„Közös percek, felejthetetlen élmények”
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, az Adventor Hotels platformot. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főbb szakaszaiba, és azokba a kihívásokba, melyekkel szembesültek az út során. Megosztják velünk a jövőbeli terveiket, amelyekkel tovább szeretnék erősíteni jelenlétüket az online térben.
Hogyan mutatnátok be magatokat és a projekteteket röviden?
Célunk és hitvallásunk, hogy új szállodaüzemeltető cégként minőségi és folyamatosan megújuló szálloda portfóliónkkal egyedi értéket és kivételes élményeket kínáljunk a Magyarországon pihenésre és kikapcsolódásra vágyó Vendégeknek.
Nem véletlenül választottuk a „Közös percek, felejthetetlen élmények” mottót, mert hiszünk abban, hogy a vendégeink csak akkor érezhetik a megfelelő törődést a legmagasabb szinten, ha zavartalan élményteli pihenésben lehet részük, ahol ténylegesen egymásra tudnak koncentrálni.
Minden utazás a kereséssel és a kiválasztási folyamattal kezdődik, ezért rendkívül fontos, hogy hitvallásunk, valamint a szállodák által nyújtott minőségi pihenés élménye már honlapunkon is látható legyen.
Mi inspirált titeket arra, hogy részt vegyetek ’Az Év Honlapja’ versenyben?
A 2021-es évben a Greenfield Hotel Golf & Spa szálloda weboldala Az Év Honlapja Minőségi díjat kapott Turizmus kategóriában, így a versenyt már ismertük. Úgy gondoltuk, hogy az Adventor Hotels megújult weboldalával szeretnénk megmérettetni magunkat.
Mikor és hogyan fogalmazódott meg bennetek az ötlet, hogy elindítsátok a honlapotokat/applikációtokat?
Az Adventor Hotels jelenleg 3 szállodát foglal magába. Ezek közül a Fagus Hotel Conference & Spa és a Greenfield Hotel Golf & Spa az elmúlt években teljes felújításon estek át, legújabb tagja a Sirius Hotel 2023. május 1-én nyitotta meg kapuit. A szállodák mind rendelkeztek saját honlappal, viszont a megújulást követően elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy maga az Adventor brand is erőteljesebben megjelenjen, melynek mérföldköve a megújulása, központosítása volt.
Milyen funkciót vagy jellemzőt tartotok a legfontosabbnak a projektetekben, amely a célcsoport számára a legtöbb értéket nyújtja?
Mindenképpen fontos volt számunkra, hogy minden információ egy helyen minél gyorsabban elérhető legyen. A legfontosabb funkció maga a központosítás, mely nem csak az információkat érinti, hanem a foglalási folyamatok egyszerűsítését, valamint a törzsvendégprogramunk összevonását is. Ezzel a fejlesztéssel törzsvendégeink a megszerzett pontjaikat, kedvezményeiket, előnyeiket bármely Adventor szállodában felhasználhatják.
Fontos szempontok voltak a termék megismerése, szállodáink összehasonlítása, a desztináció felfedezése, az érdeklődési körökre való szűrési lehetőség. Ez megjelenik csomagjainknál, de a szállodai aloldalakon a programoknál is, ahol mindenki az érdeklődési körének megfelelően tud programlehetőséget találni a szállodánk belül, vagy a környéken.
Miért érzitek úgy, hogy a ti megoldásotok különleges vagy kiemelkedő a digitális térben?
Természetesen rengeteg szálloda, ezáltal rengeteg szállodai weboldal található a piacon, akár nagyobb és régebb óta fennálló szállodaláncok. A központosításnak lehetnek korlátai, de szerettük volna a személyreszabott keresési lehetőségekkel ezt ledönteni. Emellett honlapunkat a beágyazott rendszerek teszik teljessé, mely a csoportszintű foglalómotor, az összevont törzsvendégprogram, mellyel a foglalási folyamatot rendkívül leegyszerűsítjük.
Vendégeink a központi oldalról tudják kiválasztani a kívánt szállodát és indítani a foglalásukat, melyet azonnal össze tudnak kapcsolni törzsvendégprofiljukkal, érvényesíthetik kedvezményüket, használhatják fel pontjaikat. A foglalás folyamatában vásárolhatnak kiegészítő szolgáltatásokat is, és azonnal online fizethetik a tartózkodásukat. Ugyan ilyen flottul működik az ajándékutalvány vásárlás, vagy a Greenfield Hotel esetében a helyfoglaló rendszer szórakoztató központunkba.
