A jövő vásárlása: Hogyan alakítják a digitális megoldások a Rossmann vásárlói élményét?

Interjú a Rossmann és Online Drogéria csapatával
2025-02-06

A mai interjúban egy olyan innovatív digitális platformot ismerhetünk meg, amely az online FMCG piacon kiemelkedő szereplővé vált, és amely az applikációjával és weboldalával már számos visszatérő felhasználót vonz. A Rossmann applikáció és az Online Drogéria csapatával beszélgettünk arról, hogyan sikerült egy olyan felhasználóbarát, dinamikusan fejlődő ökoszisztémát létrehozniuk, amely a legmodernebb technológiákra építve nyújt kiemelkedő vásárlói élményt. Szó esett a legfontosabb új funkciókról, a személyre szabott ajánlásokról, valamint a jövőbeli tervekről, amelyek tovább erősítik a márka pozícióját az online piacon.

Hogyan mutatnátok be magatokat és a projekteteket röviden?

Magyarországon az online FMCG piacon működő szereplők vagyunk, dinamikusan fejlődő digitális szolgáltatásokkal és megoldásokkal. Az Online Drogéria mellett a Rossmann applikáció is fontos része az ökoszisztémánknak, amivel célunk a kiemelkedő felhasználói élmény biztosítása, valamint az online és offline világ összekapcsolása.

Mi inspirált titeket arra, hogy részt vegyetek ’Az Év Honlapja’ versenyben?

Az Év Honlapja versenyben való részvétel számunkra minden évben egy kiváló lehetőség arra, hogy visszajelzést kapjunk az iparágtól, és összehasonlíthassuk magunkat a piac legjobbjaival.

Milyen funkciót vagy jellemzőt tartotok a legfontosabbnak a projektetekben, amely a célcsoport számára a legtöbb értéket nyújtja? 

Legfontosabbak az intuitív és felhasználóbarát weboldalunk, a gyors és releváns keresőmotor, az egyszerű fizetési folyamat, a sokféle fizetési és átvételi mód valamint, hogy Rossmann+ tagjaink online is előnyökkel élhetnek. Kiemelt figyelmet fordítunk a kategóriák felépítésére, valamint a szűrők, termékattribútumok legpontosabb megadására. Mobilappunk segítségével rengeteg feature-t adunk vásárlóink kezébe az online vásárlás lehetőségén túl. Rossman+ programunk, gamifikáció, nyereményjátékok, inspirációs és edukatív tartalmak, személyre szóló kuponok, perszonalizált termékajánlók, boltkereső funkció mind megtalálható applikációnkban. 

Miért érzitek úgy, hogy a ti megoldásotok különleges vagy kiemelkedő a digitális térben?

Úgy érezzük, megoldásunk azért kiemelkedő a digitális térben, mert ötvözi az innovatív technológiai megoldásokat, a vásárlói élményre fókuszáló megközelítést, és az értékalapú szolgáltatást, amelyek együttesen biztosítják, hogy platformunk egyedi és vonzó legyen a célközönség számára. Arc és hajrutin varázslónk egy rövid kérdőíves felmérés után, egyéni, személyre szabott, az adott vásárló problémáira, igényeire egyedi választ adó termékeket ajánl, az arc vagy haj rutin minden állomására. Virtuális tükör szolgáltatásunkkal vásárlóink a telefonjukon próbálhatják fel a különböző dekorkozmetikai termékeket. 

Milyen szempontokat tartotok szem előtt, amikor a célcsoportotok számára új funkciókat vagy tartalmakat terveztek?

