Új dimenzió a nyomdai megrendelésekben!
A printhub.hu öt év kitartó fejlesztésének eredményeként született meg, hogy gyökeresen átalakítsa a nyomdai megrendelések folyamatát Magyarországon. Innovatív platformunk segítségével a hagyományosan időigényes árajánlatkérési procedúrákat percek alatt elvégezheti, miközben a legjobb árakat és megoldásokat kínáljuk megrendelőink számára. A printhub.hu célja, hogy a nyomdai döntések egyszerűbbé, gyorsabbá és stresszmentessé váljanak.
Hogyan mutatnátok be magatokat és a projekteteket röviden?
Nyomdánk, a printhub.hu, ötéves fejlesztésünk eredményét szeretné széles körben megismertetni és bevezetni a magyar nyomdai piacra. Egy olyan megoldást kínálunk a nyomdai megrendelők számára, mely jelentős segítséget nyújt abban, hogy a megrendelők a legjobb nyomdai döntéseket tudják meghozni, tökéletesen egyszerűen, percek alatt.
A klasszikus, árajánlatkéréseken alapuló nyomdai megrendelési folyamatokat a printhub.hu innovatív megoldásának segítségével mindössze pár percre redukáltuk. Megszüntettük az árajánlatkérés többnapos procedúráját. Olyan kalkulációs rendszert fejlesztettünk ki, amely emberi beavatkozás nélkül, valós időben, automatikusan állítja elő a legjobb nyomdai árakat.
Kalkulátorunk egy fejlett ároptimizáló algoritmust használ, amely minden gyártási folyamatot külön vizsgál és ötvözni is képes ezeket a legoptimálisabb eredmény érdekében. A rendszerünk valós időben versenyezteti meg nyomdánk összes gyártási lehetőségét, gondosan összeállított partnerhálózatunk gyártási költségeivel, majd elfogulatlanul választja ki a legjobb megoldást, amivel rendkívül versenyképes árakat tudunk kínálni. Természetesen minden termékünk professzionális nyomdai minőségben, a határidők szigorú betartása mellett készül el, melyekért szerződésben rögzített garanciákat vállalunk.
A printhub.hu-n egy helyen érhető el a teljes nyomdai termékskála. Több száz nyomdai termék több millió variációjának ára érhető el, majd rendelhető meg a termék pár perc alatt. Megrendelőink gyorsan és könnyedén választhatják ki a számukra legjobb ár/érték arányú terméket. Minden megoldást azonnal megmutatunk, látogatóink lehetőségei szinte végtelenné válnak, minden információt azonnal megszerezhetnek, így valóban a legjobb nyomdai döntéseiket hozhatják meg, korlátok nélkül, ajánlatkérési procedúrák nélkül, napok helyett, pár perc alatt.
Mi inspirált titeket arra, hogy részt vegyetek ’Az Év Honlapja’ versenyben?
Az Év Honlapja versenyt egy nagyon érdekes, izgalmas lehetőségnek tartjuk. Véleményünk szerint kiválóan alkalmas arra, hogy felhívja a figyelmet új, innovatív megoldásokra, ötletekre, kreatív elképzelésekre. Különösen jó benne, hogy bármelyik cég számára könnyedén elérhető, ami a jelentkezők sokféleségében is látszik. A legkisebb cégektől az országosan elismert nagy weboldalakig mindenki jelen van, mindenkinek értéket képvisel itt egy megjelenés.
Mivel az Év Honlapja széles körben ismert, már csak maga a szereplés is nagyon kedvező feltételekkel tud elérést generálni, ha pedig ehhez még egy díjat is sikerül szerezni valakinek, abból vitathatatlanul, hosszútávon is profitálni tud. Egy ilyen cím érezhető marketing értéket képvisel.
Hiszünk abban, hogy megoldásunk valóban innovatív, akár egy gamechanger is lehet a nyomdai területen. Szívesen méretjük meg magunkat egy ilyen erős mezőnyben. Ha pedig még egy díjat is el tudunk hozni vele, arra rendkívül büszkék leszünk.
