SimplePay: Az innovatív fizetési megoldások úttörője a digitális térben
A SimplePay csapata „Az Év Honlapja” versenyen való részvételük kapcsán mesélt projektjük inspirációjáról, céljaikról és az applikációjuk fejlesztése során alkalmazott fontosabb szempontjaikról. Az alábbi interjúban betekintést nyerhetünk az applikáció létrehozásának kulisszatitkaiba, a legfontosabb funkciókba és a digitális innováció iránti elkötelezettségükbe.

Hogyan mutatnátok be magatokat és a projekteteket röviden?
A SimplePay megoldásokat fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil már több mint tíz éves tapasztalattal kínál online és különböző készpénzmentes fizetési lehetőséget biztosító megoldásokat, szolgáltatásokat a vásárlóknak és kereskedőknek egyaránt. Legfrissebb újításaink közé tartozik a qvik azonnali fizetési opció bevezetése mind fizikai környezetben történő vásárlások esetében, a Telefonos POS alkalmazásunknak köszönhetően, mind pedig online felületeken az Online fizetési megoldásunknak hála.
Szintén az elmúlt időszakban újítottuk meg a SimplePay online fizetési felületünket is, 5 év és több mint 400 millió tranzakció után úgy döntöttünk, hogy az aktuális trendeknek, felhasználói elvárásoknak megfelelően újra gondoljuk ezt a platformot.
Sőt, a B2B termékportfóliónkat is egy, egységes arculat és márkanév alá rendeztük, a SimplePay alatt már POS-terminált, Online fizetési megoldást és Telefonos POS applikációt is lehet igényelni egy egyszerű és gyors online regisztrációs és szerződéskötési folyamattal.
Az újítás mellé természetesen új weboldal is készült, a simplepay.hu alatt immár megújult felülettel találkozhatnak a fizetési megoldásokat kereső kereskedők.
Mi inspirált titeket arra, hogy részt vegyetek ’Az Év Honlapja’ versenyben?
Tavaly is részt vettünk a megmérettetésen, előtte pedig a Simple alkalmazással nyertünk díjakat a versenyen. Szerettük volna a SimplePay-t érintő újításokat, megoldásokat is bemutatni az Az Év Honlapja versenyen, hiszen így a marketing, kommunikációs szakmai is közelebbről megismerheti az azt érintő változásokat. Ugyanakkor azt gondoljuk, hogy ezzel az összetett, B2B termékeink vonatkozásában megvalósított fejlesztési csomaggal olyan komplex dolgot hoztunk létre, amely érdemes lehet az elismerésre.
Mikor és hogyan fogalmazódott meg bennetek az ötlet, hogy elindítsátok a honlapotokat/applikációtokat?
Az elmúlt években folyamatosan bővült a kereskedőknek, vállalkozóknak szóló fizetési megoldásaink száma. Korábban a SimplePay márkanév egyet jelentett az online fizetési megoldásunkkal. Szerettük volna egységesíteni a B2B termékportfóliónkat és tovább erősíteni a SimplePay márkát, ahelyett, hogy újabb és újabb márkákat vezetünk be a piacra. Ezzel egyidőben természetesen vizuális, arculati megújulásra is szükség volt, illetve a folyamatos újítás jegyében egy új fizetési opciót is bevezettünk, a qviket.
Milyen funkciót vagy jellemzőt tartotok a legfontosabbnak a projektetekben, amely a célcsoport számára a legtöbb értéket nyújtja?
Folyamatosan újítunk és figyeljük az aktuális trendeket, ezzel támogatva a kereskedő partnereinket abban, hogy minél sikeresebbek lehessenek. A SimplePay-t használva, mindenki megtalálhatja a számára leginkább megfelelő fizetési megoldásokat, sőt testre is tudja azokat szabni, így a fizetési folyamat.
Miért érzitek úgy, hogy a ti megoldásotok különleges vagy kiemelkedő a digitális térben?
A SimplePay fizetési megoldásai esetében az implementáció egy gyors online regisztrációs és szerződéskötési flow segítségével indul. Ez a piacon egyedülálló, segítségével pedig lényegesen felgyorsul az ügyintézési folyamat. Van olyan szolgáltatásunk, amelynek az aktiválása csupán egy napot vesz igénybe.
Milyen szempontokat tartotok szem előtt, amikor a célcsoportotok számára új funkciókat vagy tartalmakat terveztek?
Az aktuális trendeknek, vásárlói igényeknek megfelelően fejlesztünk, hiszünk benne, hogy érdemes minél több fizetési opciót beépíteni mondjuk az online platformokba, így a vásárló maga döntheti el, hogyan véglegesíti a rendelését. Minden esetben arra törekszünk, hogy az új funkció bevezetése ne generáljon partner oldali extra feladatot, így gördülékenyen igénybe tudják venni. A qvik kapcsán is, amelynek köszönhetően szinte az összes partnerünknél elérhetővé tettük a szolgáltatást pár hét leforgása alatt.
Mik azok a tényezők, amik biztosítják, hogy a felhasználói élmény ne csak jó, de emlékezetes is legyen?
A fizetési flow akkor a legjobb vásárlói oldalról, ha minél gyorsabb és észrevehetetlenül át tudjuk segíteni rajta a felhasználót. Az is sokat számít, hogy megtalálja az adott szituációnak, elvárásainak megfelelő fizetési opciót online vásárláskor. Például a buszon utazva senki sem veszi elő szívesen a bankkártyáját, az ilyen esetekben jól jöhet a mentett kártyás vagy a qvik-es fizetési opció.
Milyen digitális trendek és/vagy innovációk, elengedhetetlenek manapság egy honlap/applikáció fejlesztése során?
Az akadálymentes weboldalak és alkalmazások fejlesztése, a meglévők átalakítása az elvásárok mentén most egy központi és fontos kérdés. A letisztult, átlátható dizájn szintén kiemelten fontos – ennek mentén alakítottuk az online fizetési felületünket is az UX Studio csapatával karöltve.
Melyik funkció vagy dizájn elem segít a legjobban megkülönböztetni a márkát a versenytársaktól?
Nálunk a kereskedők egy helyről tudnak igényelni fizetési megoldásokat legyen szó akár fizikai kereskedésről vagy online webshopokról, szolgáltatókról.