„Legyen háta is a szobornak!” – A díjnyertes webfejlesztés filozófiája

Interjú a BlackDevs Kft. szakembereivel
2025-04-09

A BlackDevs Digital Kft. három kategóriában is elismerést nyert 'Az Év Honlapja 2024'-es pályázatán – ezek közül az egyik a non-profit kategória fődíja, amelyet a Hintalovon Alapítvány weboldaláért kaptak. A sikerek mögött nemcsak technológiai tudás, hanem tudatos szemlélet, stratégiai gondolkodás és felhasználóközpontú tervezés áll.

Az alábbi interjúban a BlackDevs csapata mesél arról, mi motiválta őket a nevezésre, hogyan közelítenek egy-egy projekt felépítéséhez, miként alakítják ki az optimális felhasználói élményt, és hogy szerintük mitől lesz igazán sikeres és értékes egy weboldal – kategóriától függetlenül.

Szó esik kihívásokról, kreatív megoldásokról, szakmai alázatról és jövőbeli célokról is. Az interjú betekintést ad abba, hogyan lehet egyszerre látványos, funkcionális és társadalmilag érzékeny projekteket létrehozni – úgy, hogy közben a csapat lelkesedése és szakmai igényessége minden sorból érezhető.

Mi motivált titeket arra, hogy nevezzetek ’Az Év Honlapja’ pályázatra?

A pályázatra tavaly is neveztünk, és akkor két díjjal térhettünk haza, úgy gondoltuk, hogy idén is megmérettetjük magunkat. Jelenleg ez a webfejlesztő szakmai itthoni legnívósabb pályázata, így mind szakmai, mind presztízs szempontból fontosnak tartottuk az idei indulást is. 

Mi volt a legfontosabb prioritás a fejlesztési folyamat során?

A legfontosabb prioritás számunkra mindig az, hogy valójában az ügyfeleink ügyfeleinek készítsük a weboldalakat, és lehetőleg minden pixel az ő felhasználói élményüket szolgálja.

Milyen szempontokat tartottatok szem előtt a felhasználói élmény kialakításakor?

Minden weboldal más konverziós és felhasználói célokkal rendelkezik, ezért projektenként más-más célok vannak. Általánosan kiemelten fontos alapelvnek tartjuk a 3 kattintás szabályt, hogy a felhasználó maximum 3 kattintáson belül megtalálja a keresett információt / konverzióspontot, Jakob törvényét, miszerint a felhasználók hasonló működést várnak, mint más oldalakon. Összefoglalva: egyszerű navigáció és kiszámítható működés, ha ezek megvannak, az már egész jó kiindulás a jó felhasználói élményhez.

Milyen nehézségekkel, kihívásokkal szembesültetek a folyamat alatt?

Ahogy a projektek is változatosak, úgy a kihívások, nehézségek is azok, ami valahol könnyű, az máshol nehéz. Sok esetben a megfelelő minőségű szöveges tartalmak gyártása a legnagyobb gond.

Milyen hatással volt ez az elismerés a csapatra és a motivációra?

Mindenképpen pozitív, hiszen egy komoly szakmai visszajelzést kaptunk arra, hogy jól végezzük a munkánkat, 

Mit tartotok a legfontosabbnak ahhoz, hogy egy honlap/applikáció sikeres legyen?

Fontosnak tartom a sikert is definiálni ebben a kérdésben. Idén mi kaptuk a non-profit kategóriában a díjat, és személyesen azt gondolom, hogyha már egy gyerek élete is jobb lett ennek honlapnak köszönhetően, az önmagában is már siker, de szerencsére ennél valószínűleg jobb a helyzet.
Egy konkrét dolgot nem emelnék ki szívesen, mert a weboldal-készítés egy komplex tevékenység, ezért megfordítom a kérdést: konzisztencia nélkül valószínűleg nem lesz sikeres egy honlap vagy applikáció.

Mi az, amitől ti úgy gondoljátok, hogy a honlapotok/applikációtok igazán kitűnik a többi közül? Mi különböztet meg titeket a versenytársaitoktól?

Talán az, hogy próbálunk mindig mélyebben kidolgozni a projecteket, hogy egy közhellyel éljek: “legyen háta is a szobornak”. Illetve szeretünk valami vicceset  csinálni a 404-es oldalakon! 

