"3D-s virtuális sétákkal bővítenénk az interaktív funkciókat"

Interjú a Zwack Nyrt. munkatársaival
2024-12-13

A Zwack Unicum Nyrt. csapata „Az Év Honlapja” versenyen való  részvételük kapcsán mesélt projektjük inspirációjáról, céljaikról és a weboldal fejlesztése során alkalmazott fontosabb szempontjaikról. Az alábbi interjúban betekintést nyerhetünk a honlap létrehozásának kulisszatitkaiba, a legfontosabb funkciókba és a digitális innováció iránti elkötelezettségükbe.

 

Hogyan mutatnátok be magatokat és a projekteteket röviden?

A projektünk célja volt egy korszerű, könnyen kezelhető weboldal megalkotása, amely hűen tükrözi a Zwack Unicum Nyrt. filozófiáját, miközben vonzó és tartalmas módon mutatja be termékeinket, történelmünket és alapértékeinket. Meggyőződésünk, hogy a digitalizáció lehetőséget ad arra, hogy közelebb hozzuk márkánk történetét és kínálatát a vásárlókhoz, miközben hagyományaink továbbra is meghatározó szerepet játszanak.

Mi inspirált titeket arra, hogy részt vegyetek ’Az Év Honlapja’ versenyben?

Az „Az Év Honlapja” kezdeményezésen szerettük volna bemutatni szakmai hozzáértésünket és kreativitásunkat. A felhasználóbarát weboldal kialakítása mellett különös hangsúlyt fektettünk az esztétikus megjelenésre is úgy, hogy az tükrözze a vállalat imázsát és a sok évre visszanyúló történelmét, valamint tőzsdei vállalatként elvárás és kiemelten fontos a befektetők megfelelő tájékoztatása. Bízunk abban, hogy az innovációval a szakmai elismerés mellett még magasabb szinten lesz lehetőségünk kiszolgálni vásárlóinkat.

Mikor és hogyan fogalmazódott meg bennetek az ötlet, hogy elindítsátok a honlapotokat/applikációtokat? 

Szem előtt tartva a digitalizáció folyamatos térnyerését, szerettünk volna alkalmazkodni a modern kommunikációs igényekhez, ezáltal bemutatni széles termék portfóliónkat, valamint megismertetni a felhasználóinkkal a Zwack Unicum Nyrt. értékeit és történelmét, miközben eleget teszünk a befektetőket érintő információs kötelezettségeinknek is.

Milyen funkciót vagy jellemzőt tartotok a legfontosabbnak a projektetekben, amely a célcsoport számára a legtöbb értéket nyújtja? 

Az interaktív elemek, mint például a termékek bemutatása, az Unicum Ház bemutatása vagy a koktélreceptek megosztása, jelentős értéket képviselhetnek a célcsoport számára. Ezek a funkciók nemcsak a márka ismertségét és hitelességét erősítik, hanem lehetővé teszik a látogatók számára, hogy személyes kapcsolatot alakítsanak ki a vállalattal, és jobban megértsék értékeit. A modern, felhasználóbarát design és az informatív tartalom szintén hozzájárul ahhoz, hogy a weboldal értéket teremtsen a fogyasztók számára. A struktúrált, könnyen kereshető üzleti információk és jelentések pedig a befektetői körnek adnak gyors, pontos és hasznos információt a vállalat működéséről.

Miért érzitek úgy, hogy a ti megoldásotok különleges vagy kiemelkedő a digitális térben?

A Zwack Unicum honlapja különlegessége abban rejlik, hogy a hagyományokat és az innovációt ötvözi egy modern, felhasználóbarát platformon. A honlap nem csupán informatív, hanem érzelmi kötődést is kialakít a látogatókban azáltal, hogy betekintést nyújt a több mint 200 éves vállalati történetbe, a termékek készítési folyamataiba és a márka értékrendjébe.

Milyen szempontokat tartotok szem előtt, amikor a célcsoportotok számára új funkciókat vagy tartalmakat terveztek?

Elsősorban kiemelt szempont volt a felhasználói élmény, tehát az egyszerű és átlátható navigáció, illetve a vizuálisan vonzó megjelenés. Emellett a célcsoport igényeit vettük figyelembe, például az italkészítési tippek vagy élményalapú történetek formájában. A honlapon megjelenő tartalmaknak informatívnak és inspirálónak kell lenniük, hogy a látogatók számára hozzáadott értéket képviseljenek, miközben erősítik a vállalattal és a márkákkal való kapcsolatukat.

Mik azok a tényezők, amik biztosítják, hogy a felhasználói élmény ne csak jó, de emlékezetes is legyen?

