EXIM: Úton a jövő felé a felhasználói élmény jegyében
Örömmel mutatjuk be nevezőnket, az EXIM Magyarország csapatát, akik egy teljesen megújult weboldallal tettek nagy lépést a digitális térben! Az alábbi interjúban bepillantást nyerhetünk abba, hogyan született meg ez az innovatív platform, amely egyszerre támogatja a magyar exportőröket és emeli a felhasználói élményt. A beszélgetésből kiderül, miért tartják projektjüket különlegesnek, és milyen trendek és szempontok vezérelték őket a fejlesztés során.
Hogyan mutatnátok be magatokat és a projekteteket röviden?
Az EXIM Magyarország az ország hivatalos exporthitel-ügynöksége, amely a magyar export kiemelt támogatójaként 30 éve arra törekszik, hogy elősegítse a magyar termékek és szolgáltatások külpiacokra történő eljutását. Mintegy 40 pénzintézettel folytatunk közvetítői együttműködést és több ezer ügyfelünknek segítettünk már fennállásunk alatt a világ mintegy 150 országába eljutni. Éppen ezért is tartottuk kiemelten fontosnak, hogy egy olyan, a mai trendeknek és felhasználói igényeknek megfelelő weboldalt alakítsunk ki, ahol a missziónk, a termékeink, a fontos dokumentumok és a híreink is a lehető legoptimálisabban és esztétikusabban jelennek meg az érdeklődők képernyőin.
Mi inspirált titeket arra, hogy részt vegyetek ’Az Év Honlapja’ versenyben?
A több hónapos tervezés, fejlesztés és megvalósítási folyamatot követően úgy gondoltuk, hogy az elért eredmény és a rengeteg dicsérő visszajelzés alapján érdemes lehet megmérettetni magunkat az ország egyik legrangosabb digitális versenyén. Hiszünk abban, hogy olyan felületet sikerült létrehoznunk, ami méltó módon tükrözi tevékenységünk exportfinanszírozásban betöltött szerepét.
Mikor és hogyan fogalmazódott meg bennetek az ötlet, hogy elindítsátok a honlapotokat/applikációtokat?
2023 tavaszán egy 360 fokos külső kommunikációs, valamint arculati megújulás kezdődött el az EXIM Magyarországnál. Kezdésként újraálmodtuk a logónkat, a színeinket és a teljes arculati palettát, amelynek kiemelt állomása az exim.hu weboldal megreformálása volt 2024 júniusában. A korábban használt weboldalunk már nem felelt meg az aktuális trendeknek, ezért egy olyan verziót valósítottunk meg, amely funkcióival minden igényt kiszolgál.
Milyen funkciót vagy jellemzőt tartotok a legfontosabbnak a projektetekben, amely a célcsoport számára a legtöbb értéket nyújtja?
A projekt során létrehoztunk egy átlátható és könnyen kezelhető dokumentum-adatbázist, amely a weboldalon található termékekhez kapcsolódó dokumentumokat rendszerezi. Az adatbázis lehetőséget biztosít a célcsoportjaink számára, hogy egyszerűen szűrhessék és letölthessék a szükséges fájlokat, ezzel támogatva a hatékonyabb információ-hozzáférést.
Miért érzitek úgy, hogy a ti megoldásotok különleges vagy kiemelkedő a digitális térben?
A webdesign kialakításánál fontosnak tartottuk a szakmai szempontok érvényesítését, hogy egy felhasználóbarát, átlátható és logikusan rendszerezett weboldalt hozzunk létre. Szerintünk az eredmény nemcsak megfelel a piaci elvárásoknak, hanem versenytársaink körében is egyedi megoldást képvisel.
Milyen szempontokat tartotok szem előtt, amikor a célcsoportotok számára új funkciókat vagy tartalmakat terveztek?
Számunkra fontos a célcsoport visszajelzése, ezért igyekszünk ezt folyamatosan visszamérni a reakciókat és beépíteni őket az újabb fejlesztésekbe. A szakmai elvárásokat is rendszeresen követjük, főként tartalomtervezésnél, ahol a SEO szempontok kapnak kiemelt hangsúlyt.
Mik azok a tényezők, amik biztosítják, hogy a felhasználói élmény ne csak jó, de emlékezetes is legyen?
Úgy gondoljuk, hogy az arculatunk következetes használata elengedhetetlen ahhoz, hogy a felhasználók számára visszaidézhető legyen az EXIM, ezért erre kiemelten odafigyelünk. Mindemellett a legfontosabb számunkra, hogy a user journey kellően megtervezett és ezáltal rövid legyen, a felhasználó könnyen és gyorsan jusson el az adott információhoz.
Milyen digitális trendek és/vagy innovációk, elengedhetetlenek manapság egy honlap/applikáció fejlesztése során?
Reszponzív design, mesterséges intelligencia használata, adatbiztonság, integráció a közösségi média platformokkal, dark mode.
Ha szabadon változtathatnátok vagy fejleszthetnétek bármit a honlapotokon most, akkor mi lenne az?
Valamilyen interaktív tudástár, ahol könnyen és játékosan tudnánk átadni a termékeinkhez kapcsolódó információt.
Hogyan méritek a látogatók/felhasználók elégedettségét? Mit gondoltok, mi az, ami miatt visszatérnek?
Google Analytics-et használunk a visszaméréshez. Az oldalunk olyan kulcsinformációt tartalmaz adott hiteltermék igényléséhez, amely publikusan csak itt érhető el a pénzügyi partnereink számára, ezért térnek újra vissza.
Hogyan segíti a weboldalatok, az üzleti partnereitekkel való közös együttműködést?
A korábban említett könnyű információ-hozzáférhetőség által.
Melyik funkció vagy dizájn elem segít a legjobban megkülönböztetni a márkát a versenytársaktól?
Úgy gondoljuk, hogy az arculatunk teljes egésze olyan elemeket tartalmaz a színek és a formák terén is, amely jól megkülönböztethetővé tesz minket a versenytársainkkal szemben.
Milyen rövid- és hosszú távú terveitek vannak? Hogyan képzelitek el a honlapotok fejlődését a jövőben?
A trendek és technológia nagyon gyorsan változik, ezért elsődleges célunk, hogy az adott korlátainkhoz képest ezeket minél jobban lekövessük és amit lehet beépítsünk az oldalba.