A 2,5 milliót közelíti a szélessávú netelőfizetések száma

2015-10-01

Az NMHH-hoz beérkezett adatok alapján Magyarországon 2 és fél millió szélessávú internet előfizetés van. 

Júliusban a hagyományos telefonvonalon szélessávú xDSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma 784 ezer volt. A gyorsjelentésben szereplő - legnagyobb - kábelszolgáltatók internet előfizetései júliusban 1057 ezerre nőttek. Az FTTx, vagyis (az épületig, lakásig, irodáig) optikai szálon nyújtott internet szolgáltatás esetében 418 ezer előfizetés volt a hónap végén. 2015. július végén az adatszolgáltatók vezetékes szélessávú internet-előfizetéseinek becsült száma a teljes piacra vonatkozóan 2,498 millió volt.

A szélessávú internet-hozzáférés esetében, a teljes (becsült) piacra vonatkozóan - valamennyi vezetékes technológiát figyelembe véve - a Telekom a piacvezető, piaci részesedése 36,2 százalék, második helyen a UPC (21,8%), a harmadik a sorban a Digi (14,5%), negyedik helyen pedig az Invitel található 9,5 százalékkal. Ezen kívül több száz kisebb szolgáltató szolgáltat a piacon, amelyek piaci részesedése összesen 17,9 százalékot tesz ki.

A teljes hangcsatorna-számon belül - a beérkezett adatok alapján - a hagyományos vezetékestelefon-vonalak száma a hónapban 1,082 millió (az előző hónapban 1,118 millió), a kábeltelevíziós hálózaton működő hangcsatornák száma 819 ezer (az előző hónapban 814 ezer), míg az IP-alapú hangcsatornák száma 1 103 ezerre nőtt az előző havi 1 077 ezerről. A teljes piacra vonatkozó hangcsatornák becsült értéke 3,065 millió 2015. július végén.

A vezetékes hangszolgáltatások esetében, a teljes (becsült) piacot alapul véve legnagyobb piaci részesedése a Telekomnak van, ez 54,9 százalékot jelent. Második helyen UPC áll 16,1 százalékkal, harmadik az Invitel 12,7 százalékkal, majd a Digi 10,5 százalékkal következik a sorban. A piac fennmaradó részén több tucat kis szolgáltató osztozik.

/www.mediainfo.hu/

Vissza

„Innovációval a mumus tantárgyak ellen” – így született meg a Rapid Edu új arculata

2025. 04. 16.
2024 őszén új nevet, új arculatot és új lendületet kapott a korábban Rapid Matekként ismert oktatási platform – így született meg a Rapid Edu. A márkaváltást nemcsak vizuális fris…
Bővebben

A Tartalom, Amiért Nem Kell Kattintani – Mi az a Zero-Click Tartalom és Miért Fontos?

2025. 04. 14.
A digitális világban, ahol a figyelem egyre inkább elaprózódik, egyre nagyobb jelentősége van annak, hogyan tudjuk hatékonyan elérni és megtartani a közönséget. Az egyik legújabb és leg…
Bővebben

„Nem csak egy digitális katalógus” – Mi van a Rossmann app sikere mögött?

2025. 04. 11.
Az okostelefonok világa gyökeresen formálta át a vásárlási élményt – gyorsabb, személyre szabottabb és kényelmesebb lett, mint valaha. A Rossmann Magyarország nemcsak felismerte e…
Bővebben
További hírek