Mikor és hogyan fogalmazódott meg bennetek az ötlet, hogy elindítsátok a honlapotokat/applikációtokat?
Nagyon sokszor hallottunk már az Év Honlapjáról, követjük is évről-évre. Már a tavalyi évben is tervben volt az indulás, de akkor még hiányzott egy-két olyan fejlesztés, amiről tudtuk, hogy sokat tesz majd hozzá a megoldásunk komplexitásához, így akkor úgy döntöttünk, hogy inkább halasztunk.
Idén viszont teljessé vált a rendszer. Bár a szöveges tartalmak feltöltésén még dolgozunk - blog cikkeket írunk, oktatási anyagokat forgatunk, a termékleírásokat csiszolgatjuk - a rendszer maga, már készen áll, a nyomdai megoldás teljes.
Milyen funkciót vagy jellemzőt tartotok a legfontosabbnak a projektetekben, amely a célcsoport számára a legtöbb értéket nyújtja?
A legfontosabb előnyünk, hogy nyomdai megrendelőink számára rendkívül egyszerűvé és gyorssá tesszük a legmegfelelőbb, legjobb ár/érték arányú nyomdai megoldások megtalálását. Minden információt és árat valós időben, azonnal elérhetővé teszünk, ami egy klasszikus, árajánlatkérős nyomdai megrendelésnél, nem lehetséges, hiszen sok termék esetében több ezer variációról beszélünk. Az innovatív ároptimalizáló rendszerünknek köszönhetően pedig a vevőink minden szegmensben, rendkívül versenyképes árakat kínálunk.
A másik fontos dolog a termékek nagyon könnyű elérhetősége. A teljes nyomdai, reklámtechnikai és promóciós szegmens megtalálható egy helyen, több száz nyomdai termék, több millió variációja. Ez egy egyedülálló választék.
Különleges lehetőség a gyártási határidők kiválaszthatósága. A vevőink eldönthetik, hogy milyen szállítási határidővel kérik a terméket. Sok termékünk esetén kínálunk 24 órás szállítást, melyeket még a megrendelés napján legyártunk és másnapra az ország bármely pontjára le is szállítunk. Ez persze egy drágább megoldás. Akinek viszont az ár fontosabb és nem a gyorsaság, nekik hosszabb határidővel, nagyon kedvező árakat kínálunk, ebben az esetben a megrendeléseket tömegesen kezeli a rendszerünk, a legjobb árakat kínálva. Ezzel a lehetőséggel is a döntési szabadságot növeljük.
Fontos megemlíteni még egy egyedi dolgot. A rendszerünkben, annak rugalmassága miatt, akár teljesen egyedi termékek kalkulációját is fel tudjuk építeni pár perc alatt. Ha egy megrendelőnk a több száz standard termékünk között sem találja meg a keresett megoldást, akkor egy rövid egyeztetés után, számára egyedi, személyre szabott kalkulációt is fel tudunk építeni. Ezek ugyanúgy teljes értékű kalkulációk lesznek, mint a standard termékek esetében, módosítható paraméterekkel és folyamatosan frissülő árakkal.
Ezzel a lehetőséggel nagy mértékben terjesztjük ki az együttműködési lehetőségeket partnereinkkel. Azzal, hogy az egyedi termékeket is könnyen standardizálni tudjuk, minden felmerülő igényt ki tudunk elégíteni a weboldalunkon keresztül. Ez egy prémium szolgáltatás, a legmagasabb szintű professzionális felhasználóink számára.
Miért érzitek úgy, hogy a ti megoldásotok különleges vagy kiemelkedő a digitális térben?
