Skandináv Manók a Fenntarthatóság Jegyében – A WUGEPH WORLD Történet
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a WUGEPH WORLD márkát, amely mögött Rita és Fióna, anya-lánya alkotópárosa áll. Kézműves manóik nemcsak különleges skandináv történeteket keltenek életre, hanem a fenntarthatóság üzenetét is magukkal hordozzák, hiszen kizárólag újrahasznosított textilekből készülnek. Céljuk, hogy bemutassák egyedi és környezettudatos megközelítésüket, amely ötvözi a kézműves hagyományokat a digitális innovációval. Az interjúban a projekt születéséről, küldetésükről és jövőbeli terveikről mesélnek nekünk.

Hogyan mutatnátok be magatokat és a projekteteket röviden?
Rita és Fióna, anya és lánya páros vagyunk, a WUGEPH® márka alkotói, egyedi, fenntartható kézműves manókat készítünk újra felhasznált textilekből, anyagokból. Célunk, hogy a fenntarthatóságot népszerűsítsük és örömet csempésszünk az emberek életébe, miközben ezekkel a különleges, kézzel készített manókkal szeretnénk átadni a természet szeretetét és tiszteletét. Skandináv gyökerekkel rendelkezünk, így az északi manók történetei közel állnak hozzánk.
Mi inspirált titeket arra, hogy részt vegyetek ’Az Év Honlapja’ versenyben?
Úgy érezzük, hogy a WUGEPH® weboldal egyedülálló ötvözete a fenntartható e-kereskedelemnek és a márkánk történetének bemutatásának. Szeretnénk, ha a honlapunkkal elért eredményeinket és fontos küldetésünket szélesebb körben is megismernék, valamint megmérettetnénk egy ilyen kiváló lehetőségben is, mint ‘Az Év honlapja’ verseny.
Mikor és hogyan fogalmazódott meg bennetek az ötlet, hogy elindítsátok a honlapotokat/applikációtokat?
2024. februárja volt, amikor Izlandon voltunk ketten és egyik este ahogy hajtottunk a szállásra egy fárasztó, de igen különleges nap után, akkor jött egy gondolat, hogy csináljuk ezt. Mivel Izlandon belecsöppentünk a troll mesék világába, valamint az újrahasznosítás és „no waste” fontosságába, rájöttünk, hogy ezt itthon is tudjuk népszerűsíteni, úgy, hogy a fenntarthatóságot, textilek újragondolását játékosan össze tudjuk kötni a manóinkkal. Így lettek a kis WUGEPH® manók – weboldal ötlettel együtt, melyet meg is valósítottunk.
Milyen funkciót vagy jellemzőt tartotok a legfontosabbnak a projektetekben, amely a célcsoport számára a legtöbb értéket nyújtja?
A manók egyedisége – mindegyik manó sorszámozott és névvel, kis történettel rendelkezik, mindemellett nagyon fontos az, hogy az olyan textilekből, melyek kidobásra várnának (egy-egy lyukas pulcsi, vagy kibomlott kötött ruha) - megannyi egyedi lehetőség van bennük! Az upcycling népszerűsítése egyedi formában, kreatívan.
Miért érzitek úgy, hogy a ti megoldásotok különleges vagy kiemelkedő a digitális térben?
A weboldal különlegessége, hogy random adja a háttérszínt, mindig más pasztell világot hoz, ami érdekessé és különlegessé teszi a weboldalt. Illetve, ha manóknál a webshopban színre keresnek rá – kis színkockákat klikkelve, akkor annak megfelelő háttérszínt tesz be az oldal.
Milyen szempontokat tartotok szem előtt, amikor a célcsoportotok számára új funkciókat vagy tartalmakat terveztek?
Mindenképp megőrizzük a kreativitás lehetőségét, valamint minden olyan kézműves termékek iránt érdeklődő és a Föld megóvásának fontosságát előtérbe helyező célcsoportunknak legyen lehetősége a manóinkon keresztül népszerűsíteni ezt a nagyszerű kezdeményezést.
Mik azok a tényezők, amik biztosítják, hogy a felhasználói élmény ne csak jó, de emlékezetes is legyen?
