Automatizált jogi megoldás bárkinek? A VirtualJog már bizonyított

Interjú a VirtualJog képviselőivel
2025-04-08

Az online világ folyamatosan változik, és ezzel együtt egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a digitális jelenlét nem csupán dizájn vagy funkcionalitás kérdése, hanem jogi szempontból is komoly felkészültséget igényel. A VirtualJog csapata éppen erre a kihívásra adott innovatív választ, és mára már több ezer vállalkozás mindennapjait segítik automatizált, mégis ügyvédi szaktudásra épülő megoldásaikkal.

Nem véletlen, hogy elnyerték Az Év technológiai megoldása díjat pályázatunkon.

De mi motiválta őket a nevezésre? Hogyan született meg a VirtualJog? Milyen technológiai és felhasználói szempontokat kellett összehangolniuk, és mik a jövő tervei? Az alábbi interjúból kiderül.

Mi motivált titeket arra, hogy nevezzetek ’Az Év Honlapja’ pályázatra?

Úgy éreztük, hogy a VirtualJog jelen állapotában van olyan minőségi és innovatív, hogy kiérdemelhetné Az Év Honlapja díjat, és szerettük volna ezt megmutatni a nagyvilágnak.

Mi volt a legfontosabb prioritás a fejlesztési folyamat során?

Egyrészt figyelembe vesszük a felhasználók igényeit, elvárásait, másrészt gondolnunk kell arra, hogy a VirtualJog mögött hatalmas (és egyre nagyobb) adatbázis található, így figyelnünk kell arra, hogy a fejlesztések nemcsak hasznosak legyenek a felhasználónak, hanem a rendszer stabilitása is megmaradjon.

Milyen szempontokat tartottatok szem előtt a felhasználói élmény kialakításakor?

A gyorsaságot, tehát a regisztrációt megkönnyítő fejlesztéseket vezettünk be. A fizetés online bankkártyával történik. Az egész folyamat teljesen automatizált, mindenről küldünk rendszerüzenetet. Letisztult admin felület áll a felhasználók rendelkezésére, egyszerű és egyértelmű menüpontokkal, és funkciókkal.

Milyen nehézségekkel, kihívásokkal szembesültetek a folyamat alatt?

Az egész fejlesztési folyamatunk, illetve a VirtualJog elkészítése még jelenleg is tart, tehát nincsen olyan pillanat, amikor azt mondhatjuk, hogy a VirtualJog elkészült. A legnagyobb kihívást az jelentette, jelenti, hogy – szerencsére – már sokezer ügyfél használja a VirtualJog rendszerét, tehát több ezer dokumentumot kell tudnunk tárolni, egyszerre frissíteni, és mindig új verziókat készíteni. Figyelnünk kell arra is, hogy a kiszolgálás folyamatos legyen, tehát tükörszerverek által biztosítjuk azt, hogy mindig elérhetők és mindig minden felhasználónál frissek maradjanak a jogi dokumentumok.

Milyen hatással volt ez az elismerés a csapatra és a motivációra?

Óriási elismerést jelent, hiszen az, hogy elnyertük az Év technológiai megoldása díjat, azt jelenti, hogy az elmúlt 5 évben nagyon jó irányba haladtak a fejlesztéseink, és nemcsak az ügyfelek, hanem a szakmai zsűri is elismeri a megoldásainkat, a VirtualJog óriási szerepét az internetjog és az e-kereskedelem területén.

Mit tartotok a legfontosabbnak ahhoz, hogy egy honlap/applikáció sikeres legyen?

A megoldás legyen felhasználóbarát, egyszerű, gyors, mindig elérhető, továbbá fontos, hogy megkönnyítse a felhasználó életét. Tehát a dizájn mellett nagyon fontos a technikai háttér, és az a funkcionalitás, ami miatt a honlap/alkalmazás használatával leveszünk egy terhet a felhasználó válláról, megkönnyítjük az életét, és hogy ez által igazi élményt adjunk a részére. 

Mi az, amitől ti úgy gondoljátok, hogy a honlapotok/applikációtok igazán kitűnik a többi közül? Mi különböztet meg titeket a versenytársaitoktól?

A VirtualJog ötvözi az ügyvédi tevékenységet (pl. ÁSZF készítése egy weboldal részére) és a technológiát, ezért különbözik más szolgáltatóktól, tehát az egész dokumentum-készítés és naprakészen tartás valódi ügyvédek által történik, ugyanakkor a klasszikus ügyvédi munkát megkönnyebbítendő az egész folyamat automatizált, innovatív, gyors, ezáltal a felhasználók is egy kényelmes, biztonságos szolgáltatásban részesülnek. A webshop csomagunk már 5 nyelven elérhető, ügyvédeink folyamatosan elérhetők az adminban, illetve bármilyen weboldal jogi szabályozását el tudjuk készíteni, nem csak webshop esetén jelent modern megoldást a VirtualJog.

Milyen új digitális megoldásokat integráltatok a honlapba/applikácóba, amelyek különlegessé teszik?

Itt gondolhatunk a cégjelző apira, melyet a regisztráció során észlelhetnek a felhasználók, azaz pl. az adószám megadásával már az összes céges adatot behúzza a rendszer, így sokkal könnyebb a regisztráció. Ilyen megoldás lehet a dokumentum verziófrissítés, ahol rendszerüzenetet küldünk az új verzió létrehozásáról, illetve az új verzió azonnal megjelenik a felhasználó weboldalán. Ha elkészül a mobil alkalmazás, akkor legjobb tudomásunk szerint a VirtualJog lesz az első dokumentum-menedzselő legaltech app Magyarországon.

Milyen céljaitok vannak a közeli és távoli jövőben?

A fenti szempontok figyelembevételével (tehát ügyfél-élmény, gyorsaság stb.) fejlesztjük tovább a szolgáltatásainkat. Az AI beépítésével még tovább egyszerűsítjük a jogi dokumentumok menedzselésének folyamatát, illetve elkészítjük a VirtualJog mobil alkalmazást, így az ügyfeleink mobilról, kényelmesen tudják majd intézni a weboldalukkal kapcsolatos jogi teendőket.

Vissza

A Tartalom, Amiért Nem Kell Kattintani – Mi az a Zero-Click Tartalom és Miért Fontos?

2025. 04. 14.
A digitális világban, ahol a figyelem egyre inkább elaprózódik, egyre nagyobb jelentősége van annak, hogyan tudjuk hatékonyan elérni és megtartani a közönséget. Az egyik legújabb és leg…
Bővebben

„Nem csak egy digitális katalógus” – Mi van a Rossmann app sikere mögött?

2025. 04. 11.
Az okostelefonok világa gyökeresen formálta át a vásárlási élményt – gyorsabb, személyre szabottabb és kényelmesebb lett, mint valaha. A Rossmann Magyarország nemcsak felismerte e…
Bővebben

„Legyen háta is a szobornak!” – A díjnyertes webfejlesztés filozófiája

2025. 04. 09.
A BlackDevs Digital Kft. három kategóriában is elismerést nyert 'Az Év Honlapja 2024'-es pályázatán – ezek közül az egyik a non-profit kategória fődíja, amelyet a Hintalov…
Bővebben
További hírek