"Egyedi tartalmak előállítására törekszünk!"
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a MAON Online Marketing Ügynökséget. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főbb szakaszaiba, és azokba a kihívásokba, melyekkel szembesültek az út során. Megosztják velünk a jövőbeli terveiket, amelyekkel tovább szeretnék erősíteni jelenlétüket az online térben.
1. Hogyan mutatnátok be magatokat és a projekteteket röviden?
Kelet-Magyarország egyik legjelentősebb online marketing ügynöksége vagyunk. Csapatunkat 7 képzett marketing szakember alkotja.
„Online dolgozunk, de a személyes kapcsolattartásban hiszünk” – minden nap erre az alapelvre támaszkodva építkezünk. Bár mátészalkai székhelyű vállalkozás vagyunk, de országhatáron belül – vagy akár országhatáron túl is – minden partnerünkkel a személyes kapcsolattartásra helyezzük a hangsúlyt. Így tudunk hosszú távon, kölcsönösen gyümölcsöző partneri kapcsolatokat kialakítani.
Az egészségügy, az építőipar, a szolgáltatás és a B2B területen kiemelt marketing tapasztalattal rendelkezünk. Fő szolgáltatásaink közé tartozik a hirdetéskezelés, a hírlevélkészítés, a social media kommunikáció, a weboldalkészítés, valamint a grafikai munkálatok.
Ügynökségünknek korábban egy one-pager weboldala volt, de ez a felület nem tükrözte azt a minőséget, amit a mindennapokban képviselünk; és gyakran szembesültünk a ténnyel, hogy nem tudjuk megfelelően átadni az üzenetünket a célközönségünknek. 2024 elején született meg az elhatározás, hogy új weboldalt alakítunk ki. Az eddigi visszajelzések pozitívak, az új felület élesedése óta pedig látványosan megemelkedett a weboldalunkon keresztül érkező ajánlatkérések száma.
2. Mi inspirált titeket arra, hogy részt vegyetek ’Az Év Honlapja’ versenyben?
Már tavaly is kacérkodtunk a gondolattal, de idén éreztük igazán elérkezettnek az idejét, hogy – legalább a saját felületünkkel – megmérettessük magunkat. Jövőre több ügyfelünk weboldalával is készülünk nevezni.
3. Mikor és hogyan fogalmazódott meg bennetek az ötlet, hogy elindítsátok a honlapotokat/applikációtokat?
A 2023-as „Az Év Honlapja” versenyfelhívás kapcsán vetettük fel házon belül először, hogy „Mi lenne, ha elindulnánk?”. Mostanra ért be a gondolat.
4. Milyen funkciót vagy jellemzőt tartotok a legfontosabbnak a projektetekben, amely a célcsoport számára a legtöbb értéket nyújtja?
- áttekinthetőség
- logikus felépítés
- gyors oldalbetöltés
- reszponzív kialakítás
- informatív aloldalak
- kifejezetten a célcsoportunknak szóló, hasznos saját cikkek
- egyre erősödő SEO (kiemelt kulcsszavak, amelyekre optimalizálunk: online marketing ügynökség, egészségügyi marketing, építőipar marketing, szolgáltató marketing, B2B marketing, maon)
5. Miért érzitek úgy, hogy a ti megoldásotok különleges vagy kiemelkedő a digitális térben?
Gyakran tapasztaljuk, hogy a túlgondolt látvány és az egyedi megoldások a „könnyen fogyaszthatóság”, a reszponzivitás, vagy az oldalbetöltési sebesség rovására mennek. Weboldalunk kialakításánál arra törekedtünk, hogy modern megjelenéssel, de az imént említett problémák elkerülésével adjuk át a legfőbb üzeneteinket.
Weboldalunkon nemcsak hagyományos ajánlatkérésre, hanem – jutalékfizetés mellett – partnerek ajánlására is lehetőséget biztosítunk. Bár ez még egy viszonylag új irány ügynökségünk életében, de máris érkeztek olyan ajánlások, amelyek kecsegtető együttműködéseket ígérnek.