Kiválaszthatja a vásárló a saját manóját, amit közel érez szívéhez. Sokféle egyediséggel találkozhatnak a weboldalunkon, akiknek neve és kis története van. Mert mindegyik manó elmesél egy rövid gondolatot a természet megóvásáról, vagy épp az emberi kapcsolatok megerősítésének fontosságáról. A vásárlási folyamat egyszerű, ezen belül a webshopba való regisztráció is.
Milyen digitális trendek és/vagy innovációk, elengedhetetlenek manapság egy honlap/applikáció fejlesztése során?
A mobilbarát dizájn, az intuitív vásárlói élmény, valamint a vizuálisan vonzó, gyorsan betöltődő tartalom ma már alapvető elvárás egy honlapnál. Ami fontos számunkra még, hogy a weboldal dizájnja teljes összhangban legyen azzal a küldetéssel és termékkel, mint ami elérhető a honlapon.
Ha szabadon változtathatnátok vagy fejleszthetnétek bármit a honlapotokon most, akkor mi lenne az?
Jó lenne beépíteni egy 3D termékmegjelenítést, hogy a honlap látogatói közelebbről és 360 fokban megismerjék a kedvenc manójukat. Valamint tervben van tavaszra egy olyan lehetőség, hogy összerakhatja a vásárló a saját manóját, előre feltöltött textilekből, test, kezek, lábak, ezek mérete, formája is választható lenne megadott sablonok alapján. A szemek, azaz a gombok is, valamint a hajacskák színe, anyaga is egyedileg választhatóak lennének. A vásárló által kreált manót elkészítjük és boldog manó tulajdonost tudhatunk majd a projektünk mellett.
Hogyan méritek a látogatók/felhasználók elégedettségét? Mit gondoltok, mi az, ami miatt visszatérnek?
Vásárlás után ki fogunk küldeni egy kérdőívet, melynek kitöltése után kapni fog egy vouchert, amit fel tud majd használni a következő manó vásárlásakor. Ez még nem került bevezetésre, fejlesztés alatt áll.
Visszatérések még nincsenek, de az eddig vásárokon eladott manócskákat nagy örömmel fogadták és voltak visszatérő vásárlóink is, valamint ajánlottak minket barátuknak – nekik is kellett egy ilyen manó.
Hogyan tettétek az online vásárlási élményt intuitívabbá és kényelmesebbé a látogatók számára?
Egyszerűen tudnak böngészni a manók között, méretre és alap testszínre tudnak rászűrni, hogy könnyebben megtalálják a saját manójukat. Valamint a webshopba való beregisztrálást a lehető legegyszerűbben oldottuk meg.
Melyik funkció vagy dizájn elem segít a legjobban megkülönböztetni a márkát a versenytársaktól?
Nincs versenytársunk ebben, hogy használt, kidobásra szánt textilekből kedves manók készüljenek. Egyedi a logónk, mely kifejezi a kedvességet és azt, hogy manókról szól.
Ha a kézműves termékeket nézzük, akkor itt egy nagyobb cél fogalmazódott meg bennünk, mint hozzáadott érték – mennyire fontos a természet megóvása és szeretete a textileken keresztül. És minden manó szeretettel készült!
Milyen rövid- és hosszútávú terveitek vannak? Hogyan képzelitek el a honlapotok fejlődését a jövőben?
Egy éven belül szeretnénk azt, hogy a vásárló a honlapunkon keresztül össze tudja állítani a saját manóját, melyet megvarrunk, elkészítjük és elküldjük. Megadjuk az alkotás örömét a vásárlónak.
Szeretnénk a Manók eredettörténetét meganimálni és létrehozni két rajzfilmecskét. Továbbá tavasszal lesz még 2 diafilmünk, egyik az eredettörténetükről fog szólni, a másik meg hogy Szemetel vár ura, Mocsok elszennyezte a földet és a 4 főmanó, a gyerekek és felnőttek és a többi WUGEPH® manó segítségével, hogyan győzik le a Mocskot és tartjuk tisztán, fenntartható módon a Földünket. Ez a mese is megjelenik majd a manó oldalunkon meghallgatható módon.
Szeretnék a honlapon különböző fontos, a föld megóvásával és a textilek újrahasznosításával kapcsolatos írásokat és a legfontosabb, hogy fejlesztés alatt van egy online játék, ahol mindenki a saját manójával tud majd játszani.