“Mi a legfontosabb szempont egy applikáció tekintetében?”
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a Fuchs IT GmbH - HunOne nevű alkalmazását. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főbb szakaszaiba, és azokba a kihívásokba, melyekkel szembesültek az út során. Megosztják velünk a jövőbeli terveiket, amelyekkel tovább szeretnék erősíteni jelenlétüket az online térben.
1. Hogyan mutatnátok be magatokat és a projekteteket röviden?
Mi egy sok éve külföldön élő házaspár vagyunk. A külföldi életünk alatt három országot is sikerült megismernünk, és ezek a tapasztalatok vezettek el minket oda, hogy megalkossuk a HunOne alkalmazást, mely egy egyedülálló kezdeményezés és ha röviden szeretném összefoglalni, akkor egy mondattal jellemezve a HunOne applikáció összeköti a külföldön élő Magyarokat a külföldön szolgáltató Magyarokkal.
2. Mi inspirált titeket arra, hogy részt vegyetek ’Az Év Honlapja’ versenyben?
Igazság szerint csak meg szerettük volna mérettetni magunkat, illetve az applikációt. Ez az applikáció a fejemben megszületett, a férjem a technikai hátterét megvalósította, a felhasználók részéről pozitív visszajelzéseket kapunk, viszont szerettünk volna egy szakmai megmérettetésen is részt venni.
3. Mikor és hogyan fogalmazódott meg bennetek az ötlet, hogy elindítsátok a honlapotokat/applikációtokat?
Ha jól emlékszem 2024 év elején jött az isteni szikra amikor az applikáció ötlete kipattant a fejemben, napokig rágtam, formáltam magamban, majd előálltam a férjemnek is az ötlettel, illetve azzal a kérdéssel, hogy hogy tudnánk megvalósítani?
4. Milyen funkciót vagy jellemzőt tartotok a legfontosabbnak a projektetekben, amely a célcsoport számára a legtöbb értéket nyújtja?
Az applikáció úgy működik, hogy a helyadatok alapján elhelyezi a térképen a felhasználót, és távolság szerint mutatja a hozzá közel eső magyar nyelven beszélő szolgáltatásokat. Természetesen azokat a szolgáltatásokat látja, akik előtte felvitték üzletüket/szolgáltatásukat az alkalmazásba. Kivéve az orvosok, hiszen ezek közhasznú információk, így az orvosokat mi visszük fel az alkalmazásba, illetve a felhasználók is tudnak olyan magyar nyelven praktizáló orvosokat is ajánlani az appon belül, akiket mi még nem találtunk meg. Jelenleg hat országban vagyunk jelen és az adatbázisban már több, mint 1000 magyar nyelven is praktizáló orvost rögzítettünk, tehát ennyi orvos érhető el már a felhasználóink számára. Természetesen fontos, hogy külföldön akár a nyelvi problémák miatt tudjunk a saját anyanyelvünkön is beszélő szolgáltatót találni, de ez talán az orvosokkal kapcsolatosan a legfontosabb. Nyilvánvalóan minden platformon azt közvetítjük, hogy mennyire fontos a választott országok nyelvét megtanulni, ahol élünk, de ez mint tudjuk időbe telik és ha valahol fontos, hogy mindent pontosan értsünk és jól ki tudjuk fejezni magunkat, az az orvosnál van.
5. Miért érzitek úgy, hogy a ti megoldásotok különleges vagy kiemelkedő a digitális térben?
A válasz erre könnyű. Egész egyszerűen azért, mert ilyen még nincs. Erre a problémára (miszerint külföldön magyar nyelvű szolgáltatót keresünk) a social media oldalak különböző csoportjai nyújtottak ilyen-olyan megoldást, de ez több okból sem tökéletes megoldás. Hogy miért arról nagyon hosszasan tudnék mesélni, amivel nem szeretném az olvasót untatni, de ha egy aspektust kéne kiragadnom, akkor az talán a gyorsaság. Hiszen az applikációnkkal mindenki telefonján egy kattintásra van az amit tudni szeretne, míg a közösségi médiás csoportokba ki kell írni a kérdést, ott idő mire az adminisztrátorok engedélyezik, idő mire válaszok érkeznek, ha egyáltalán érkeznek, hiszen ezeknek a felületeknek a pörgése miatt nagyon hamar elkerülnek a különböző posztok a látótérből.
