Hatékony, de utáljuk

2015-12-10

A felhasználók egyöntetűen gyűlölik a popup reklámokat, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy ez az online marketingeszköz igencsak hatékony – ha megfelelően van beállítva és jó ajánlatot talál benne a fogyasztó.

Az előugró ablak vagy popup, pop-up a különböző számítógépes programokban felugró ablakok közös elnevezése. Legismertebb formái a webböngészőkben felugráló ablakok, melyekben rendszerint nem kívánt reklámok vannak. Több program is létezik, amely a popupokat blokkolja, sok böngészőbe ez alapból be van építve. Van pop-under ablak is, ami a böngészőablak alatt nyílik meg, és csak akkor látható, amikor már becsuktuk a böngészőablakot. Kb. 14 000 popup közül egyre kattintanak rá az emberek. A popupok helyes alkalmazása esetén viszont könnyen irányíthatók a látogatók. Nem véletlen, hogy szinte az összes online marketinggel foglalkozó szakember honlapján megtalálhatók ezek az eszközök. Ha egy popup rosszul van összeállítva és tulajdonságait sem lehet változtatni, akkor valóban a becsukásra ösztönöz, de létezik olyan popup, ami mérhetően növeli a feliratkozási konverziót.

Alapvetően 2 típusát különböztethetjük meg a popup-oknak:

terelő popup pl. egy újabb cikkre vagy termékre

adatgyűjtő popup

A terelő popupokkal célzottan tudjuk mi is vezetni a különböző oldalak között az olvasóit, így felfűzve pl. egy cikksorozatot. Az adatgyűjtő popupokkal egyértelműen a feliratkoztatás a cél. Ezért cserébe valamilyen ajándékot: kupont, kedvezményt, tanulmányt vagy más csali terméket kell adnunk. „Érdemes úgy beállítani az adatgyűjtő ablakokat, hogy azok kilépési szándék esetén ugorjanak fel. Ez az egyik legkevésbé zavaró módszer, és így a popup hatékonyan konvertál” – hangsúlyozta Szombati Orsolya online marketing szakértő a Bisnode nemzetközi cégminősítő blogján. Azonban – hívta fel a figyelmet – egy ilyen kilépő ablaknál érdemes beállítani, hogy a kosár oldalakon fizetés után már ne ugorjanak fel, csak a fizetés vagy megrendelés elküldése nélkül elnavigálók számára, mivel a weboldalak elsődleges célja általában az ajánlatkérés vagy a termékeladás, így ezeket a célokat nem szabad gátolni popup ablakokkal.

Milyen egy jó popup?

a megfelelő oldalakon ugrik fel
témába vágó ajánlatot ad (kupon, árkedvezmény, másik blog ajánlója vagy termékajánló)
kellően csábító ajánlatot ad (önmagában néhány % kedvezmény lehet, hogy kevésbé motiváló, mint akár egy ingyenes csali, de ezt minden esetben le kell tesztelni)
nem jelenik meg túl gyakran egy-egy felhasználónak (óránként maximum 1 alkalommal)
megnöveli az oldalon töltött időt
növeli a konverziókat

Noha felhasználóként azt állítjuk, hogy nem szeretjük ezeket a felugró ablakokat, a gyakorlat azt mutatja, hogy a látogatók 20-70%-a mégis megadja adatait a felugró ablak hatására. Éppen ezért érdemes átgondolnunk, hogy milyen speciális ajánlatokkal tudjuk elcsábítani a nézelődőket, hogy feliratkozzanak a listánkra és így azonnal el tudjuk érni e-mailben vagy akár remarketing reklámokkal, visszacsábítva a vásárláshoz.

A csali kiválasztásánál vegyük figyelembe, hogy ha valaki nem iratkozott fel az oldalon található csalik hatására, akkor az a tartalom egy popupban felugorva sem izgalmas a számára. Ezért minden esetben saját, egyedi ajánlatot készítsünk a felugró ablakaihoz, amelyet máshol nem érhet el a fogyasztó.

/piacesprofit.hu/

Vissza

„Innovációval a mumus tantárgyak ellen” – így született meg a Rapid Edu új arculata

2025. 04. 16.
2024 őszén új nevet, új arculatot és új lendületet kapott a korábban Rapid Matekként ismert oktatási platform – így született meg a Rapid Edu. A márkaváltást nemcsak vizuális fris…
Bővebben

A Tartalom, Amiért Nem Kell Kattintani – Mi az a Zero-Click Tartalom és Miért Fontos?

2025. 04. 14.
A digitális világban, ahol a figyelem egyre inkább elaprózódik, egyre nagyobb jelentősége van annak, hogyan tudjuk hatékonyan elérni és megtartani a közönséget. Az egyik legújabb és leg…
Bővebben

„Nem csak egy digitális katalógus” – Mi van a Rossmann app sikere mögött?

2025. 04. 11.
Az okostelefonok világa gyökeresen formálta át a vásárlási élményt – gyorsabb, személyre szabottabb és kényelmesebb lett, mint valaha. A Rossmann Magyarország nemcsak felismerte e…
Bővebben
További hírek