A nyomdaipar egy hagyományos, klasszikus üzleti szektor, amelynek működése jellemzően megfontoltabb, így lassabban reagál az új megoldásokra. Az üzleti folyamatok sok esetben a hagyományos módon zajlanak, ez különösen igaz az értékesítési és megrendelési folyamatokra. Klasszikus nyomdai megrendelések esetén a termékek elérhetősége gyakran nehézkes, hosszú egyeztetések, ajánlatkérések és az ajánlatokra való várakozás jelentősen lelassítják az értékesítési folyamatokat, ami így a végleges határidőkre is negatív hatással van .
Mivel nincsenek a piacon olyan kész, megvásárolható megoldások, amelyek a digitalizáció és az automatizáció erejét kihasználva egyszerűsítenék és gyorsítanák a hagyományos folyamatokat, ezért ezeket egyedileg kell leprogramozni. A kalkulációs metódusok rendkívül összetettek, hiszen számos szempontot kell figyelembe venni, és minden szinten optimalizálási feladatokat kell végezni. Ez hatalmas programozási kihívást jelent, mivel szinte minden nyomdai technológia más-más kalkulációs megközelítést igényel.
Rendszerünk fejlesztése során az egyik legnagyobb kihívást az jelentette, hogy az egyes technológiákon belül is több kalkulációs modellt kellett kialakítanunk, amelyeket egymással összehasonlítva és versenyeztetve biztosítjuk a legjobb ajánlatokat. Az összehasonlító és versenyeztető funkciók leprogramozása az elmúlt két év legnagyobb feladata volt, míg a teljes rendszerünk felépítése több mint öt évnyi folyamatos fejlesztést igényelt.
Úgy gondoljuk, hogy egy ilyen innovatív megoldással megjelenni a digitális térben nemcsak különleges, de kiemelkedő teljesítménynek is számít. Reméljük, hogy nemcsak mi gondoljuk így. ????
Milyen szempontokat tartotok szem előtt, amikor a célcsoportotok számára új funkciókat vagy tartalmakat terveztek?
Jelenlegi partnereinkkel folyamatos kapcsolatban állunk, rendszerünket szinte velük együtt építettük fel. A fejlesztési folyamat során az ő visszajelzéseik, észrevételeik és kéréseik fontos szerepet kaptak. Bár a rendszerünk alapját a saját ötleteink adták, a partnereink hathatós közreműködése nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a platform a valós igényeknek feleljen meg. Szerencsére nagyon rugalmas a rendszer és nagyon gyorsan tudtunk reagálni, a kifogásokra, észrevételekre, új igényekre.
A kezdeti időszakban sok energiánk ment el feleslegesen téves fejlesztési irányokra. Azt fokozatosan tanultuk meg, hogy ezeket az energiákat érdemesebb előzetes egyeztetésekre fordítani felhasználóinkkal. Bár sokszor kaptunk kijózanító véleményeket, ami nem mindig túl kellemes, de nagyon sok veszteséget kerültünk el az ő segítségükkel és sok időt takarítottunk meg. Innen is köszönjük nekik.
Persze olyan fejlesztéseink is voltak, amelyek mellett kitartottunk a kritikák ellenére is, mert meg voltunk győződve a hasznosságukról. Sok esetben itt működő külföldi minták erősítettek minket abban, hogy a végsőkig kiálljunk egy-egy kifogásolt funkció mellett. Ezek a funkciók nagyrészt sikeresek is lettek, amelyeket már szívesen használnak a korábbi kritikusok is. ????
Mik azok a tényezők, amik biztosítják, hogy a felhasználói élmény ne csak jó, de emlékezetes is legyen?
Az oldal lelke egyértelműen az egyedi nyomdai kalkulátor. Ennek a kalkulátornak a segítségével találhatja meg mindenki a számára legkedvezőbb ár/érték arányú nyomdai terméket. A célunk az volt, hogy ezt a „keresgélést” tegyük élménnyé. Ez egy interaktív vásárlási folyamat, ahol a felhasználók aktívan működnek közre abban, hogy megtalálják a saját igényeiknek megfelelő, legköltséghatékonyabb megoldásokat. Ez a fajta ár/érték arány „vadászat” akár szórakoztató is lehet. A saját legjobb megoldások megtalálása pedig egyfajta sikerélménnyel jár.