6. Milyen szempontokat tartotok szem előtt, amikor a célcsoportotok számára új funkciókat vagy tartalmakat terveztek?
Egy mondatban át kell tudnunk adni bárkinek, hogy mi az ajánlatunk (weboldalak kialakításánál például ennek a hajtás feletti részben meg kell történnie).
Egyedi, sablonokat és sablonos megoldásokat mellőző tartalmak előállítására törekszünk.
Az AI kínálta eszközökre lehetőségként tekintünk – amelyek meggyorsíthatnak folyamatokat –, de az általunk előállított tartalmak értékét munkatársaink kreativitása adja.
7. Mik azok a tényezők, amik biztosítják, hogy a felhasználói élmény ne csak jó, de emlékezetes is legyen?
- Rövid, velős, de könnyen befogadható üzenetek.
- Célcsoportra optimalizált tartalmak.
- Személyre szabott ajánlatok.
8. Milyen digitális trendek és/vagy innovációk, elengedhetetlenek manapság egy honlap/applikáció fejlesztése során?
Ha a mai világban az online marketing területén valaki nem akar lemaradni, elengedhetetlen az AI kínálta lehetőségek ismerete és használata a mindennapokba – még akkor is, ha ez szembe megy az alapelveivel.
Sablonokra támaszkodva manapság már – egy kis túlzással – szinte bárki létre tud hozni egy látványos weboldalt. A hosszú távú talpon maradáshoz elengedhetetlenek az egyedi megoldások.
9. Ha szabadon változtathatnátok vagy fejleszthetnétek bármit a honlapotokon most, akkor mi lenne az?
A konverzióoptimalizálás érdekében be lehetne építeni az oldalba még olyan funkciókat, amelyek elősegíthetnék az ajánlatkérés megszületését.
Valamint szeretnénk minden kiemelt kulcsszóval az első három találat között szerepelni a keresőben – ezen a téren egyre közelebb vagyunk a célhoz, de még picit dolgoznunk kell rajta.
10. Hogyan méritek a látogatók/felhasználók elégedettségét? Mit gondoltok, mi az, ami miatt visszatérnek?
A mi esetünkben nem a visszatérés, hanem az azonnali meggyőzés (ajánlatkérés), és a hosszú távú partneri kapcsolatok kialakítása a legfőbb cél – és természetesen az, hogy ezekből minél több legyen.
A weboldalunkkal kapcsolatos látogatói elégedettségét az egyre sokasodó pozitív visszajelzések mellett az oldalon eltöltött idő, valamint a visszafordulási arány és az elköteleződési arány elemzésével térképezzük fel (az új weboldalunk élesítése után ezek a mérőszámok is látványosan javultak a korábbi felületünk eredményeihez képest).
11. Hogyan segítette a weboldalatok dizájnja és navigációja a felhasználók számára, hogy könnyebben rátaláljanak a keresett szolgáltatásokra?
A főoldalunkon és az aloldalaink hajtás feletti részében minden szükséges információt elhelyeztünk, amire egy szolgáltatásaink iránt érdeklődő potenciális ügyfélnek szüksége lehet. Főoldalunkról közvetlenül is el lehet jutni a konkrét szolgáltatásaink aloldalaihoz, de egy szolgáltatásokat összegző – és a főoldalhoz képest azokat részletesebben bemutató – aloldalról is tovább lehet navigálni.
Mivel weboldalunkat a fekete, a fehér és a szürke árnyalatok uralják, ezért az egyéb színek mágnesként vonzzák a tekintetet. A tervezés során ennek a hatásnak a tudatában helyeztünk el színes részeket a weboldalon.
12. Milyen rövid- és hosszútávú terveitek vannak? Hogyan képzelitek el a honlapotok fejlődését a jövőben?
Továbbra is az lesz számunkra az elsődleges cél, hogy a legfőbb üzeneteinket korosztálytól és a weboldalunk megtekintésére használt eszköztől függetlenül, mindenki azonos módon tudja befogadni.
Amennyiben lehetőséget látunk arra, hogy ezt az alapelvet szem előtt tartva újító megoldásokkal gazdagítsuk a weboldalunkat – amelyek könnyebbé teszik a látogatók számára a tájékozódást, és elősegítik az ajánlatkérés megszületését –, szívesen beemeljük a felületünkbe.