Új funkciók vagy tartalmak tervezésekor a legfontosabb szempont, hogy azok relevánsak, értékteremtők és felhasználóbarátok legyenek a célcsoportunk számára. Ennek érdekében folyamatosan figyeljük és elemezzük a vásárlói visszajelzéseket, hogy megértsük, milyen funkciók könnyítenék meg számukra a vásárlást vagy tennék élvezetesebbé az oldal használatát. A vásárlási szokások és weboldalhasználati minták elemzésével biztosítjuk, hogy az új funkciók valóban hasznosak és népszerűek legyenek. Döntéseinket mindig igyekszünk adatalapon meghozni. Folyamatosan figyeljük a nemzetközi trendeket és a versenytársak megoldásait, hogy olyan egyedi és innovatív funkciókat vezessünk be, amelyek kiemelnek minket a mezőnyből. Az új funkcióknak mindig hozzá kell járulniuk a vásárlói élmény növeléséhez, legyen szó időmegtakarításról, edukációról, vagy egyszerűbb vásárlási folyamatokról. Mindenképp szeretnénk kiemelni pelenka előfizetés modellünket. Új szolgáltatásunkkal szeretnénk a kismamáknak segítséget nyújtani. Előfizetve szolgáltatásunkra, vásárlóink minden hónapban automatikusan megkapják a választott havi pelenkamennyiséget, ingyenes szállítással. 

Mik azok a tényezők, amik biztosítják, hogy a felhasználói élmény ne csak jó, de emlékezetes is legyen?

Weboldalunk és applikációnk modern, letisztult, emellett könnyen áttekinthető és navigálható, valamint intuitív és egyszerűen kezelhető. Oldalunk és appunk sebessége, a termékkeresés gyorsasága, a kategóriák felépítése, a menük elrendezése mind növelik a felhasználói élményt vásárlóink számára. Az online drogéria szektorban egyedülálló saját autós kiszállításunkkal vásárlóink 5 órán belül átvehetik rendelésüket, 1 órás idősávok közül válogatva.

Milyen digitális trendek és/vagy innovációk, elengedhetetlenek manapság egy honlap/applikáció fejlesztése során? 

Az okostelefonon böngészők aránya folyamatosan nő, így egy mobilbarát és gyorsan betöltődő felület alapkövetelmény. Az AI-alapú ajánlórendszerek, chatbotok, vagy a vásárlói viselkedés elemzése segít személyre szabni az élményt és növelni az elköteleződést. A hangalapú technológiák egyre népszerűbbek lesznek, és kényelmes alternatívát nyújtanak a vásárlóknak a böngészéshez. A gamifikációs elemek mint pontgyűjtés, badge-ek, kihívások vagy interaktív kampányok segítségével fokozható a vásárlók aktivitása és hűsége.

Hogyan méritek a látogatók/felhasználók elégedettségét? Mit gondoltok, mi az, ami miatt visszatérnek?

A látogatók és felhasználók elégedettségét többféle módon mérjük, hogy pontos képet kapjunk a szolgáltatásaink minőségéről és a vásárlói élményről. A vásárlások során a termékekről és szolgáltatásainkról begyűjtött értékelések és vélemények kiemelt fontossággal bírnak. Ezen értékelések elemzésével gyorsan felismerjük a javítandó területeket és erősségeinket. Az ügyfélszolgálaton keresztül érkező visszajelzések és panaszok is fontos információkat nyújtanak számunkra a felhasználói elégedettségről, hiszen ezeken keresztül közvetlen kapcsolatba léphetünk a vásárlóinkkal és gyorsan reagálhatunk a felmerülő problémákra. A korábbiakon túl folyamatosan mérjük és kutatjuk vásárlóink és célcsoportjaink véleményét, tapasztalatait.
Vásárlóink biztosak lehetnek benne, hogy a rendelésük pontosan és időben érkezik meg, valamint, hogy bármilyen probléma esetén gyorsan és hatékonyan kezeljük a felmerülő panaszokat. A szortiment folyamatos bővítése és a folyamatos akciók, kedvezmények révén a vásárlók tudják, hogy nálunk mindig megtalálják, amit keresnek, és mindezt kedvező áron. Regisztrált Rossman” tagjaink számára, extra, kedvezmények és exkluzív ajánlatok erősítik a márkához való kötődést

Hogyan járul hozzá az applikációtok, a mindennapi élet megkönnyítéséhez?

