A Profession.hu már nem csak weben, hanem appban is kiemelkedőt nyújt
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a Profession alkalmazását. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, az appjuk fejlesztésének főbb szakaszaiba, és azokba a kihívásokba, melyekkel szembesültek az út során. Megosztják velünk a jövőbeli terveiket, amelyekkel tovább szeretnék erősíteni jelenlétüket az online térben.
Hogyan mutatnátok be magatokat és a projekteteket röviden?
A Profession.hu Magyarország piacvezető állásportálja, ahol az álláskeresőket és a munkaadókat hozzuk össze. Rengeteg hasznos, ellenőrzött információt biztosítunk a munkaerőpiacról, hogy mindkét fél könnyen hozzon megalapozott döntéseket. Látjuk a felhasználók viselkedését, hogy egyre inkább mobilról látogatják az oldalunkat, így felismertük, hogy még nagyobb hangsúlyt kell fektessünk a mobil web mellett az appunkra. Szeretnénk egy új szintre emelni az álláskeresést azzal, hogy gyors, kényelmes és intuitív élményt kínálunk az álláskeresőknek – a legfiatalabbaktól kezdve a tapasztalt szakemberekig.
Mi inspirált titeket arra, hogy részt vegyetek ’Az Év Honlapja’ versenyben?
A legfontosabb, hogy a felhasználóktól érkező visszajelzések alapján látjuk, hogy szeretik az appot és valóban segít az álláskeresésben. Szeretnénk egy szakmai megmérettetésen is kipróbálni magunkat, ahol a különböző területek szakemberei véleményezik és értékelik a fejlesztésünket. „Az Év Honlapja” egy magas ismertséggel és autoritással rendelkező verseny a Magyar Marketing Szövetség szervezésében, így bízunk benne, hogy felhasználóinkhoz hasonlóan elnyerjük a szakma tetszését is.
Mikor és hogyan fogalmazódott meg bennetek az ötlet, hogy elindítsátok az applikációtokat?
Nyáron fogalmazódott meg bennünk először az ötlet, hogy a szakmai porondon is kipróbáljuk magunkat a mobil applikációnkkal.
Milyen funkciót vagy jellemzőt tartotok a legfontosabbnak a projektetekben, amely a célcsoport számára a legtöbb értéket nyújtja?
B2C oldalon a legfontosabb funkciónk az állásra jelentkezés. Ahhoz, hogy ez a lehető legegyszerűbben megvalósuljon, fontosnak tartjuk, hogy a konverzióig vezető út minél inkább felhasználóbarát és hatékony legyen az aktív és passzív álláskeresők számára is. Az 1 „gombnyomásos” jelentkezés mellett fontos funkció az állásértesítő, melyet az app felhasználóink push értesítés formájában is megkaphatnak. Saját preferenciáiknak megfelelően gyorsan értesülhetnek a legújabb állásokról. Egyik legújabb funkciónk, hogy a jelentkezésünk státuszát nyomon követhetjük. Nem utolsó sorban a több, mint 67 000+ céges értékelés egy céghez/állásra jelentkezést segítő faktor lehet.
Miért érzitek úgy, hogy a ti megoldásotok különleges vagy kiemelkedő a digitális térben?
Folyamatosan nyomon követjük a felhasználóktól érkező visszajelzéseket és rendszeresen beszélgetünk is velük. Ez az élő, interaktív kapcsolat rendkívül támogatja azt, hogy értsük az igényeiket és beépítsük a fejlesztési folyamatunkba. Úgy érezzük, hogy a Profession.hu már nem csak a webes felületen tud kiemelkedőt nyújtani, hanem az appban is, ezt bizonyítja, hogy rendszeresen a letöltési listák elején is van: az indulás óta 800.000 letöltésünk volt. Azzal, hogy a havi 130-140 ezer aktív felhasználónk több, mint 14 000 aktív álláshirdetés között böngészhet, egy rendkívül erős kínálati oldalt tudunk nyújtani. Így tényleg mindenki megtalálhatja - könnyen és gyorsan - álmai állását.
Milyen szempontokat tartotok szem előtt, amikor a célcsoportotok számára új funkciókat vagy tartalmakat terveztek?
Egy-egy új ötlet érkezhet szinte bárkitől: akár céges stakeholderek-től, akár a felhasználóinktól. Megvizsgáljuk, hogy a potenciális funkció mennyire „életképes” a plaformunkon, mekkora tömeget érint, mivel könnyíti a keresési/jelentkezési folyamatot, milyen értéket ad, illetve, hogy milyen céges célhoz járul hozzá.
