A belső PR titka: garantált siker vállalatod számára!

Mi az a belső PR, és miért fontos?
2024-07-03

A belső PR, vagyis a belső kommunikáció és kapcsolatépítés, kulcsfontosságú szerepet játszik egy vállalat sikerességében. Ezen stratégia célja, hogy a szervezeten belül erősítse, javítsa a munkavállalók közötti együttműködést és hatékonyságot, továbbá fontos, hogy növelje a dolgozók elkötelezettségét és motivációját. Az átlátható és hatékony belső kommunikáció elősegíti, hogy a munkatársak jobban megértsék a vállalat céljait, értékeit, stratégiáit, ami nemcsak, hogy a csapatmorált növeli, de hosszútávon hozzájárul a vállalat eredményességéhez is. Ebben a dinamikus és gyorsan változó üzleti környezetben a belső PR elengedhetetlenné válik, ahhoz, hogy a piacon megtudjuk őrizni versenyképességünket.

Első lépésként azt nézzük meg, hogy miket foglal magában a belső PR (internal communication). Közé tartozik a munkatársak közötti kapcsolati rendszer kialakítása, a tulajdonosi és menedzsmenti kapcsolatok, vezetők és alkalmazottjaik közötti viszonyrendszer, a vezetői és érdekképviseleti kapcsolatok és végül a belső szervezeti egységek közötti kommunikáció.

Nagy a kérdés, hogy hol a határ a humánpolitika (HR) és a belső PR között, ugyanis számos ponton összefüggnek. Sok esetben fordul elő, hogy valamely vállalatnál a humán erőforrás gondozza őket, más vállalatoknál pedig a marketingkommunikáció organizálja mindazt, amit belső PR-nak hívunk. A HR-nek alapvetően az a feladata, hogy a munkahelyi követelmények meghatározása után össze is hangolja azt a munkavállalók igényeivel. Azonban a belső PR ebben olyan szerepet játszik, hogy nagyban tudja támogatni ezen tevékenységeket. A belső PR támogatja a szervezeten belüli kommunikációt, amely számost előnyt jelent. A hiteles belső kommunikáció eredményeként növekszik a szervezet iránti lojalitás, hiszen a munkavállalók megbíznak az információkban és az azokat közvetítő vezetésben. A jó belső kommunikáció növeli a munka hatékonyságát is, mivel rendelkezésre állítja a kellő információkat, így a dolgozók időben és megfelelő formában jutnak hozzá a szükséges adatokhoz. Kiemelten fontos a transzparencia és a hitelesség, azaz, az információk teljes körű és pontos elérhetősége, ott és akkor, amikor szükség van rájuk. A hitelesség továbbá azért kiemelten nagy hangsúlyú, hiszen a szervezet bármit sugározhat hivatalosan a környezet felé, ha azt a szervezet tagjai, dolgozói nem hitelesítik, akkor miden erőfeszítés feleslegesnek bizonyulhat.

A belső PR célja és feladata, hogy erősítse a céghez való hozzátartozás érzését és formálja a szervezeten belüli közvéleményt. Ennek érdekében kialakítja a „nyitott ajtók” légkörét, ezzel támogatva a vezetői döntések és ajánlások kommunikációját, valamint a szakmai kezdeményezések tervezését, megvalósítását és értékelését. Fontos feladata a szervezet tagjainak tájékoztatása a célokról, eredményekről, feladatokról, problémákról, valamint a szervezet imázsának fejlesztése és arculatának tudatos ápolása. Ezen túlmenően irányítja és hitelessé teszi a szervezet kommunikációs magatartását, megszervezi a tagok támogatását a menedzsmenthez és a kitűzött célokhoz egyaránt.

Nagyon könnyű mindezt leírni, hogy javítjuk az elköteleződést és azzal, hogy a belső PR-ral egy olyan légkört teremtünk, amellyel a cégnél jó érzés dolgozni, azonban mindezt valójában megvalósítani annál nehezebb. Gondoljunk csak bele, hogy egy munkahelyen hány féle értékrendű, gondolkodásmódú, szaktudású ember dolgozik. A belső PR esetében, hasonlóképp a HR-hez, nem lehet szelektálni a munkatársak között. Olyan eszközöket, célokat, kampányokat kell kialakítani, mely egyaránt tudja motiválni és elkötelezettebbé tenni a friss munkavállalót, mint az évtized óta ott dolgozó szakembert. A gyakorlati tapasztalatok azt mutatják, hogy egyre kevésbé alkalmasak már a sztenderdizált eszközök hasonlóképp, ahogy a marketingben is tért hódít az egyénre szabottság, így itt is már inkább a targetizált, differenciált eszközök működnek hatékonyabban.

Eredményes eszközök között tudható a személyek közötti kommunikáció, amely mind a munkatársak közötti kommunikációt, mind a vezetők és munkatársak közötti interakciókat tartalmazza. Fontos a belső intranet oldalak használata, melyeken keresztül információáramlás jöhet létre egy „chat-en” keresztül, ami főként egy nagyobb vállalatnál elengedhetetlen, ahol sok munkavállaló nem is ismeri egymást. Érdemes tartani bizonyos időnként és/vagy eseményekkor vállalati rendezvényeket, amelyek szintén alkalmasak arra, hogy a dolgozók jobban megismerhessék egymást, illetve vezetőiket és a céget is. A legtöbb munkavállaló számára fontos az önfejlődés, így hosszú távon érdemes oktatásokat, továbbképzéseket tartani, mely nem csak a munkavállaló számára fontos, hanem a cégnek is, hogy minél gördülékenyebben és hatékonyabban menjen a munka. Ha képesek vagyunk mindent egyszerre alkalmazni, akkor garantáltan, hatékonyan és sikeresen fog menni a munka mindezt úgy, hogy egy jó környezeten belül vagyunk.

Vissza

Ismerd meg az influenszer marketing változásait!

2024. 09. 04.
Az influenszer marketing az elmúlt évek egyik legmeghatározóbb marketingstratégiájává vált, azonban az iparág folyamatosan változik és fejlődik. A közösségi média továbbra is az online…
Bővebben

Az ifjúság a jövő! A weboldalad a kapu hozzá?

2024. 09. 02.
A mai fiatalok körében egyre népszerűbbé válik a vállalkozások indítása vagy a honlapok fejlesztése. Az internet és a digitális technológiák elterjedésével a fiatal generáció számára kö…
Bővebben

Magyar kincsek online

2024. 08. 30.
A Hungarikum kategória különleges szereplőként tündököl ‘Az Év Honlapja’ versenyben. De mit is jelent valójában a "hungarikum" kifejezés, és hogyan illeszthető a m…
Bővebben
További hírek