Applikációnk lehetővé teszi, hogy a felhasználók bárhol, bármikor könnyedén vásároljanak, legyenek akár útközben. Az applikáción keresztül a felhasználók könnyen nyomon követhetik rendeléseik státuszát, értesítéseket kapnak a szállítási információkról, és értesítést kapnak, ha egy termék, amit keresnek, újra raktáron van. Az applikációban található push értesítések segítségével a vásárlók időben értesülhetnek a legújabb akciókról, kedvezményekről, új termékekről. Az applikáció lehetőséget biztosít a vásárlóknak, hogy gyorsan és egyszerűen nyomon kövessék Rossmann+ költési egyenlegüket, és könnyedén aktiválják kuponjaikat a vásárlás során.

Hogyan tettétek az online vásárlási élményt intuitívabbá és kényelmesebbé a látogatók számára?

Weboldalunk és applikációnk navigációja átlátható, jól strukturált, hogy a felhasználók könnyen elérjék a kívánt termékeket vagy információkat. A logikus kategorizálás és jól elhelyezett szűrők segítik a vásárlókat, hogy gyorsan megtalálják a számukra releváns termékeket. Az intelligens keresési funkciók, amelyek figyelembe veszik a gépelési hibákat, szinonimákat, valamint a releváns termékeket, gyorsan és pontosan képesek megtalálni, amit a vásárló keres. A kereső szűrők segítenek a találatok finomhangolásában. A termékoldalak részletes, mégis egyszerűen érthető leírásokkal és sok esetben webre optimalizált termékképekkel segítik a vásárlókat, hogy pontosan megtudják, mire számíthatnak. Bevezettük a termékvariánsokat, mellyel a vásárlók a termékadatlapon láthatják, ha az adott termékből létezik más változat. A termékinformációk (pl. összetevők, méretek, színválaszték) világosan szerepelnek, csökkentve a vásárlói bizonytalanságot, valamint nagyszámú termék esetén rich tartalommal is bővítjük termékleírásainkat.

Milyen rövid- és hosszútávú terveitek vannak? Hogyan képzelitek el a honlapotok fejlődését a jövőben?

További finomhangolások és új funkciók bevezetése az applikációban és a weboldalon a még intuitívabb navigáció érdekében. A vásárlási élményt folyamatosan tökéletesítjük a visszajelzések és analitikai adatok alapján. Mesterséges intelligencia és gépi tanulás segítségével tovább pontosítjuk a termékajánlásokat, hogy a felhasználók számára relevánsabb, személyre szabott élményeket kínálhassunk. Folyamatosan figyeljük a trendeket és a vásárlói igényeket, ezért a termékkínálat folyamatos bővítése kiemelt célunk. Szűrőinket és a termékattribútumokat folyamatosan fejlesztjük, hogy a probléma alapú keresésesekre megfelelő termékeket találjanak vásárlóink.

 

Vissza

Megvannak „Az Év Honlapja” 2024 díjazottjai!

2025. 03. 06.
Rekordszámú nevezés, innováció, technológiai bravúrok és kreativitás jellemezte a 2024-es „Az Év Honlapja” pályázatot, amely immár 23. alkalommal emelte piedesztálra a…
Bővebben

FOMO a marketingben: Hogyan ösztönzi a vásárlásokat a kimaradástól való félelem?

2025. 02. 28.
A FOMO (Fear of Missing Out), vagyis a kimaradástól való félelem, egy olyan pszichológiai jelenség, amely azt az érzést kelti az emberekben, hogy valami fontos dolog történik, és ők kim…
Bővebben

A hulladék nem végállomás, hanem egy új kezdet alapja a körforgásos gazdaságban

2025. 02. 28.
A mai interjúban betekintést nyerhettünk a MOHU.hu megújításának folyamatába, kihívásaiba és jövőbeli terveibe. Megtudtuk, hogy a platform nemcsak a körforgásos (fenntartható) gazdaság…
Bővebben
További hírek