“Nagyon fontos nekünk, hogy mindig minden jó legyen, és mindig minden jó érzéssel, jó élménnyel történjen.”
Mai interjúnkban a Salonic csapatát kérdeztük, akik Az Év Kreatív Megoldása díjat zsebelték be, emellett Szolgáltatás kategóriában Minőségi Díjat nyertek.
Az egyedi stílussal rendelkező applikáció fejlesztése során, folyamatosan figyelték a trendeket, amelyeknek egyik ékes képviselője a mesterséges intelligencia alapú megoldásuk. A pályázaton való részvétel és a megszerzett díjak segítették munkájukat, a jövőbeli projektek optimalizációját, valamint ösztönzően hatott rájuk.
Milyen szempontokat vettetek figyelembe a weboldal/applikáció megalkotása során?
Az alkalmazás fejlesztésének fázisai arról szóltak, hogy azt a rengeteg mindent amit a Salonic web verziója tud, azt hogyan tudjuk transzformálni a mobil alkalmazás első verziójába. Ez úgy gondolom, hogy jól sikerült. A leglényegesebb funkciókat beletettük.
Milyen fázisokon kellett végigmenni ahhoz, hogy a weboldal sikeres, jól strukturált legyen?
Magát a Salonicot már hat éve, illetve az azt megelőző másfél évben fejlesztettük és azóta is dolgozunk rajta. Folyamatosan újítjuk, a felhasználói visszajelzések alapján teszünk bele funkciókat. Első lépésként felmértük az igényeket és elvárásokat az időpontfoglaló rendszerrel kapcsolatban. Az volt a küldetésünk, hogy egy jól használható időpontfoglalót, digitális naptárat hozzunk létre a szépségipar számára. Ezután készítettünk wireframe-eket, amelyek segítettek megtervezni az időpontfoglaló rendszer alapstruktúráját és a felhasználói utat. A wireframe-ek segítségével megállapítottuk az egyes képernyők elrendezését és az interakciók főbb pontjait. A wireframe-ek jóváhagyása után áttértünk a vizuális tervezésre. Ebben a fázisban kialakítottuk a rendszer igen egyedi dizájnját, beleértve a színpalettát, betűtípusokat, ikonokat és egyéb vizuális elemeket.
Fontos volt, hogy a design tükrözze a márka identitását és egyúttal segítse a felhasználók egyszerű navigációját. Miután jóváhagytuk a design-t, áttértünk a fejlesztési fázisra. Ebben a folyamatban implementáltuk az időpontfoglaló rendszer funkcionalitásait, elkészítettük az adatbázist a foglalások kezelésére, és végrehajtottuk a frontend és backend fejlesztéseket. Fontos volt a folyamatos tesztelés annak érdekében, hogy biztosítsuk a rendszer megbízhatóságát és megfelelő működését. Miután a rendszer kész volt, feltöltöttük a szükséges tartalmakat, például ügyfél információkat, szolgáltatásokat és időpontokat. Emellett konfiguráltuk a rendszert az üzembe helyezésre és beállítottuk az adminisztrációs felületet a könnyű kezelés érdekében. Végül ellenőriztük és teszteltük a rendszert, hogy biztosítsuk a stabil működést. Miután minden rendben volt, kiadtuk és bevezettük a rendszert élő környezetbe, hogy ügyfeleink használhassák. Ezt követően folytattuk a rendszer karbantartását és frissítését, hogy biztosítsuk a hosszú távú sikeres működést.
Milyen nehézségekkel, kihívásokkal szembesültetek a folyamat alatt?
Az applikáció fejlesztési folyamatai alatt nem volt könnyű dolgunk, mert elég magasak az elvárások a felhasználók részéről. Hozzászoktak egy jó verziójú web applikációhoz, így a mobil applikáció fejlesztésnek az volt a legfontosabb szempontja, hogy ugyanazt a színvonalat tudjuk tartani, amit egyébként is képviselünk.
Milyen változásokra/trendekre figyeltetek fel az elmúlt időszakban, amellyel érdemes mihamarabb kiegészíteni a honlapokat?
A változásokat tekintve folyamatosan monitorozzuk az igényeket, trendeket. Most pláne, hogy az egyik pályaművünk Betti, a mesterséges intelligencia alapú megoldásunk. Ezért azt gondolom, hogy ezek azok, amiket mostanában figyelünk. De bármilyen visszajelzés érkezik hozzánk, azt átgondoljuk és ha olyan akkor bele is tesszük az alkalmazásba, hiszen nem magunknak készítjük, hanem a felhasználóknak.
Milyen jó tanáccsal látnátok el azokat, akik most kezdik a honlapjuk fejlesztését?
Ha valaki most kezdi a honlapja fejlesztését, mindenképp készítsen alapos kutatást a célközönségéről és a piacról, hogy megértse az igényeket és az elvárásokat. Fejlesszen ki egyértelmű célokat és funkcionalitásokat a honlapja számára, és tervezze meg a felhasználói utat ennek megfelelően. Fordítson kiemelt figyelmet a mobilbarát tervezésre és a gyors teljesítményre, illetve biztosítsa az adatvédelmi és biztonsági intézkedéseket a weboldalon. Ne feledje a keresőoptimalizálást, optimalizálja a honlapot a releváns kulcsszavakra. Végül de nem utolsó sorban pedig bátran kísérletezzen az élményalapú design elemekkel és interaktív funkciókkal a honlap emlékezetességének növelése érdekében.
Hogy jelenik meg a felhasználói élmény a honlapon/applikáción?