Az egész kalkulátort úgy építettük fel, hogy az egyes paraméterek változtatásai során, valós időben tudjunk megmutatni minden árváltozást, hogy felhasználóink azonnal lássák, hogy egy-egy változtatással mekkora hatást tudnak elérni az árban. Minden mennyiségnek és határidőnek egyszerre és azonnal látható a változása. Bár ez egy nagy erőforrásigényű megoldás, hiszen így sokkal több számítást kell végrehajtani egy időben, mégis azt gondoljuk megéri, mert így nagyon könnyen összehasonlíthatóvá válnak az árak, fokozva ezzel a felhasználói élményt.
Az oldal designjának megalkotás során fontos szempont volt, hogy segítsük felhasználóinkat abban, hogy maximálisan a kalkulációra tudjanak koncentrálni. A felhasználókat nem navigáljuk el, nem kell oda-vissza lépegetnünk, a teljes kalkulációs folyamat egy oldalon zajlik. A felület a lehető legletisztultabb, nincsenek felesleges, figyelemelterelő elemek. Igyekeztünk egy barátságos, könnyed vizuális megjelenítést megvalósítani. Sok lekerekítést és kellemes színeket használtunk, hogy hosszútávon is kényelmes legyen az itt tartózkodás.
Véleményünk szerint a döntési szabadság, az interaktivitás és a megszerezhető sikerélmények emlékezetesek maradnak a felhasználóink számára. Ha másért nem is, de legalább egy gyors ár összehasonlításra biztos rendszeresen visszatérnek hozzánk, ha bármilyen nyomdai, reklámtechnikai vagy promóciós terméket rendelnek. Mi pedig a háttérben folyamatos piacelemzéssel arról gondoskodunk, hogy minden szegmensben kiváló ajánlatokkal találkozzanak nálunk.
Milyen digitális trendek és/vagy innovációk, elengedhetetlenek manapság egy honlap/applikáció fejlesztése során?
A mi esetünkben a rendszer technikai fejlettsége nagyon fontos. Bonyolult, nagy erőforrás igényű kalkulációkat hajtunk végre, sok adattal dolgozunk egyszerre, amihez a legmodernebb IT technológiák használatára van szükség. Nagyon sok energiát fordítottunk a fejlesztésnek ezen részére.
A rendszert folyamatosan frissítjük a használt programozási nyelv legújabb verzióira, emellett a legmodernebb technológiákat használjuk a számítási gyorsaság folyamatos fejlesztésére.
Az AI használat előbb-utóbb mindenki számára elengedhetetlenné válik, természetesen mi is használjunk ezt bizonyos elemeknél.
Ha szabadon változtathatnátok vagy fejleszthetnétek bármit a honlapotokon most, akkor mi lenne az?
A jövőbeli fejlesztésekre vonatkozóan nagyon hosszú listával rendelkezünk. Automata anyagvizsgálót és egy leegyszerűsített online grafikai szerkesztőt szeretnénk rövid távon a folyamatba illeszteni. Jelenleg a tartalom feltöltésre koncentrálunk, itt még kicsit lemaradásban vagyunk.
Hiszünk a nyomdai termékek hatékonyságában, azt gondoljuk nagyon fontos szerepet tudnak betölteni a céges kommunikációban. Fizikai kapcsolatot tudnak létrehozni a cégek és partnereik között, több érzékszervre tudnak hatni, mint az online megjelenések, aminek nagy értéke lehet az aktuális online zajban. Véleményünk szerint az online és offline megjelenések nagyon hatékonyan tudják kiegészíteni és erősíteni egymás hatását. A jövőben blog cikkek és edukációs anyagok létrehozásával szeretnénk a felhasználóink számára értékes és inspiráló információkat nyújtani.
