“Úgy véltük, hogy a kiemelkedő színvonalú online koncepciónkat egy ilyen színvonalú versenyen illik megmutatni.”
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a Biondobike-ot. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főbb szakaszaiba, és azokba a kihívásokba, melyekkel szembesültek az út során. Megosztják velünk a jövőbeli terveiket, amelyekkel tovább szeretnék erősíteni jelenlétüket az online térben.
1. Hogyan mutatnátok be magatokat és a projekteteket röviden?
A Biondo Bike kerékpárüzlet 1999-ben alapították Seregély Márta és Gabriele Biondo egykori professzionális kerékpárversenyzők. Az üzlet harmadik tulajdonosa, Horváth Bence 2012 tavaszán csatlakozott a csapathoz. Ez egy olyan történet, ami azóta a saját újtját járja, s amelyről egyébként itt: https://biondobike.hu/about/quarter-century és a „RÓLUNK” menüpont alatt lehet részletesen tájékozódni – négy különböző nyelven.
Ez az első és mindmáig egyetlen olyan üzlet Magyarországon, amely országúti kerékpárokkal foglalkozik zömében, kizárólag luxusminőséget kínál, és amely szinte csak olasz brand-ek hazai márkaképviseleteként funkcionál.
2023. tavaszán elköltöztünk Budára és felépítettünk - tulajdonképpen a nulláról – egy olyan offline olasz design showroom-ot, amely Magyarországon egyedülállónak számít, nem csak az árukészlet minőségét, hanem a hely kialakítását illetően is. Teljesen egyedi tervezésről és kivitelezésről van szó, tehát.
Ehhez szorosan kapcsolódik az új biondobike.hu webáruházunk, amely úgyszintén egy teljességgel saját koncepció alapján készült, egy egyedi fejlesztésről és egy ugyancsak egyedi megvalósításról beszélünk. Ezzel nem kevesebbet tűztünk ki célul, mint hogy Európa legjobb kerékpáros webáruházát hozzuk létre, amely gyártókkal és nem KKV-kal versenyzik, és amely méltó online megfelelője új üzletünknek.
2. Mi inspirált titeket arra, hogy részt vegyetek ’Az Év Honlapja’ versenyben?
Úgy véltük, hogy a kiemelkedő színvonalú online koncepciónkat egy ilyen színvonalú versenyen illik megmutatni. Szerettünk volna egyfajta mintát is adni, hiszen ez egy olyan volumenű több, mint kétéves munkafolyamat végeredménye, amelyről úgy gondoltuk, hogy méltó lehet egy ilyen versenyen való sikeres szereplésre.
3. Mikor és hogyan fogalmazódott meg bennetek az ötlet, hogy elindítsátok a honlapotokat/applikációtokat?
Ez nem egy friss történet: egy régebbi koncepciónkkal elindultunk már néhány évvel ezelőtt ezen a versenyen – akkor nem jártunk sikerrel. Azt mi akkor nagy kudarcként éltük meg, és ez arra sarkallt minket, hogy online és offline szinten is teljesen újratervezzük és újjáépítsük az üzletünket és úgy gondoltuk, hogy idén ezt mindenféleképpen érdemes megpróbálni, illetve megmutatni mire jutottunk!
4. Milyen funkciót vagy jellemzőt tartotok a legfontosabbnak a projektetekben, amely a célcsoport számára a legtöbb értéket nyújtja?
Itt egy dolgot nehéz volna kiemelni itt – azt gondoljuk – több komponens együttese adja ki a kívánatos végeredményt.
Az első a történet alapja. Mi nem WordPress vagy a sokak által használt ShopRenter-rendszert választottunk, hanem egy Laravel-alapot és egy teljsséggel egyedi fejlesztési metódust, amely lehetővé tette, hogy egy olyan webáruházat hozzunk létre, amely minden elemében egyedülálló, nem pusztán a magyar, de az európai piacon is. Gyártókat próbáltunk legyőzni minden téren, és figyelmen kívül hagytuk a KKV-szektort, mert azt gondoljuk, ez a jövő: a hagyományos módszerek, kérdésfelvetések és ezzel együtt a hozzájuk tartozó megoldások is abszolút elavultak mára.
A célcsoportot nyilvánvalóan a legigényesebb vásárlóközönség jelenti nálunk már hagyományosan. Ehhez kellett igazítanunk mindent. Az oldal megjelenése, részletgazdagsága, funkcionalítása, a tartalom mennyisége és minősége, illetve az egésznek a használhatósága és naprakész jellege - véleményünk szerint - egyedülálló.
Az alapkoncepció egy olyan digitális piactér megteremtése volt, amely lehetővé teszi, hogy az online térben is pontosan ugyanazt az élményt kapja a mi vásárlóközönségünk, mintha személyesen nálunk járna. Ehhez adtuk hozzá a termékértékesítésen túl a vadonatúj szolgáltatásainkat, illetve egy naponta akár több, különböző jellegű tartalommal is jelentkező blog-szektort.
