredetisége, hangulata, vizuális minősége, könnyű beazonosíthatósága.
8. Szerinted mi tesz egy piaci szereplőt jó szolgáltatóvá?
A mi ambíciónk éppen az, hogy reklámügynökségként szolgáltatóból üzleti partnerré váljunk. Ehhez természetesen azt is teljesítenünk kell, amit egy szolgáltatótól megrendelői alapból elvárnak: hogy helyzetüket, problémáikat és igényeiket pontosan értve használható megoldásokat szállítsanak. Szakmailag naprakésznek, megbízhatónak és következetesnek kell lennünk, világos, áttekinthető folyamatokkal és kellő agilitással.
9. Milyen innovációk várhatóak a szolgáltatás területén?
A marketingosztályok és a kommunikációs ügynökségek életében az innovációk nem annyira az alapokra – a vásárlói magatartás mozgatórugóira – mint az értékesítési és kommunikációs csatornák fejlődésére vannak hatással. A digitalizáció mindkét területen robbanásszerű változásokat hozott, de a technológiai fejlődés az utóbbi években már a reklám technikai előállításában is egyre nagyobb szerephez jut. A mesterséges intelligencia a folyamatok egy részének egyszerűsítésével, illetve automatizálásával költségeket takaríthat meg – ezen a területen az innovációk egyre gyorsuló ütemű térnyerése várható.
10. Milyen céljaitok vannak a közeli és távoli jövőben?
Közeli és távoli céljaink megegyeznek: olyan hosszú távú ügyfél-ügynökség kapcsolatok kialakítására törekszünk, melyek beszállítói helyett partneri viszonyon alapulnak. Ehhez világossá kell tennünk megrendelőink számára, hogy szakértelmünk, azaz hozzáadott értékünk – a kreativitás – miként szolgálja közvetlen módon üzleti eredményességüket.
A márkák az emberek fejében épülnek, egyrészt a márkahasználat, másrészt a márkakommunikáció által. Az előbbihez általában szükség van az utóbbira – egyáltalán nem mindegy tehát, hogy a márka mit és miként mond leendő (és persze meglévő) vásárlóinak. A márka üzenetének meghatározásakor a legfontosabb szempont, hogy a termékkategóriáról vásárlási helyzetben a legtöbb embernek alapértelmezetten a mi márkánk jusson eszébe. A kreativitás ezen a ponton válik nélkülözhetetlenné, hiszen egy elvben minden versenytárs által elmondható üzenetet kell úgy becsomagolnunk, hogy az kizárólag a mi márkánk vonatkozásában váljon érdekessé és emlékezetessé (és ezzel a termékkategóriáról való vásárlási döntés automatikusan a mi márkánkat hívja meg).