Tanuld meg te is a marketing hatástöbbszörözést!

Mit jelent a marketingben a hatástöbbszörözés?
2024-09-18

A marketing hatástöbbszörözés, vagy multiplikáció egy olyan stratégia, amelynek célja, hogy egy adott marketingtevékenység hatását minél szélesebb körben terjesszük és maximalizáljuk. Az alapelv az, hogy az egyes marketinges erőfeszítések ne csak közvetlenül, hanem közvetett módon is hozzanak eredményeket, ezáltal jelentősen növelve a befektetett energia és pénz megtérülését.

Mit jelentenek a közvetlen és közvetett marketing eredmények?

A marketing közvetlen és közvetett hatásai között jelentős különbségek vannak. Míg a közvetlen hatások azonnal eredményeket hoznak, a közvetett hatások hosszabb távon fejtik ki hatásukat, azonban annál nagyobb mértékben növelik a kampányok hatékonyságát. 

A közvetlen eredmények azonnal hatással bírnak és azonnal is mérhetőek. Ezek közé tartozik az eladások növekedése, a webhely látogatottsága, valamint a közvetlen és gyors visszajelzések. 

A közvetett eredmények nem azonnal láthatók, de hosszútávon nagyobb hatással bírnak. Ide tartozik a márkaismertség növekedése, a vírusmarketing, az influenszerek által közölt vélemények, SEO és organikus forgalom generálás, ügyfélelégedettség és hűség, végezetül a PR és média megjelenések. 

Módszerek

Tartalommarketing és megosztások: A jól megtervezett és célzott tartalommarketing kampányok lehetőséget nyújtanak a vállalatok számára, hogy releváns és értékes tartalmakat osszanak meg közönségükkel. Ezek a tartalmak nemcsak közvetlenül érhetnek el új ügyfeleket, hanem a megosztások és a vírusmarketing révén exponenciálisan növelhetik hatásukat. 

Közösségi média és bevételek: A közösségi média platformok hatalmas lehetőséget kínálnak a marketing hatástöbbszörözésére. A felhasználók közötti megosztások, hozzászólások és interakciók révén a tartalmak szélesebb körben terjedhetnek, mint amennyit a vállalat önmagában el tudna érni. Továbbá az influenszerek bevonása is tovább növelheti a kampány hatását.  

Influenszerek és Véleményvezérek: Ezek a személyek nagy követőtáborral rendelkeznek, és ajánlásaik nagyobb hitelességet és elérést biztosíthatnak a termékek vagy szolgáltatások számára. 

Ügyfélélmény és visszajelzések: Az elégedett ügyfelek kiváló marketingeszközként működhetnek. A pozitív ügyfélélmények és az ügyféltől származó visszajelzések ösztönözhetik az organikus növekedést és a szájreklámot. Az ügyfelek által megosztott vélemények és ajánlások hitelessége nehezen űberelhető. 

Példa

Nézzünk egy példát, ahol a realitásban is megnézzük mit jelent a marketing hatástöbbszörözés. Képzeljük el Noémit, aki körmös. Szeretne több bevételre szert tenni. Noéminek van két lehetősége: az egyik, hogy magasabb órabérét dolgozik, a másik pedig, hogy megpróbál minél több órát dolgozni egy nap. Egy nap 24 órából áll, tehát ha minden korlátot ledönt, miszerint nem alszik és nem csinál egyéb programot, akkor is 24 óránál többet nem képes dolgozni egy nap. Noémi tehát úgy dönt, hogy emelt órabérrel fog dolgozni, azonban ez azt eredményezi, hogy kevesebb ügyfél fog hozzá járni, így kevesebb lesz a munkája egyenlően a pénzével is. Van egy harmadik lehetőség is, ahol Noémi céget alapít és alkalmazottakat vesz fel, de természetesen ennek is vannak hátulütői (munkabérek, járulékok). Azonban van egy olyan megoldás Noémi számára, hogy az értékesítés és ügyfélszolgálat részét a munkájának robotok csinálják. Ezt a mai világban olyan jól meg lehet oldani, hogy a legtöbb ügyfélnek fel sem tűnik, hogy „robottal” társalog, ami valójában egy automatizált folyamat. Az online eszközök segítségével nem csak egy helyen tudunk jelen lenni, hanem akárhány helyen és tudjuk azt nyújtani, amire az embereknek szüksége van. Ez a hatástöbbszörözés bevétel többszörözést jelent. 

Konklúzió

A marketing hatástöbbszörözés lényege, hogy a vállalat vagy szakember erőfeszítései ne csak közvetlenül, hanem hosszútávon is értékes eredményeket hozzanak, maximális eléréssel és hatékonysággal. Ha valaki igazán jó a szakmájában, a marketingjét úgy kell felépítenie, hogy amikor az adott területről van szó, azonnal ő jusson eszébe mindenkinek, mint a legjobb, elsőszámú alternatíva. Ez a siker kulcsa, és az ilyen jellegű ismertség elérése a hatástöbbszörözés révén válik lehetővé.

 

Vissza

Tanuld meg te is a marketing hatástöbbszörözést!

2024. 09. 18.
A marketing hatástöbbszörözés, vagy multiplikáció egy olyan stratégia, amelynek célja, hogy egy adott marketingtevékenység hatását minél szélesebb körben terjesszük és maximalizáljuk. A…
Bővebben

Ipari webes csodák

2024. 09. 16.
Ipari vállalkozásod honlapja innovatív, modern és felhasználóbarát? Itt a lehetőség, hogy elnyerd az elismerést, amit megérdemelsz! 'Az Év Honlapja' Ipari Kategóriája keresi a l…
Bővebben

Ingatlanpiac a digitális korban

2024. 09. 09.
Az ingatlanpiac gyorsan változó világában a digitális jelenlét jelentősége egyre inkább felértékelődik. A potenciális vásárlók és bérlők többsége már online keresgél, mielőtt egyáltalán…
Bővebben
További hírek