A felhasználói élményt tekintve a Salonic önmagában nagyon-nagyon ritka és egyedi megoldás, vagy nagyon ritka szoftver. Hiszen maga a szolgáltatók életében, és ezáltal a vendégek életében is olyan szinten beépültünk, hogy a szolgáltatói ipar, a szépségipar és a többi kategória akik velünk vannak, teljesen ránk építik a businessüket. Ez egy nagy felelősség, mert ha nem működik a Salonic, akkor teljesen vakon vannak úgymond. Ezt jó értelemben mondom. Van aki a Salonic segítségével számol fizetést, vagy kizárólag a Salonicon érhető el az online foglalása által, csak ott lehet nála bejelentkezni. Tehát nagyon fontos nekünk, hogy mindig minden jó legyen, és mindig minden jó érzéssel, jó élménnyel történjen. Gyakorlatilag ezért is szerencsés a helyzetünk. Abból a szempontból, hogy nagyon régóta tartó viszonyok vannak a felhasználókkal. Aki egyszer Salonicot kezd használni, nem nagyon mondja vissza és nem mondja le az előfizetését. Nagyon szeretik. A vendégek pedig boldogok, mert bármikor tudnak időpontot foglalni vagy utalványt vásárolni. Kapnak emlékeztetőt arról hogy mi történik, mikor van az időpontjuk, mikor kell jönni.
Milyen hatással volt szerintetek a pályázat arra, hogy a közönség és a fogyasztók jobban megismerjenek titeket?
A pályázat nagyon pozitív hatással volt a Salonicra. Egyrészt elismerést és hírnevet hozott számunkra az iparágban, ami segített abban, hogy jobban megismerjenek minket. Emellett a pályázat növelte a láthatóságunkat, és lehetőséget adott arra, hogy kapcsolatokat építsünk más szakemberekkel és cégekkel az iparágban. A részvételünk során kapott visszajelzések segítettek a munkánk továbbfejlesztésében és a jövőbeli projektek optimalizálásában. Összességében nagyon hálásak vagyunk azért, hogy 2023-ban mi lehettünk Az Év Honlapja, és annak pozitív hatásaiért is.
Milyen innovatív, egyedi ötleteket alkalmaztatok a weboldalatokon/applikációtokon, digitális platformokon?
Jelenleg is folyamatos fejlesztésekben vagyunk. Pauzenberger Tamás, a Salonic vezető designere egy nagyon tehetséges fiatal srác, aki sokra hivatott. Vele együtt álmodtuk meg a Salonic formabontó és exkluzív alkalmazását, amit maga a brandingünk is követni fog majd. Egy ilyen átalakulásban vagyunk éppen. Maga az alkalmazás színvilága, színtípusa és ez a jellegű kinézete előrevetíti azt, hogy egyébként milyen irányba megyünk mi, mint Salonic. Itt fontos kiemelni, hogy mi bevállaltuk azt hogy fekete alapon neon, kék, lila és sárga színekkel megyünk, és tényleg egy nagyon egyedi stílust tudtunk megálmodni magának az alkalmazásnak és az ahhoz tartozó dizájnnak.
Szerintetek mi tesz egy piaci szereplőt jó szolgáltatóvá?
Egy piaci szereplő szerintünk akkor válik jó szolgáltatóvá, amikor folyamatosan képes megfelelni az ügyfelek igényeinek és elvárásainak. Ennek kulcsa az ügyfélközpontú gondolkodásmód és a minőségi szolgáltatások nyújtása. Fontos az is, hogy a szolgáltató megbízható legyen, melyhez elengedhetetlen az integritás és az etikus üzleti gyakorlatok betartása. Az innováció és a folyamatos fejlődés lehetővé teszi számunkra, hogy versenyképesek maradjunk és lépést tudjunk tartani a piaci trendekkel. Az átláthatóság és a nyitott kommunikáció is segít abban, hogy erős kapcsolatokat alakítsunk ki az ügyfelekkel, és hosszú távú sikerre tegyünk szert a piacon. Azt gondolom, a Saloniccal ezt nagyon jól képviseljük, a mi szemléletmódunk jó példa lehet másoknak is.
Mit jelent számotokra a kapott elismerés?
A kapott elismerés számunkra rendkívül fontos és értékes, mivel megerősíti a munkánk és az erőfeszítéseink értékét. Ez nemcsak Tamással az általunk végzett munkára, hanem az egész csapat munkájára és elkötelezettségére kiterjed. Az elismerés azt jelenti, hogy sikerült pozitív hatást gyakorolnunk a közönségre vagy az iparágra, és ez motivációt ad számunkra a további fejlődéshez. A kapott elismerés megerősíti bennünk a magabiztosságot és a kitartást, és arra ösztönzi a csapatunkat, hogy továbbra is kiemelkedő színvonalú szolgáltatást nyújtsunk az ügyfeleinknek és a vendégeknek.
Milyen céljaitok vannak a közeli és távoli jövőben?
Céljaink a közeli és távoli jövőben, hogy a mobil alkalmazásba transzformáljuk ahogy már említettem, a Salonic teljes tudását. Ez egy nagyon nagy feladat és nagyon hosszú távú történet, mert sok dolgot tudunk majd beletenni. Szervezetfejlesztés is tervben van. Illetve az, hogy a Salonicot egy olyan pozícióra, egy olyan magas szintre tudjuk emelni, hogy nemzetközi területen az egész világon elérhető legyen ez a rengeteg szuper funkció és megoldás. Az, hogy önmagában a Salonic mint időpontfoglaló nemzetközileg is elérhető legyen, és egy egész ország büszke legyen arra, hogy igen, ez a Salonic ez egy magyar termék, itt hoztuk létre.