Petrányi Autó: Az egyszerűség és innováció találkozása a digitális térben
A Petrányi Autó csapata „Az Év Honlapja” versenyen való részvételük kapcsán mesélt projektjük inspirációjáról, céljaikról és a weboldal fejlesztése során alkalmazott fontosabb szempontjaikról. Az alábbi interjúban betekintést nyerhetünk a honlap létrehozásának kulisszatitkaiba, a legfontosabb funkciókba és a digitális innováció iránti elkötelezettségükbe.
Hogyan mutatnátok be magatokat és a projekteteket röviden?
A Petrányi Autó több márkáját bemutató weboldal fejlesztése egy rövid idő alatt multimárkássá vált vállalkozás életében nemcsak elkerülhetetlen, de ahol az ügyfelek igényei a legfontosabbak, ott kiemelt projektnek számít.
A Petrányi Autó 1992 óta stabil vállalkozás, mely folyamatosan fejlődik és bővül. Kínálatához az új és használtautó értékesítés, a szerviz és karosszéria, az alkatrész értékesítés, a flotta értékesítés és számos innovatív szolgáltatás tartozik. Több mint 50.000 eladott autó és elégedett ügyfél, 150.000 alkatrész raktáron, 300 munkatárs, számos szerviz állás és szakképzett szerelő. Forgalmazott márkáink: Ford, Kia, MG, Nissan, Omoda, V8 (RAM, Dodge)
Az ügyfeleknek a fő üzenetünk: Petrányi Autó – Megoldás Mobilitási Igényeire.
Ennek szellemében került a petranyiauto.hu weboldal is kialakításra.
Mi inspirált titeket arra, hogy részt vegyetek ’Az Év Honlapja’ versenyben?
Az ügyfelek igénye, elvárása fontos nekünk. A versenyen való részvétellel célunk, hogy ne csak a saját megmérettetés alapján tudjunk az weboldal használóinak visszajelzést adni, hanem az esetleges díjazást is be tudjuk emelni a kommunikációba.
Mikor és hogyan fogalmazódott meg bennetek az ötlet, hogy elindítsátok a honlapotokat/applikációtokat?
A Petrányi Autó mindössze néhány év alatt vált többmárkás vállalkozássá. Az egy márkát, a Ford Petrányit „kinőttük”, jóval többek lettünk. A folyamatos fejlődés már akkor megkívánta a weboldal fejlesztésének előkészítését, amikor az első „második” márka megjelent a cég életében. Az új autó eladásokon, a márkákon kívül a szolgáltatásokra is hangsúly került, melyet a weboldalon szintén az ügyfeleknek részletesen bemutatunk.
Milyen funkciót vagy jellemzőt tartotok a legfontosabbnak a projektetekben, amely a célcsoport számára a legtöbb értéket nyújtja?
A több márka összevonása a gépjármű készlet keresőben mutatkozik meg a legjobban. Az ügyfeleknek a legfontosabb, hogy egy helyen, gyorsan és hatékonyan megtalálják azt az autót (új vagy használt), amire vágynak. Ebben a megfelelő segítséget az autó kereső adja, mely minden, a Petrányi Autónál készleten lévő modellt tartalmaz. Minden márkát, s nemcsak új, de hazai és külföldi használt autókat is. Így közel 25.000 db gépjárműből válogathat.
Miért érzitek úgy, hogy a ti megoldásotok különleges vagy kiemelkedő a digitális térben?
A megoldás nem bonyolult, az ügyfelek által legkeresettebb paraméterekre szűrhető. Gyors, hatékony kereső és minden márkánkat, minden autónkat tartalmazza. A közel 25.000 db kiemelkedő szám. Ennek kezelése egy háttér technológiával egyedinek számít.
Milyen szempontokat tartotok szem előtt, amikor a célcsoportotok számára új funkciókat vagy tartalmakat terveztek?
A digitális világ fejlődését követve minden technológiai elvárást figyelembe veszünk, mely megkönnyíti az ügyfelek életét, segítséget nyújt a mobilitás terén. Éppen ezért tervezünk és használunk interaktív felületeket, videó bemutatókat. AI technológia bevonásán is dolgozunk, illetve a mérések és ügyfél visszajelzések alapján készülnek a fejlesztéseink. A SEO vizsgálatok továbbra is elkerülhetetlenek, csakúgy a közösségi média platformok. A mobilra optimalizálás pedig már elengedhetetlen.