Mik azok a tényezők, amik biztosítják, hogy a felhasználói élmény ne csak jó, de emlékezetes is legyen?
Azzal, hogy egy álláskereső az appban találja meg a következő állását, már egy emlékezetes és pozitív élmény jön létre.
Milyen digitális trendek és/vagy innovációk, elengedhetetlenek manapság egy applikáció fejlesztése során?
Fenntarthatóság szempontjából figyelembe kell venni a technológiai trendeket: hogyan fejlesszünk? Natívan, esetleg valamilyen crossplatform megoldást használjunk? Úgy gondolom, hogy nagy függőségnek vagyunk kitéve a különböző 3rd party adatgyűjtési és mérési rendszereknek, így fontos, hogy transzparens, 1st party módon ismerjük meg a felhasználóinkat. Az AI megjelenésével új lehetőségek nyíltak meg, így ezeket folyamatosan vizsgáljuk, hol tudjuk valóban hatékony módon alkalmazni a mesterséges intelligenciát. A tone-of-voice, az adaptív dizájn mind olyan jellemzők, amik már régebben megjelentek, viszont folyamatosan nyomon kell követnünk a változásokat ahhoz, hogy a lehető legjobb élményt adjuk.
Ha szabadon változtathatnátok vagy fejleszthetnétek bármit az appotokban most, akkor mi lenne az?
Szeretnénk a jövőben, hogy az appunk „karrier platformként” is funkcionáljon, ha lenne most egy varázspálcám, akkor ennek a minél korábbi implementációját választanám.
Hogyan méritek a látogatók/felhasználók elégedettségét? Mit gondoltok, mi az, ami miatt visszatérnek?
Rendszeresen beszélgetünk a jelenlegi és a potenciális felhasználóinkkal is, az interjúk segítségével is próbáljuk feltérképezni és folyamatosan megérteni az igényeket, mi az, amit szeretnek az appunkban és mi az, amit kevésbé használnak vagy esetleg változtatnának rajta. Az ügyfélszolgálatunkra érkező visszajelzéseket is rendszeresen vizsgáljuk, termékmenedzseri oldalon is. Ugyanez igaz a Store-okba érkező értékelésekre is. Ezen kívül az idei évben implementáltunk egy nagy „mérési csomagot” az appunkba, ezáltal tudjuk, hogy a különböző funkciókat mennyien használják, hogyan épül fel egy konverziós útvonal, valamint figyeljük a „cross-platform” használat jellemzőit is. Az állásértesítőnk segítségével akár napi szinten visszatérnek az álláskeresők.
Hogyan járul hozzá az applikációtok, a mindennapi élet megkönnyítéséhez?
A Profession.hu mobil appja megkönnyíti az álláskeresést és a jelentkezést. Az online álláskeresős szakértőjeként ott vagyunk az álláskeresők zsebében, a folyamat különböző lépéseiben végig kísérjük őket. A segítségünkkel bárki – a fiataloktól kezdve a tapasztalt munkavállalókig – megtalálhatja következő munkahelyét.
Milyen rövid- és hosszútávú terveitek vannak? Hogyan képzelitek el az applikációtok fejlődését a jövőben?
Rövidtávon szeretnénk még jobban felskálázni a dedikált app fejlesztői erőforrásunkat, így saját csapatunkba fogunk toborozni. Célunk, hogy a megfelelő termékoldali erőforrás mellett fenntartsuk az app magas minőségét, a felmerülő hibákat gyorsan kezeljük. Fokozzunk a marketing aktivitást, amivel növelni szeretnénk az app ismertségét és a letöltési számát. A jelentkezések megoszlásában is szeretnénk, hogy az applikáció tovább növekedjen. Hosszútávon tervünk, hogy a fejlesztéseink egy része app exkluzívan készüljön el, ezáltal tudjuk folyamatosan még elkötelezetebbé tenni a felhasználóinkat. Szeretnénk, hogy az app egy digitális karrierplatformként üzemelne olyan funkciókkal, ami az álláskeresés mellett a karrierépítést is lehetővé teszi, így még több értéket tudunk adni a munkavállalóknak. Célunk, hogy az app a top 1 legyen felületeink között, az állásra jelentkezést tekintve. Nem utolsó sorban pedig rövid, közép és hosszútávon is szeretnénk, hogy az app meg maradjon egy egyszerűen és könnyen használható, álláskeresőket és munkavállalókat segítő platformként.