"Nemzetközi szinten is egyedülálló fejlesztést vezetett be a MOHU!"

Interjú a MOHU REpont applikáció készítőivel
2025-01-13

A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a MOHU Repont applikációt. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főbb szakaszaiba, és azokba a kihívásokba, melyekkel szembesültek az út során. Megosztják velünk a jövőbeli terveiket, amelyekkel tovább szeretnék erősíteni jelenlétüket az online térben.

A MOHU-nak köszönhetően elsőként Magyarországon van lehetőség arra, hogy a visszaváltási díjat azonnal a saját bankszámlára utalja az ügyfél. Ilyen - országos rendszerre kiterjedő -  megoldás máshol nincs Európában. A műanyag palackot, üveget vagy alumíniumdobozt visszaváltó vásárló háromféle módon kaphatja vissza az 50 forintot, miután bedobta az automatába a csomagolást. Egyrészt az üzletben levásárolható utalványként, másrészt felajánlhatja azt jótékonysági célra vagy – az új, magyar fejlesztésű REPont applikációnak köszönhetően  - rögtön átutalhatja azt a saját bankszámlájára.  

Nemzetközi szempontból is újdonság, hogy Magyarországon akár közvetlenül a bankszámlánkra is utaltathatjuk a visszaváltási díjat

  • A MOHU által bevezetett REpont rendszer az első olyan, amely országosan biztosítja, hogy a visszaváltási díjat egyenesen a bankszámlára is lehet utalni 
  • Immár közel 4000 automatában lehet italcsomagolásokat visszaváltani az országban 
  • A visszaváltási rendszer célja, hogy radikálisan lecsökkenjen a műanyagpalackok, alumíniumdobozok, üvegek által okozott környezetszennyezés, és azok minél nagyobb hányadát hasznosítsuk újra 
  • A visszaváltássál akár a 90%-os újrahasznosítás is elérhető 
  • Az 50 forintos visszaváltási díj motiválja a vásárlót, hogy visszavigye a palackot 
  • A visszaváltható csomagolások fokozatosan jelennek meg az üzletek polcain, mert a gyártók június 30-ig haladékot kaptak
  • Tehát a június 30-ig forgalomba hozott, de nem visszaváltható csomagolások még egy ideig biztos ott lesznek a boltok polcain. A boltoknak jeleznie kell, melyik a visszaváltható, és melyik a nem visszaváltható csomagolás
  • Egyre több a visszaváltható csomagolás, immár több mint 700 millió palackot váltottak vissza a magyar vásárlók, és ez a szám várhatóan egyre gyorsabban nő majd
  • A szabály nagyon egyszerű, ha visszaváltást jelző logó megtalálható a csomagoláson, és az 50 forintot kifizettük a palackért, akkor az visszaváltható. 

   

Nemzetközi szinten is egyedülálló fejlesztést vezetett be a MOHU a hazai italcsomagolás-visszaváltási rendszerben, miután május végén elindult és letölthetővé vált a visszaváltási díj azonnali banki átutalását lehetővé tevő REpont applikáció. Az okostelefonra a MOHU honlapjáról egyszerűen letölthető alkalmazásnak köszönhetően a visszaváltó automatákba bedobott palackok után járó visszatérítést közvetlenül a bankszámlánkra is kérhetjük, amire jelenleg csak a magyarországi visszaváltási rendszerben van lehetőség. Ilyen - országos rendszerre kiterjedő -  megoldás máshol nincs Európában.

  

A MOHU irányításával, külső partnerek bevonásával (MA-Coding, Envipco, Tomra, Sensoneo, Alerant, Raiffeisen Bank) fejlesztett alkalmazás számos új kényelmi funkciót kínál a vásárlók számára. A legfontosabb, nemzetközi szinten is jelentős újítást az, hogy az applikáció letöltése, és a rövid regisztrációs folyamat után bankszámlaszámunk megadásával kérhetjük a REpont automatánál az azonnali visszautalást. Ennek előfeltétele a REpont applikáció letöltése az App Store-ból és/vagy Google playről és egy egyedi azonosító létrehozása. 

 

Az egyszerű regisztrációs folyamat a személyes alapadatok megadását, majd a kétfaktoros hitelesítést követően a bankszámlaszám rögzítésével zárul. Ezt követően a felhasználó egyedi azonosítót kap, melyet a visszaváltó automatánál beszkennelve a visszaváltási folyamatnak már akár első lépéseként azonosíthatja magát. Az azonosítás után, és a visszaváltási tranzakciót követően az automata kijelzőjén található kifizetés gombra kattintva a visszaváltási díj az Azonnali Fizetési Rendszer szabályainak megfelelően, néhány másodpercen belül megérkezik a bankszámlára. A gyors és kényelmes alkalmazás megfelel a szigorú adatvédelmi biztonsági követelményeknek, a folyamat pedig teljesen papírmentes, ami a környezetet is óvja. 

  

Az alkalmazás egyéb hasznos funkciókkal is bír. A 'helyszínek' funkció megnyitásával helyadataink megosztását követően megtekinthetőek a legközelebbi REpont automaták, a térképen található pontokra kattintva ellenőrizhetjük az üzletek nyitvatartási idejét, címét és az automata által elfogadott italcsomagolások típusát is. Az alkalmazás vonalkód-ellenőrző funkciójának használatával még otthonunkban megbizonyosodhatunk arról, hogy az italcsomagolás visszaváltható-e, mindemellett pedig az applikáció tartalmazza a leggyakrabban ismételt kérdéseket és az erre adott válaszokat is. 

  

A bankszámlára utalással együtt így már háromféle módon is kérhetik a visszaváltási díj megtérítését a fogyasztók az automaták előtt: a közvetlen utalás helyett kérhetik az automatából  helyben levásárolható vagy készpénzre válható utalványt, vagy jótékonysági felajánlással a gyermekegészségügy részére adományozhatnak. Kézi visszaváltás esetén a levásárlással vagy a készpénzre váltással kérhetik a visszaváltási díj megtérítését. 

 

Immár közel 4000 automatában lehet visszaváltani a visszaváltható jelöléssel ellátott műanyag palackokat, üvegeket és alumíniumdobozokat országszerte. Magyarországon a visszaváltási rendszer január óta van jelen, de a boltok polcain fokozatosan jelennek meg a visszaváltható csomagolások, mert a gyártók június 30-ig hozhatnak forgalomba nem visszaváltható italokat. A visszaváltható, nem újrahasználható csomagolásokat a palackon egy 50 forintos logó jelzi. A szabály nagyon egyszerű, ha ez a logó megtalálható a csomagoláson, és az 50 forintot kifizettük a palackért, akkor az visszaváltható. Ugyanakkor egyre több a visszaváltható csomagolás a boltokban, eddig több mint 700 millió csomagolást váltottak vissza a magyar vásárlók , és ez a szám várhatóan egyre gyorsabban fog nőni.

Vissza

Innováció és Egyediség a Digitális Térben

2025. 01. 17.
A mai interjúnkban bemutatjuk a LASEROX weboldalát, amelyet a 7digits marketing ügynökség készített a cég megbízásából. A Laserox, a társasjáték-kiegészítők gyártására specializálódott,…
Bővebben

"Nálunk a termékek nem csak felsorolások, hanem történetek"

2025. 01. 17.
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a Mr. Alkohol honlapját. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főbb szakaszai…
Bővebben

„Hogyan segít a hoszigetelesmindenkinek.hu a döntésben?”

2025. 01. 17.
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a Hőszigetelés Mindenkinek oldalát. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főb…
Bővebben
További hírek