Hogyan segíti a weboldalatok a szervezet céljainak elérését és a társadalmi hatás növelését?

2021 végén vettük át a Hintalovon weboldalának fejlesztését, amikor még csak egy egyszerű Wordpress sablon alatt futott, azóta pedig rengeteg funkciót fejlesztettünk, új arculatot kapott, és hihetetlen mennyiségű hasznos tartalom került rá fel. A tudásanyag, az adományozás, az általános bemutatás, és még sok dolog szolgálja az Alapítvány elsődleges célját: hogy minden gyerek jól és biztonságban érezhesse magát.

Milyen eszközökkel építettétek fel a márka online jelenlétét és digitális identitását?

Ebből a feladatkörből ránk a weboldal tervezése és fejlesztése esett, ugyanakkor a tavalyi évben a LOVE Szalon teljes marketingrendszerének reformja történt meg, ami elsősorban Dr. Bukta-Liska Fannynak volt köszönhető a HungaroDigitaltól.
A LOVE Szalon online jelenlétének és digitális identitásának kiépítése omnichannel marketingstratégián alapszik. A weboldal teljes újratervezése és fejlesztése mellett kiemelt figyelmet fordít a Szalon a minőségi, releváns tartalmak előállítására, amelyek a márka értékeit tükrözik és erősítik a célcsoporttal való érzelmi kapcsolódást. A digitális jelenlét szinergikusan épül fel a különböző csatornákon: aktív social media kommunikáció zajlik, ami organikus és fizetett tartalmakra egyaránt épül. Emellett intenzív PPC kampányok futnak, amelyek támogatják a márkaismertség növelését és a konverziókat is.

Milyen szerepet játszik a weboldal a márka hűségépítésében, és hogyan biztosítja, hogy a látogatók aktívan kapcsolódjanak a márkához?

A weboldal központi szerepet tölt be a márkaélmény formálásában és a vásárlói lojalitás építésében is. Olyan digitális platformot hoztunk létre, ami végigkíséri a Menyasszonyokat az ügyfélút minden szakaszán - az első benyomástól egészen az esküvőig. Az újonnan bevezetett időpontfoglaló rendszer úttörő az iparágban: segítségével az elfoglalt Menyasszonyok nagyon gyorsan és kényelmesen egyeztethetik össze a ruhapróba időpontokat saját naptárukkal. A weboldalon elérhető "Kedvencek" extra funkcióval pedig egyszerűen elmenthetik a számukra legszimpatikusabb ruhákat. Ezzel is támogatjuk a tudatos választást és a személyre szabott ruhapróba-élmény tervezését.

Milyen új digitális trendeket követtek az ipari szektorban?

Azt, hogy egy ipari dolog is lehet izgalmas, vagány. Ha valami jól van elmagyarázva, és szemléltetve, akkor egy olyan távolinak tűnő téma is, mint az ipari galvanizálás lehet érthető, érdekes, és a valóságban bonyolult folyamatok is bemutathatóak közérthetően megfelelő vizualitással.

Milyen céljaitok vannak a közeli és távoli jövőben?

Jelenleg a komplex 3D és scroll animációkkal kísérletezgetünk, és próbálunk több külföldi projectet szerezni. Reméljük a jövő évi pályázaton már szerepelhetnek ilyen munkáink is. 

Vissza

A Tartalom, Amiért Nem Kell Kattintani – Mi az a Zero-Click Tartalom és Miért Fontos?

2025. 04. 14.
A digitális világban, ahol a figyelem egyre inkább elaprózódik, egyre nagyobb jelentősége van annak, hogyan tudjuk hatékonyan elérni és megtartani a közönséget. Az egyik legújabb és leg…
Bővebben

„Nem csak egy digitális katalógus” – Mi van a Rossmann app sikere mögött?

2025. 04. 11.
Az okostelefonok világa gyökeresen formálta át a vásárlási élményt – gyorsabb, személyre szabottabb és kényelmesebb lett, mint valaha. A Rossmann Magyarország nemcsak felismerte e…
Bővebben

„Legyen háta is a szobornak!” – A díjnyertes webfejlesztés filozófiája

2025. 04. 09.
A BlackDevs Digital Kft. három kategóriában is elismerést nyert 'Az Év Honlapja 2024'-es pályázatán – ezek közül az egyik a non-profit kategória fődíja, amelyet a Hintalov…
Bővebben
További hírek