Technológia és kreativitás a mezőgazdaság szolgálatában
A Vadalarm csapata közel egy évtizede dolgozik azon, hogy technológiai megoldásaikkal támogassák az emberek és a természet harmonikus együttélését. Weboldaluk folyamatos fejlesztése és egyedi funkciói a mezőgazdasági szektor kiemelkedő digitális eszközévé tették. Az interjúban szó esik a kezdetekről, a legfontosabb funkciókról, a felhasználói élmény titkairól és a jövőt formáló terveikről.

Hogyan mutatnátok be magatokat és a projekteteket röviden?
Mi, a Vadalarmnál azon dolgozunk, hogy a technológia segítségével teremtsük meg az emberek és az állatok békés együttélésének lehetőségét a mezőgazdaságban és vidéken.
Mi inspirált titeket arra, hogy részt vegyetek ’Az Év Honlapja’ versenyben?
Lassan 10 éve fejlesztjük folyamatosan weboldalunkat azzal a céllal, hogy a lehető legkevesebb akadállyal a lehető legtöbb információt juttassuk el a megoldásaink iránt érdeklődőkhöz, ezzel megkönnyítve a velünk való kapcsolatba lépést. Az utóbbi időben egyre több ügyfelünk dicsérte meg webes megjelenésünket, és ezen felbuzdulva úgy gondoltuk, hogy objektív zsűri előtt is megmérettetjük magunkat!
Mikor és hogyan fogalmazódott meg bennetek az ötlet, hogy elindítsátok a honlapotokat?
Maga az oldal elindításának ötlete még egy BME-s koleszszobában fogalmazódott meg kb 2016-ban. Ekkor még számunkra is ismeretlen volt a webshop építés és a célközönségünk is, de hamar beleszerettünk mindkettőbe.
Milyen funkciót vagy jellemzőt tartotok a legfontosabbnak a projektetekben, amely a célcsoport számára a legtöbb értéket nyújtja?
Valószínűleg a kalkulátoraink és tervezőink a legfontosabbak. Egyben ezek a legegyedibbek és ezek is hozzák a vevők egy jelentős részét. Sokszor az ügyfelekben már megvan a problématudat, de még nem tudják pontosan, hogy mely termékünkre is van szükségük. Vadriasztástervezőnkkel viszont egy online térképes felületen tudják bejelölni a gazdák vagy telektulajdonosok, hogy hol jönnek be az állatok a területeikre, amin keresztük aztán az ügyfélszolgálatunk be tudja jelölni, hogy hova melyik eszközünket érdemes kihelyezni. A villanypásztorrendszer kalkulátorunkkal pedig egy olyan bonyolult rendszer megvásárlása válik 5 perc alatt elintézhetővé, mint egy villanypásztor rendszeré, ahol ezernyi apró kiegészítőből, vezetékből és kellékből áll össze a teljes rendszer. Nálunk csak megadja az ügyfél a védendő terület jellemzőit és kb 10 kattintásból már a kosarában van minden, amire csak szüksége lehet.
Miért érzitek úgy, hogy a ti megoldásotok különleges vagy kiemelkedő a digitális térben?
Annyira speciális területen mozgunk, és olyan tapasztalattal rendelkezünk mind ügyféligény, mind webfejlesztés területén, hogy egyik konkurensünknek sem sikerült még lemásolnia ezeket a megoldásokat. Szóval gyakorlatilag csak nálunk vannak ilyenek.
Milyen szempontokat tartotok szem előtt, amikor a célcsoportotok számára új funkciókat vagy tartalmakat terveztek?
Amikor bármi újon gondolkozunk, elsődleges célunk, hogy azokra a kérdésekre adjon választ, amit egyébként is feltesznek telefonon az ügyfélszolgálaton. Emellett persze igyekszünk egyedi hangvételben írni, beszélni, és egyszerre blogolni és a Tiktokon is jelen lenni.
Mik azok a tényezők, amik biztosítják, hogy a felhasználói élmény ne csak jó, de emlékezetes is legyen?
A saját fejlesztésű termékeink beszélni is tudnak, és minden egyes bekapcsoláskor emlékeztetik az ügyfelet, hogy érdemes letölteni az applikációnkat is a további hasznos funkciókért.
Milyen digitális trendek és/vagy innovációk, elengedhetetlenek manapság egy honlap fejlesztése során?
Elsősorban a több platform együttes támogatása. Azonos kódbázissal dolgozunk iOS és Android platformokra fejlesztett alkalmazásunk esetében is. A webes felületeinket és a velük szervesen integrálódott belső folyamatainkat pedig mikroszolgáltatásokból építjük fel virtuális szervereken.
Ha szabadon változtathatnátok vagy fejleszthetnétek bármit a honlapotokon most, akkor mi lenne az?
Szeretnénk mesterséges intelligenciával támogatni az ügyfeleinket a vásárlási folyamat során a termékek közötti választásban.
Hogyan méritek a látogatók/felhasználók elégedettségét? Mit gondoltok, mi az, ami miatt visszatérnek?
Természetesen alkalmazzuk a szokásos webanalitikai eszközöket, mint a Google Analytics és a különböző hőtérkép készítő megoldásokat. Emellett szerveroldali méréssel dolgozunk, így backenden gyakorlatilag minden össze van kötve mindennel. A visszatérésük kulcsa mégis legtöbbször nem a webes megjelenésben, hanem a termékeink hatékonyságában keresendő.
Milyen technológiai vagy design megoldásokkal mutatjátok be az agrár ágazat világát a felhasználóitoknak?
Itt elsősorban nem is a technológia, inkább a tartalom van a középpontban. Készítünk videókat a terepen, kiállításokra járunk, előadásokat tartunk, és igyekszünk kreatívan jelen lenni a közösségi médiában. Ehhez persze építettünk az irodában egy kis kreatív videós sarkot is.
Milyen rövid- és hosszútávú terveitek vannak? Hogyan képzelitek el a honlapotok fejlődését a jövőben?
Jelenleg is dolgozunk rajta, hogy a mesterséges intelligencia segítségével olyan országokban is könnyedén tudjunk értékesíteni, amiknek a nyelvét egyébként nem is beszéljük. Természetesen emellett új, Internet of Things jellegű termékekkel is fogjuk bővíteni termékpalettánkat, és hamarosan érkezik az új applikációnk is.