Elsősorban a honlap vizuális megjelenését emelnénk ki. A weboldalt egy olyan design-nal álmodtuk meg, ami letisztult és tükrözi a vállalat értékeit és történelmét, emellett modern a megjelenése esztétikus képekkel és színekkel. Nagy hangsúlyt fektettünk az interaktivitásra is, itt emelném ki az Unicum Ház virtuális sétáját. Ezenkívül pedig elengedhetetlen, hogy a weboldal könnyen használható legyen logikus kialakítással, hogy a felhasználók egyszerűen megtalálják a keresett információt.

Milyen digitális trendek és/vagy innovációk, elengedhetetlenek manapság egy honlap/applikáció fejlesztése során? 

A digitalizáció térnyerésével mára rengeteg különböző típusú készülékről kereshetik fel a weboldalt. Ennek köszönhetően biztosítani kell a Responsive Design-t, vagyis, hogy a honlap tartalma ne csak asztali gépről, hanem mobiltelefonról és a tabletről is elérhető és esztétikus legyen. Emellett kulcsfontosságú a gyors betöltési idő, hogy azonnali hozzáférhetőséget biztosítson a látogatónak. A felhasználói élmény tovább növelhető az esztétikus vizuális megjelenéssel, valamint interaktív és személyre szabható funkciók alkalmazásával.

Ha szabadon változtathatnátok vagy fejleszthetnétek bármit a honlapotokon most, akkor mi lenne az? 

A jelenlegi interaktív funkciókat bővítenénk 3D-s virtuális sétákkal, amelyek során a látogatók megtekinthetik a gyártási vagy a palackozási folyamatokat is. A Zwack Unicum Nyrt. sokéves működésének köszönhetően sok magyar és külföldi látogatónak van kedves élménye a márkával. Lehetőséget biztosíthatnánk nekik, hogy ezeket a közösségi média oldalakon közzétegyék, mi pedig elhelyeznénk történeteiket weboldalunkon, ezzel erősítve a márkahűséget.

Hogyan méritek a látogatók/felhasználók elégedettségét? Mit gondoltok, mi az, ami miatt visszatérnek?

A weboldal forgalmának és a felhasználói viselkedésnek nyomon követésére olyan eszközöket használunk, mint a Google Analytics, amelyek lehetővé teszik számunkra az elégedettség mérését. Emellett a Microsoft Clarity segítségével részletes betekintést kapunk arról, hogyan használják látogatóink az oldalainkat: mely elemekre kattintanak, hol töltenek hosszabb időt, és mennyi időt fordítanak egy-egy látogatás során. Feltételezhetően látogatóink visszatérésének egyik fő oka az, hogy rendszeresen frissítjük a tartalmainkat és újdonságokkal jelentkezünk, ezáltal folyamatosan fenntartjuk az érdeklődésüket.

Hogyan mutatjátok be a magyar hagyományokat és értékeket weboldalon keresztül?

A Történet menüpont alatt a látogatók részletesen megismerhetik a Zwack család több, mint 200 éves múltját, ami kiemeli a vállalat mély gyökereit a magyar kultúrában. Az Unicum gyártási folyamatainak bemutatása, például a hordós érlelés és az évszázados receptúra hangsúlyozása kiemeli a tradicionális mesterségbeli tudást. Emellett a stocfotók alkalmazása helyett a weboldalon valós történelmi képeket és videókat alkalmaztunk, amivel autentikus és hiteles élményt biztosítunk látogatóink számára.

Milyen rövid- és hosszútávú terveitek vannak? Hogyan képzelitek el a honlapotok fejlődését a jövőben?

Rövidtávon szeretnénk rendszeresen frissíteni tartalmainkat, legyen szó új termékek bevezetéséről, recept ötletekről vagy a cég életében új mérföldkövek eléréséről. Hosszútávon bővíteni az interaktív funkciókat, amivel lehetőségünk nyílik a látogatói elkötelezettség növelésére.

 

Vissza

Innováció és Egyediség a Digitális Térben

2025. 01. 17.
A mai interjúnkban bemutatjuk a LASEROX weboldalát, amelyet a 7digits marketing ügynökség készített a cég megbízásából. A Laserox, a társasjáték-kiegészítők gyártására specializálódott,…
Bővebben

"Nálunk a termékek nem csak felsorolások, hanem történetek"

2025. 01. 17.
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a Mr. Alkohol honlapját. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főbb szakaszai…
Bővebben

„Hogyan segít a hoszigetelesmindenkinek.hu a döntésben?”

2025. 01. 17.
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a Hőszigetelés Mindenkinek oldalát. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főb…
Bővebben
További hírek