Hogy ezek megfelelően működjenek és egy olyan végeredmény jöhessen létre, elengedhetetlen a megfelelő partner megtalálása. Mi mind a honlapfejlesztésben, mind a háttérrendszerek intergrálásában, üzemeltetésében a Morgens Design-t választottuk partnerünknek. A sok éves együttműködésnek és a partnerközpontú hozzáállásuknak köszönhetően születhetett meg az Adventor Hotels weboldala, valamint a szállodai aloldalak.
A fogyasztói igények gyors kielégítését szolgálja chatbotunk is, mely szállodáink honlapján könnyedén elérhető. Ezzel a szolgáltatással hamarosan a központi főoldalunk is bővülni fog.
Milyen szempontokat tartotok szem előtt, amikor a célcsoportotok számára új funkciókat vagy tartalmakat terveztek?
Próbálunk mindig felhasználói fejjel gondolkodni, szeretnénk azokra a „kérdésekre” mielőbb választ adni, ami számukra felmerülhet. Azokat információs igényeket kielégíteni, ami miatt a honlapunkat felkeresték. Ezen kívül a személyreszabhatóság szintén fontos számunkra. Különböző célcsoportok érkeznek a honlapunkra, ezért kiemelten fontos, hogy mielőbb megtalálják a számukra releváns információkat.
Mik azok a tényezők, amik biztosítják, hogy a felhasználói élmény ne csak jó, de emlékezetes is legyen?
Elsődleges szempont véleményünk szerint a gyorsaság. Mielőbb megtalálja azokat az információkat, amiket keres, tisztán, egyszerűen, átláthatóan. Mielőbb választ kapjon a kérdésre, gyorsan tudjon tájékozódni. Legyen szó egy időszak áráról, szállodai szolgáltatásról, vagy a desztináció megismeréséről.
Milyen digitális trendek és/vagy innovációk, elengedhetetlenek manapság egy honlap/applikáció fejlesztése során?
Mindenképpen haladni kell a korral és a kínálkozó lehetőségekkel, így elengedhetetlen, hogy az automatizált folyamatokat, vagy a mesterséges intelligenciát figyelmen kívül hagyjuk. Az automatizmusokat használjuk a foglalási folyamatoknál, de hírlevélfeliratkozóink is egy automatizált hírlevélfolyamattal kapnak egy mélyebb információhalmazt szállodánkról, melynek egy szintén fontos része a személyreszabottság, hiszen az információk érdeklődési körnek megfelelően érkeznek hozzájuk. Hogy azonnal választ kapjanak az esetleges kérdésükre, chatbot funkciónk áll látogatóink rendelkezésére.
Ha szabadon változtathatnátok vagy fejleszthetnétek bármit a honlapotokon most, akkor mi lenne az?
Több videós tartalom.
Hogyan méritek a látogatók/felhasználók elégedettségét? Mit gondoltok, mi az, ami miatt visszatérnek?
A látogatók elégedettsége a weboldalunkkal kapcsolatban nagyban összefügg magának a termék elégedettségével, így leginkább a foglalásokban tudjuk mérni. Hiszen, ha megtalálják a keresett információt, kedvező ár-érték aránnyal is párosul, akkor foglalás lesz belőle. Az elköteleződést a törzsvendégregisztrációk tükrözik legjobban. Természetesen mérjük a honlapon töltött időt, munkameneteket, visszapattanási arányokat is, de végeztünk korábban hőtérképes vizsgálatot is korábbi honlapjainkon, mely eredményeit felhasználtunk az új fejlesztés során.
Hogyan mutatjátok be éttermetek vagy szállodátok hangulatát és vendégszeretetét az honlapotokon keresztül?
Próbáltunk a legszükségesebb tartalomra koncentrálni, kevesebb szöveg és több képes tartalom a megjelenítést
Milyen rövid- és hosszútávú terveitek vannak? Hogyan képzelitek el a honlapotok fejlődését a jövőben?
Véleményünk szerint egyik fő szempont a személyreszabhatóság, hogy a látogató olyan tartalmakkal találkozzon, mely őt érdekli, vagy ott tudja folytatni a böngészést, ahol korábban abbahagyta. Egyrészt a mesterséges intelligenciájé lesz a kulcsszerep, másrészt a különböző háttérrendszerek megfelelő kommunikációja kiemelten fontos.