Fontos, hogy „Kisokos” tartalmat is nyújtsunk az ügyfeleknek segítségként, azaz szakértői tanácsokkal szolgáljunk és a mobilitás terén átfogó segítséget adjunk, így a fejlesztéseket ezen a téren is tervezzük.
Mik azok a tényezők, amik biztosítják, hogy a felhasználói élmény ne csak jó, de emlékezetes is legyen?
Az egyszerűség, átláthatóság és minden információ egy helyen a fő szempont. Az ügyfeleknek kevés időt kelljen eltölteni azzal, hogy keresgetnek. Legyen minden egy helyen és gyorsan kezelhető.
Az összes márka minden modellje látványos módon kerül kidolgozásra, sokszor kiegészítve videókkal és olyan interaktív elemekkel mint pl.: a színválasztó.
A hivatalos márkaoldalakon találhatóhoz hasonló, de a Petrányi Autó összes forgalmazott márkáját átölelő, márkafüggetlen konfigurátor egységes adatstruktúrában elélhető 52 konfigurálható modellel
További kiemelhető funkciók, amik nem háttérműködést, hanem a látogató által is használható funkciókat valósítanak meg:
Ajánlatkérő lista: A látogató egyszerre több autóra is ajánlatot kérhet az ajánlatkérő lista segítségével, ami tartalmazhat új- és használt autókat, modelleket és konfigurációkat is.
Gépjármű összehasonlító: A látogató összehasonlíthatja az általa kiválasztott új- és használt autókat.
Milyen digitális trendek és/vagy innovációk, elengedhetetlenek manapság egy honlap/applikáció fejlesztése során?
A háttér technológia biztosítja, hogy az ügyfél élmény teljes legyen. Minden apró vagy nagyobb fejlesztés egy előzetesen jól körbejárt, a jövőbeni digitális megoldásoknak megfelelő hátteret és vizsgálódást kíván. A mobilra optimalizálás is fontos. Ezekben erősek vagyunk.
Mindig a legújabb megoldásokkal dolgozunk.
Ha szabadon változtathatnátok vagy fejleszthetnétek bármit a honlapotokon most, akkor mi lenne az?
Az alkatrész weboldalunk bevonása, mely Magyarország egyik legnagyobb online alkatrész áruháza.
Hogyan méritek a látogatók/felhasználók elégedettségét? Mit gondoltok, mi az, ami miatt visszatérnek?
Minden információ, a praktikus és szakértői tanácsok, az ügyfél mobilitási igényeire a válaszok mind egy helyen szerepelnek. A weboldal látogatottsága, az ott eltöltött idő azt mutatja, hogy a weboldal fejlesztésével nőtt a látogatottság és a weboldalon töltött idő folyamatosan növekszik. A google értékelések, valamint egy belső mérőeszköz pl. a regisztrációnál is mutatja, hogy az ügyfelek mennyire elégedettek. Saját mérési módszerek: hőtérkép, készlet listák vizsgálata.
Milyen konkrét lépéseket tettetek a vásárlási folyamat javítása érdekében az elmúlt évek során?
A CRM és a weboldal adatainak összevezetése, háttérben a technológiai kidolgozás volt az egyik legfontosabb. Így tudjuk követni az ügyfeleknél az életciklust és a megfelelő időben szakértőként állni mellettük.
Az autó kereső is az egyik legfontosabb a vásárlási folyamat első lépéseként.
A közösségi média felületeinek aktív használata, a bemutató videók pedig megkönnyítik az ügyfelek döntését és érdekes tartalmakkal szolgálnak.
Milyen rövid- és hosszútávú terveitek vannak? Hogyan képzelitek el a honlapotok fejlődését a jövőben?
Minden új márkát és szolgáltatást bemutató oldalt, tartalmat már a piacra bevezetés előtt kidolgozunk és tesztelünk.
Az ügyfelek igényeinek megfelelően minél több interaktív, segítő, szakértői tartalom elhelyezése.
Saját mérési módszerek használata és bevezetése. Mérések alapján módosítás.
Legújabb technológiák bevonása.
Szükség esetén applikáció fejlesztése.