Hogyan méritek a látogatók/felhasználók elégedettségét? Mit gondoltok, mi az, ami miatt visszatérnek?
Ahogy korábban említettem, jelenlegi felhasználói körünkkel szoros kapcsolatban vagyunk. Folyamatosan kapjuk észrevételeiket, kéréseiket, igényeiket. Ezek a visszajelzések fontos forrásai a fejlesztéseink irányának. Az oldalunkba természetesen a Google eszközei is be vannak építve és egyéb, szofisztikáltabb felhasználó elemző rendszerek is bevezetés alatt vannak, de ezekből az adatokból csak a nagyobb látogatószám érkezése után tudunk releváns következtetésre jutni. A nagyobb vevőinkkel, legközelebbi felhasználó körünkkel kialakított személyes kapcsolatot továbbra is fontosnak tartjuk és rendszeresen egyeztetni fogunk velük a jövőben is.
Az üzleti szektorban alapvető fontosságú, hogy a legjobb és leghatékonyabb döntések szülessenek. Ez vezérelt minket abban, hogy egy olyan platformot hozzunk létre, amely biztosítja, hogy mindenki a legegyszerűbb módon férhessen hozzá a legjobb nyomdai ajánlatokhoz, bármilyen nyomtatott termékről legyen is szó.
A klasszikus email-alapú árajánlatkérési folyamatok napokig tartanak, a printhub.hu-val ezt az időt mindössze néhány percre csökkentettük. Ezzel rengeteg időt és energiát, valamint nem kevés stresszt spórolunk meg vásárlóink számára és akkor az árainkról még nem is beszéltünk. Véleményünk szerint ez az amiért érdemes visszatérni hozzánk.
Hogyan segíti a weboldalatok, az üzleti partnereitekkel való közös együttműködést?
Rendszerünk azonnal elérhetővé teszi partnereink számára az összes árat és releváns információt szinte bármilyen nyomdai termékről, ezzel lehetővé téve, hogy partnereink gyorsan és hatékonyan hozzák meg nyomdai döntéseiket. Az automatizált folyamat minimalizálja a felesleges kommunikációt, miközben jelentős idő- és költségmegtakarítást eredményez.
Különösen fontos számunkra, hogy kínálatunk nem korlátozódik az aktuális standard termékekre. Rendszerünk rugalmasságának köszönhetően bármilyen bonyolult nyomdai terméket képesek vagyunk standardizálni és integrálni az automata rendszerünkbe, így az egyedi termékek ugyanúgy élvezhetik az automatizáció előnyeit, mint a standard kínálat. Ez a megoldás lehetővé teszi, hogy platformunk ne csak a standard termékekre korlátozódjon, hanem teret adjon az egyedi együttműködéseknek is, hogy teljeskörű megoldást tudjunk nyújtani partnereink számára.
Hogyan tettétek az online vásárlási élményt intuitívabbá és kényelmesebbé a látogatók számára?
A lehető leglényegretörőbb megoldást kínáljuk. A célunk arról gondoskodni, hogy a legjobb nyomdai megoldásokat nyújtsuk a partnereinknek, a legegyszerűbben. Igyekeztünk minden elemet úgy megtervezni, hogy látogatóinknak sehol ne kelljen megállniuk gondolkodni, hogy ösztönösen, természetes módon legyen érthető a felhasználóinknak, mit kell pontosan tenniük ahhoz, hogy elérjék céljaikat. Nincsenek öncélú design elemek, az oldal mentes minden sallangtól. A design végtelenül letisztult, ugyanakkor kellemes hangulatot áraszt, ami hosszútávon is kényelmesen használható.
A tervezés során úgy gondoltunk a printhub.hu-ra, mint egy ergonomikus munkaeszközre, ami megkönnyíti és hatékonyabbá teszi felhasználóink mindennapi munkáját. Bízunk abban, hogy ők így fognak gondolni rá.