6. Milyen szempontokat tartotok szem előtt, amikor a célcsoportotok számára új funkciókat vagy tartalmakat terveztek?
A fő szempont mindenképpen az, hogy segítsük a külföldön élő Magyarok életét. Számos új funkciót tervezünk bevezetni az alkalmazásba, ezek mind ezt a célkitűzést tartják szem előtt.
7. Mik azok a tényezők, amik biztosítják, hogy a felhasználói élmény ne csak jó, de emlékezetes is legyen?
Az, hogy mindenki számít. Bár nagy munka, de nagyon fontosnak tartjuk, hogy ha a felhasználóink bármilyen problémával kapcsolatban írnak nekünk, akkor segítsük őket türelemmel és kedvesen.
8. Milyen digitális trendek és/vagy innovációk, elengedhetetlenek manapság egy honlap/applikáció fejlesztése során?
Nem tudom mennyire vagyok én kompetens ennek a kérdésnek a megválaszolására, de a véleményem szerint manapság az egyszerűség és a letisztultság a fontos. Annyi képi hatás ér minket a mindennapjainkban a digitális eszközeinken, hogy egy letisztult, minden sallangtól mentes, harmonikus, a szemnek pihentető színvilág lehet talán az, ami a legfontosabb egy applikáció tekintetében.
9. Ha szabadon változtathatnátok vagy fejleszthetnétek bármit a honlapotokon most, akkor mi lenne az?
Igazság szerint szabadon változtathatunk és fejleszthetünk bármit, hiszen magunk csinálunk mindent. Ennek is köszönhető, hogy épp most csináljuk a harmadik honlap kinézetet, ugyanis az első kettővel nem voltunk maradéktalanul elégedettek, de a jelek arra utalnak, hogy a három a magyar igazság elve most is működni fog és reméljük nem lesz szükség a ráadásra.
10. Hogyan méritek a látogatók/felhasználók elégedettségét? Mit gondoltok, mi az, ami miatt visszatérnek?
Az üzenetekből, amiket emailben, illetve a social media felületeinket kapunk. És talán abból tudjuk a legjobban meghatározni, hogy elégedettek az ötletünkkel és az applikációnkkal a külföldön élő Magyarok, azaz a felhasználóink, hogy cirka öt hónap működés után is már számunkra teljesen idegen emberek ajánlgatják az ilyen szolgáltató kereső posztok alatt az applikációnkat. Ez azért azt gondoljuk, hogy nem semmi!
11. Hogyan járul hozzá az applikációtok, a mindennapi élet megkönnyítéséhez?
Erre a kérdésre a választ a negyedik pontban már elmondtam javarészt és remélhetőleg az új funkciók, -melyekből az első 2025 januártól fog majd indulni, de még nem publikus, - azok is hasonlóan hasznosak lesznek a külföldön élő Magyarok számára, mint a szolgáltató kereső funkció.
12. Milyen rövid- és hosszútávú terveitek vannak? Hogyan képzelitek el a honlapotok fejlődését a jövőben?
A rövid távú terveink között az szerepel, hogy a jelenlegi hat országban, ahol az alkalmazás jelen van a lehető legjobban el tudjuk terjeszteni az ott élő Magyarok között. Mivel ez egy ingyenes applikáció, így a marketingre elkülönített költségvetés is jelentősen szerényebb, mint ha egy fizetős alkalmazásról beszélnénk, de próbáljuk megtalálni azokat a lehetőségeket, ahol kisebb összegekből is jelentősebb megjelenéshez tudunk jutni.
A hosszabb távú terveink között természetesen további országok bevonása a cél. Hiszen végső soron a fő tervünk az, hogy minden országban létrejöjjön egy jól prosperáló magyar közösség.