Ez így egyben adja ki azt az online prémium magazin jelleget, amit eredetileg szerettünk volna látni.
5. Miért érzitek úgy, hogy a ti megoldásotok különleges vagy kiemelkedő a digitális térben?
Itt mondok példákat, így talán átláthatóbb lesz, amit mondani szeretnénk.
Keezdjük a főoldallal: a főoldalon már megtalálható minden, illetve mindennek a zanzásított változata tulajdonképpen. Innen el lehet jutni minden termékünkhöz, minden szolgáltatásunkhoz, csomagajánlatainkhoz, közösségi média felületeinkhez, blogcikkeinhez, sőt, minden főbb általunk forgalmazott márka legfrissebb modellpalettája is megtalálható, és egyetlen gombnyomással megtekinthető minden. Továbbá, külön büszkeségünk a szintén főoldalunkról elérhető 3D boltnézegető funkció!
Nézzünk meg egy kerékpáros terméket: csináltunk minden termékhez egy borítóoldalt, amely már minden információt tartalmaz az adott kerékpárról. Kérdéseket teszünk fel - és válaszolunk is rájuk. Kiemeljük a legfontosabb szempontokat, sőt a legfontosabb szempontok alapján pontozzuk is őket. Konzultációt lehet kérni az adott kerékpárról és már itt is van termékelérhetőség (sőt, ez már a termékborító külső nézetében is elérhető!). Külön részt készítettünk a geometriának, a garanciális feltételeknek és egy kattintásra elérhető a kerékpárral kapcsolatos összes blog, teszt, illetve elemzőcikk is. S természetesen van képgaléria az oldal alján. Példa: https://biondobike.hu/categories/pages/pinarello-dogma-f
Ezen belül vannak maguk a termékek, amelyek mindegyike egy felszereltségi verziót takar, s amelyre rákattintva a látogató a szó szoros értelmében egy új világban találja magát. Ezek a termékek minden információt tartalmaznak, amely egyáltalában véve eszébe juthat valakinek: Részletes felszereltség, felszereltség-leírás, vázanyagelemzések és bemutatók, karakterisztikai jellemzők és azoknak a magyarázata. A különböző színvariációkat több oldalról is megmutatjuk, amelyet nagyon fontosnak tartunk. Készletelérhetőség (itt újabb két helyen!), nem készleten lévő termékek státuszának meghatározása, és provizórikus várakozási idő feltűntetése + van még videó is a termékről! Illetve minden terméknél elérhető egy extra-részletes összehasonlító modul is. Itt szeretném megjegyezni, hogy nálunk nem fordulhat elő, hogy egy termékelérhetőség nem friss, vagy nem pontos! Példa: https://biondobike.hu/categories/kerekpar/orszaguti-kerekpar/verseny/dogma-f-dura-ace-di2-2x12-dt-swiss
Nézzük meg magát a menürendszert, és annak a strukturáltságát, illetve azt a szándékot, hogy minden ponton igyekszünk segítséget nyújtani! Erre a legjobb példa a kerékpár menüponton belül található, minden kerékpár kategóriához egyenként elérhető 10-15 oldalas linkekkel és képekkel ellátott shopping guide, amely érthető nyelvezetben segít mindenkinek eligazodni, hogy melyik kerékpár lehet a legmegfelelőbb számára – és már a menürendszerben is azonnal elérhető. Továbbá, folyamatosan frissítjük a szöveget és a képeket és a linkeket itt is! Itt jegyezném meg, hogy minden kategóriához és alkategóriához további külön szöveget írtunk az oldal aljára.
De említhetném az egyedi szűrőket is, vagy azt a hihetetlen mennyiségű, a blogrészben elérhető tartalmat is, amely nem titkolt célja, hogy minden nap olvassanak minket, azok is, akik nem feltétlenül csak a kerékpárok iránt érdeklődnek, ezért folyamatosan írunk gazdasági, sport vagy akár személyes témákban – sőt, van saját gasztroblogunk is!
S ez csak hab a tortán, hosszan sorolhatnánk még, például, hogy ugyanezt megcsináltuk angol nyelven is, amelyre egy kattintással átválthatunk bármikor.
6. Milyen szempontokat tartotok szem előtt, amikor a célcsoportotok számára új funkciókat vagy tartalmakat terveztek?
Az egyik nagyon fontos szempont magának az információnak az átadása. Jelenleg az egyik legnagyobb problémának azt tartjuk, hogy vállalkozások legfeljebb alapinformációkat adnak meg a termékekeikről, amely – főleg prémiumszegmensben – egész egyszerűen elfogadhatatlanul kevés, és akkor még a külcsínről nem beszéltünk. A másik, hogy a vásárlási élményt az online térbe is át szerettük volna helyezni, tehát az volt a cél, hogy a mi vásárlónk közel hasonló élményt kapjon a webáruházunkban, mint egy személyes látogatás alkalmával. A 3D boltbejrás funkció, a blog, illetve egyéb magazin-tartalmak, és maguknak a termékeknek a fentiekben ecsetelt bemutatása mind kiemelten fontos része ennek.
