Hello Hungary: A Turisztikai Élmények Új Iránymutatója
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a Hello Hungary-t. Az alábbi beszélgetésben bepillantást nyerhetünk a projektjük céljaiba, inspirációikba és abba, hogyan járulnak hozzá a hazai turizmus fellendítéséhez innovatív megoldásaikkal. Mesélnek arról, mi teszi különlegessé az oldalukat, és milyen terveik vannak a jövőre nézve.
Hogyan mutatnátok be magatokat és a projekteteket röviden?
A Hello Hungary egy turisztikai élményoldal és alkalmazás, amely Magyarország vidéki látványosságait, kulturális és gasztronómiai értékeit népszerűsíti. Célunk, hogy minőségi, személyre szabott tartalommal és inspirációval szolgáljunk a belföldi utazóközönség számára.
Mi inspirált titeket arra, hogy részt vegyetek ’Az Év Honlapja’ versenyben?
Azért veszünk részt ezen a versenyen, hogy megmutathassuk, a Hello Hungary milyen innovatív megoldásokkal igyekszik hozzájárulni a hazai turizmus fejlődéséért és színesítéséért; hisszük, sokaknak adhatunk inspiráló ötleteket utazásaikhoz, hiteles tippeket, hogy további élményeket szerezhessenek.
Mikor és hogyan fogalmazódott meg bennetek az ötlet, hogy elindítsátok a honlapotokat/applikációtokat?
Először két éve – visszatérő versenyzők vagyunk. Maradunk bizakodóak az idei év tekintetében is.
Milyen funkciót vagy jellemzőt tartotok a legfontosabbnak a projektetekben, amely a célcsoport számára a legtöbb értéket nyújtja?
A legfontosabb funkciók közé tartozik az interaktív térkép, melyen egyre több hazai turisztikai szolgáltató található meg (immáron több, mint 2000, és számuk napról napra nő), vagy a célzott tartalmakat, cikkeket közvetítő, testreszabott, adatalapú kommunikáció, de említhetjük az audio tartalmakat is, melyek a felhasználók számára kényelmes és gyors hozzáférést biztosítanak a számukra releváns turisztikai információkhoz.
Miért érzitek úgy, hogy a ti megoldásotok különleges vagy kiemelkedő a digitális térben?
A Hello Hungary egyedülálló többek közt abban, hogy komplex rendszerként funkcionál: a belföldi turizmust közösségi és fenntartható értékek mentén közelíti meg, autentikus élményeket kínálva a felhasználóknak és értékes partnerkapcsolatokat kialakítva a szolgáltatókkal. Legyen szó turisztikai magazin, eseménynaptár, vagy éppen interaktív térkép funkcióinkról, egymással összekapcsolva mindezt, hisszük, egy praktikus iránytűt adhatunk felhasználóink kezébe.
Milyen szempontokat tartotok szem előtt, amikor a célcsoportotok számára új funkciókat vagy tartalmakat terveztek?
Fontosak számunkra a felhasználói visszajelzések, s folyamatosan figyeljük az aktualitásokat is, hogy naprakészek lehessünk, illetve a platformmal kapcsolatos adatokat is: igyekszünk a közönségünk számára hasznos fejlesztéseket eszközölve ténylegesen segítségükre lenni utazásaik tervezésében és azok során. Kiemelt szempontjaink a személyre szabhatóság, az interaktivitás, valamint a tartalmaink mindenki számára praktikus és ingyenes elérhetősége.
Mik azok a tényezők, amik biztosítják, hogy a felhasználói élmény ne csak jó, de emlékezetes is legyen?
Elsősorban a magas minőségű tartalmak, a rendszeres frissítések és a testreszabott ajánlások járulnak hozzá a kedvező felhasználói élményhez. Igyekszünk egyúttal időről időre más típusú, játékos megoldásokkal is növelni közönségünk elégedettségét.
Milyen digitális trendek és/vagy innovációk, elengedhetetlenek manapság egy honlap/applikáció fejlesztése során?
A gamifikáció, a személyre szabott, interaktív tartalom, a mobilnézet elsődlegessége (mivel a legtöbben mobilról böngészik az oldalakat), a gyors betöltési sebesség, és egyre inkább előtérbe kerül a mesterséges intelligencia is.
Ha szabadon változtathatnátok vagy fejleszthetnétek bármit a honlapotokon most, akkor mi lenne az?
A mobilalkalmazás, és a térkép UX tesztek alapján történő további javítása.
Hogyan méritek a látogatók/felhasználók elégedettségét? Mit gondoltok, mi az, ami miatt visszatérnek?
Az elégedettséget különböző analitikai eszközök segítségével mérjük. Olyan mutatókat nézünk, mint pl. a látogatók visszatérési aránya, az oldalon töltött idő, vagy az oldalletöltések száma látogatónként.
Milyen új megközelítést alkalmaztok, amit korábban még nem próbáltatok?
Idén tértünk át az adatalapú működésre, ezzel összefüggésben a kommunikációnk során a különböző célcsoportokra szabott üzeneteket, tartalmakat kezdtünk használni csatornáinkon.
Melyik turisztikai funkcióval sikerült a legjobban elérni a látogatók érdeklődését és foglalását?
Az interaktív térképes kereső, valamint a részletes, desztinációnkénti ajánlások iránt a legkiemelkedőbb látogatóink érdeklődése.
Milyen rövid- és hosszú távú terveitek vannak? Hogyan képzelitek el a honlapotok fejlődését a jövőben?
Rövid távon az alkalmazás reszponzivitásának javításán és új funkciók bevezetésén dolgozunk, egy még inkább felhasználóbarát platform, illetve alkalmazás biztosításán, tovább növelve közönségünk elköteleződését, s értékelve a közösség hűségét. Hosszú távon egy nemzetközi példaként szolgáló, fenntartható és önfenntartó élményplatform kialakításán vagyunk, mely igazodási pont lehet a turisztikai kommunikációs kezdeményezések területén.