Marketing trendek 2016-ban
Varga István, a Manta Marketing Kft. ügyvezetője és 'Az Év Holapja' alapítója 10 pontban foglalta össze 2016 marketing kihívásait.
Elkezdődtek a szekcióelőadások a Marketing Konferencián. A Digital Hack terem első előadója Varga István, a Manta Marketing Kft. ügyvezetője. A szakember a közeli jövő általa legfontosabbnak vélt marketing trendjeit foglalta össze 10 pontban:
1, Tovább erősödnek a közösségek: már 15 éve indult az indexes törzsasztal, a Facebook miatt ezek a közösségek felerősödnek. Várhatóan nőni fog azoknak a száma, akik legalább 10 online közösségnek is a tagjai.
2, Jelenleg alulbecsült a videóhír műfaj. Ennek erősödnie kell, hiszen alkalmas az értékesítés támogatására, ügyfélszolgálat erősítésére. Fontos szerepe lesz a perszonalizációban.
3, Perszonalizálhatóvá válik a mass marketing: a tartalmakat az emberek önként osztják meg egymással.
4, Közösségi finanszírozás: erősödnek a személyre szabott szolgáltatások, például az egyedi bankkártyák.
5, M2M: a gépek közti adatkommunikáció egyre fontosabbá válik, a big data /felhő technológia segítségével. A szerepe egyértelműen nő a közlekedésben, egészségügyben, vagy például az okos házak tekintetében.
6, Shareconomy: megújul ez a közösségi marketingtér, például közös lakossági beszerzésekkel.
7, Az engagement új értelmezést kap: bevonják a fogyasztókat, például visszajelzések kérése egy szálloda után. Megnő az ajánlás szerepe.
8, Szokásmarketing: új fogyasztási szokások lesznek
9, Real time döntések: például a repülőtérre érkező utasok telefonjában a beszállókártyás email az érkezéskor automatikusan kiemelődik, hogy azonnal megtalálható legyen.
10, Teljesen behálózódás: a digitális fogyasztók ismerik a jogaikat, egyre gyorsabban döntenek.
/marketinginfo.hu/