7. Mik azok a tényezők, amik biztosítják, hogy a felhasználói élmény ne csak jó, de emlékezetes is legyen?
A minőség. Ez nem is kérdés. Ez az Alfája és Ómegája mindennek. Az egyik ilyen, nyilván a fotók milyenségében rejlik, de ami még ennél is fontosabb, az magának az oldalon található tartalomnak a minősége. Irodalmi igényességű termékleírásokat és cikkeket igyekszünk írni, hogy ezeknek a „fogyasztása” élményszámba menjen, és ne csak a felszabaduló időt tömjük be valamivel. S ugyanez igaz a videós tartalmainkra is.
Ami ezen kívül fontos, az a látogató vezetése. Tényleg olyanra szerettük volna megalkotni ezt az oldalt, mintha kapna maga mellé egy tárlatvezetőt is.
Itt minden az élményről szól. Tényleg minden.
8. Milyen digitális trendek és/vagy innovációk, elengedhetetlenek manapság egy honlap/applikáció fejlesztése során?
Ez a kérdés a célközönség függvényében értelmezhető meglátásunk szerint. Bizonyos trendek nagyon jól működnek egy alacsonyabb árfekvésű termékeket forgalmazó webáruház esetében, más trendek a prémium szegmensben ülnek igazán.
Mi az utóbbit képviseljük, és amennyiben két dolgot kéne említenem, akkor az offline vásárlás élményének online-ba való átültetése, és a személyreszabottság lenne az, amelyeket a legfontosabbnak tartunk.
9. Ha szabadon változtathatnátok vagy fejleszthetnétek bármit a honlapotokon most, akkor mi lenne az?
Mivel nem régen lett készen, amit változtattunk volna rajta, azt már meg is csináltuk. ☺
10. Hogyan méritek a látogatók/felhasználók elégedettségét? Mit gondoltok, mi az, ami miatt visszatérnek?
Alapvető filozófiánk, hogy a vásárló sosem a terméket vásárolja meg, hanem azt, a miliőt és szaktudást, ami fogadja őt üzletünkben. Tehát, ha valaki visszatér, az csak másodsorban a termék számára dicséret. Ami miatt visszatérnek, az az elégedettség, ami miatt megkeresnek, az pedig a kompromisszummentes minőség, nem pusztán a termékek, hanem a szolgáltatások és a hozzáállás terén is.
11. Hogyan tettétek az online vásárlási élményt intuitívabbá és kényelmesebbé a látogatók számára?
Ez valóban egy nagyon fontos szempont. S a kulcsszavak: az információ és az átláthatóság. Ha a látogató számára minden ilyen azonnal a lehető legérthetőbb formátumban elérhető és mindez olyan design elemekkel van ellátva, amely bizalmat kelt benne, akkor ez már nagy előny.
A másik, pedig a már említett bizalom kérdése: ezért kötöttük össze oldalunkat social média platformjainkkal, hogy mindenki láthassa ott is a mindennapi tevékenységünket és – amennyiben voltak is ilyenek – eloszlassunk minden kétséget.
12. Mi volt a legnagyobb siker, amit a felhasználók visszajelzése alapján elértetek az életmóddal kapcsolatos tartalmakban?
Egyértelműen az, amikor edzéstervezés, bikefitting beállítás és táplálkozási szaktanácsadás szolgáltatsaink igénybevétele után a kedves vásárlónk megnyerte az általa kinézett versenyt, ami még sosem sikerült neki korábban vagy diatetikusunk jóvoltából 10 kg-ot tudott fogyni. Ez egy igazán nagy siker számunkra!
13. Milyen konkrét lépéseket tettetek a vásárlási folyamat javítása érdekében az elmúlt évek során?
Erről már fentebb sokat értekeztem, de talán ha még egy lépést ki kéne emelnem, az a vásárlási folyamat lerövidítése volt, amelyhez szolgáltatót is kellett váltanunk. Szerintünk a váltás sikeres volt, ez a konverziók számából is látszik világosan.
14. Milyen rövid- és hosszútávú terveitek vannak? Hogyan képzelitek el a honlapotok fejlődését a jövőben?
Mindenképpen a magazin-jelleg továbberősítése és a közösségi életünk bemutatása, illetve az oldal interaktívvá tétele lesz a következő lépés.
Már eleve ebben az irányba indultunk el az oldal megtervezésekor és fejlesztésekor, de egyértelműen ez lesz a jövő közép és hosszútávon egyaránt.
Egy kerékpáros agóra létrehozása a célunk, illetve a hagyományos „kerékpárüzlet” koncepciójának teljes meghaladása, mely előszele a már megvalósult gasztro blogunk, de ennek tovább fejlesztett változata lesz, a hazai és külföldi edzőtáborok és túrák szervezése a virtuális térben.