Új dimenziók a B2B weboldal fejlesztésben: A WING jubileumi kampányának titkai
Örömmel mutatjuk be mai interjúnkban a WING Zrt. jubileumi kampányát és a hozzá kapcsolódó weboldal fejlesztést. A WING, mint Közép-Európa egyik vezető ingatlanfejlesztő és -befektető vállalata, 25 évnyi sikeres működését ünnepli, és ezen az alkalmon egy különleges digitális élményt kínál a látogatóknak. A weboldal célja, hogy interaktív módon mutassa be a cég legfontosabb mérföldköveit, valamint a vállalat történetének és jövőjének kulcsfontosságú elemeit. A mai interjú során a projekt mögött álló szakértővel beszélgettünk a weboldal fejlesztéséről, a digitális trendekről, és arról, hogyan sikerült ötvözniük a B2B és B2C elemeket egy izgalmas online felületen.
Hogyan mutatnátok be magatokat és a projekteteket röviden?
A WING a közép-európai ingatlanpiac egyik vezető, magántulajdonban lévő ingatlanfejlesztő és -befektető vállalatcsoportja, amely egyaránt meghatározó részesedéssel rendelkezik Németország, Lengyelország és Magyarország ingatlanpiacain. A weboldal a WING Zrt. 25 éves fennállásának jubileumára készült és egy különleges időutazásra invitálja a látogatót, amely bemutatja a vállalat elmúlt negyed évszázadának legfontosabb mérföldköveit, a vállalat értékeit és misszióját.
Mi inspirált titeket arra, hogy részt vegyetek ’Az Év Honlapja’ versenyben?
A WING 25 éves fennállásának jubileumára készült weboldalt szerettük volna bemutatni, azt, hogy milyen egy B2B felület, amely bár elsődlegesen a magyar és nemzetközi ingatlanszakmai és gazdasági szereplőknek és partnereknek szól, mégis egyedi és élményszerű szemléletmóddal reprezentálja a vállalat elmúlt negyed évszázadának legfontosabb mérföldköveit.
Mikor és hogyan fogalmazódott meg bennetek az ötlet, hogy elindítsátok a honlapotokat/applikációtokat?
Az elkészült honlap a cég jubileumi kampány kommunikációjának szerves része, így a kampány tervezésekor, 2023-ban merült fel a megvalósítás ötlete.
Milyen funkciót vagy jellemzőt tartotok a legfontosabbnak a projektetekben, amely a célcsoport számára a legtöbb értéket nyújtja?
Az oldal vizuálisan inspiráló és dinamikus elemekkel, szórakoztató hatásokkal kíséri végig a látogatót a WING fejlődésének kulcsfontosságú pillanatain. A weboldalon nyomon követhető, hogyan alakult a cég története az alapítástól napjainkig, és miként vált Közép-Európa egyik legmeghatározóbb ingatlanpiaci szereplőjévé. A látogatók élményszerű módon ismerhetik meg a WING sikerének titkait, amely a hosszú távú értékteremtésen és szakmaiságon alapszik.
Miért érzitek úgy, hogy a ti megoldásotok különleges vagy kiemelkedő a digitális térben?
A legnagyobb erőssége a projektnek, hogy egy elsődlegesen B2B tematikájú weboldalt B2C-re hangoltunk mind vizuálisan, mind webcopy szempontból. Ezáltal nemcsak egy új és meglepően izgalmas dimenzióval gazdagítottuk a WING tone of voice-át, hanem egyedi és innovatív megoldást is hoztunk a hazai ingatlanpiaci marketingkommunikációba.
Milyen szempontokat tartotok szem előtt, amikor a célcsoportotok számára új funkciókat vagy tartalmakat terveztek?
Egyszerű, átlátható, könnyen értelmezhető felhasználói funkciók, minimális szöveges tartalom, több vizuális, látványos elem használata.
Mik azok a tényezők, amik biztosítják, hogy a felhasználói élmény ne csak jó, de emlékezetes is legyen?
Egyedi vizuális megoldások és szórakoztató, bevonó elemek használata a weboldalon. pl. animált GIF-ek, logó átszínezés
Milyen digitális trendek és/vagy innovációk, elengedhetetlenek manapság egy honlap/applikáció fejlesztése során?
Fontos, hogy a felhasználók egyszerű és könnyen navigálható felülettel találkozzanak, ahol kevesebb szöveg és több vizuális elem dominál. Képek, videók, interaktív megoldások, számlálók használata fokozzák a felhasználói élményt, az egyszerű navigáció és átgondolt felhasználói útvonalak pedig növelik a weboldal használati hatékonyságát. Fontos, hogy a felhasználó egyszerűen megtalálja, amit keres, és érdeklődési körének megfelelően kapjon információt pl. hírlevél feliratkozás, ajánlatkérés. Fontos a hatékony kereshetőség, pl. a megfelelő SEO beállítások. A weboldalon szintén hatékonyságot növelő tényező, ha a közösségi platformokra könnyen és egyszerűen át lehet navigálni az adott oldalról. A reszponzivitás is elengedhetetlen elem, hiszen manapság több különböző eszközről nyitják meg, használják a felhasználók a weboldalt. Végül, de nem utolsó sorban a GDPR adatvédelmi szabályozások miatt szükségszerű, hogy minden weboldal megfeleljen a legszigorúbb biztonsági szabványoknak.
Ha szabadon változtathatnátok vagy fejleszthetnétek bármit a honlapotokon most, akkor mi lenne az?
Rengeteg ötlet van még a tarsolyunkban, a jubileumi oldalt szívesen aktualizálnánk újabb és újabb inspiráló tartalmakkal.
Hogyan méritek a látogatók/felhasználók elégedettségét? Mit gondoltok, mi az, ami miatt visszatérnek?
Különleges helyzetben vagyunk a születésnapi oldallal kapcsolatban, mert sokkal fontosabbnak tartjuk az oldalon eltöltött, akár csak egyszeri időt, mint a visszatérést, hiszen ebben az esetben nem sales, sokkal inkább márkakötődést építő céljaink vannak.
Hogyan segíti a weboldalatok, az üzleti partnereitekkel való közös együttműködést?
Ez az időszakos weboldal elsősorban egy visszatekintés a cég életében, egy összegzés az eddig elért sikerekre, projektekre vonatkozólag. Az oldal célcsoportja elsősorban jelenlegi és volt üzleti partnereink, kollégáink, valamint a magyar és nemzetközi ingatlanszakmai és gazdasági szereplők. Az oldal célja a célcsoport lojalitásának növelése, márkakötődés kialakítása és ennek eszköze a visszatekintő forma összegyűjtve az eddig elért sikereket.
Milyen rövid- és hosszútávú terveitek vannak? Hogyan képzelitek el a honlapotok fejlődését a jövőben?
Mivel ez egy időszakos kampány aloldala, így a kampány végeztével a külső célcsoportjaink számára megszüntetjük a tartalom elérhetőségét. Ez a honlap egy remek eszköz volt arra, hogy kísérletezzünk a megszokott B2B kommunikációtól merőben eltérő tartalommal és stílussal, hangnemmel, amely az ünnepi hangulatunkat tükrözte. A jubileumi oldalt újabb kreatív ötletek alapjául fogjuk használni a jövőben, akár a cég életében történő változásokhoz, aktualitásokhoz igazodva. Viszont a belső kommunikációban – az oldal tartalmát időről-időre aktualizálva - a jövőben is folyamatosan fogjuk tudni használni a munkatársak bevonására, edukálására vagy az aktuális üzeneteink eljuttatására.