“Egy jó weboldal elkészítése több, különböző kompetencia és szakterület együttes eredménye.”
Interjúnkban a BLACKDEVS DIGITAL KFT. csapatát kérdeztük, a sikerekről és az elnyert díjakról. Vendéglátás kategóriában ’Az Év Honlapja’ díjat hozhatták el a https://kaptafa.hu/ honlapjukkal, valamint Kereskedelem kategóriában, A Légli Borászat számára készített honlappal külön díjat szereztek.
A fejlesztés során számos kihívással kellett szembenézniük, többek között azzal, hogyan ötvözzék a különböző szakterületek tudását egy sikeres és vonzó weboldal létrehozásához. Céljuk volt egy olyan oldal megalkotása, ahol a design, a tartalom és a felhasználói élmény harmóniában van, miközben fenntartják a magas adatbiztonsági szintet és optimalizálják a konverziós folyamatokat.
Mi motivált arra, hogy nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra?
Branding- és webfejlesztő stúdió vezetőjeként mindenképpen fontosnak tartottam megmérettetni magunkat a legnívósabb hazai szakmai pályázaton, hiszen remek indikátora annak, hogy hogyan végezzük a munkánkat.
Milyen szempontokat vettél figyelembe a weboldal/applikáció megalkotása során? Milyen fázisokon kellett végigmenni ahhoz, hogy a weboldal sikeres, jól strukturált legyen?
Egy jó weboldal elkészítése több, különböző kompetencia és szakterület együttes eredménye, és a sikeres, jól strukturált weboldalhoz elengedhetetlen, hogy mindegyik részen a legfelkészültebb szakemberek, a lehető legcélorientáltabban dolgozzanak.
Ezek a területek a következők: pontosan meghatározott üzleti cél, amit a weboldaltól várunk, az ehhez a célhoz kapcsolódó konverziós pontok definiálása, a megfelelő design system kialakítása (beleértve a fotókat és illusztrációkat is), izgalmas, önazonos, meggyőző szöveges tartalom elkészítése, ezekből webdesign koncepció tervezése, annak tesztelése, és a végén fejlesztés, majd finom hangolás.
Milyen változásokra/trendekre figyeltél fel az elmúlt időszakban, amellyel érdemes mihamarabb kiegészíteni a honlapokat? Milyen jó tanáccsal látnád el azokat, akik most kezdik a honlapjuk fejlesztését?
A trendek az elmúlt időszakban összességében egyirányban mutatnak: intuitív felhasználói élmény, a lehető legmagasabb adatbiztonság, és minél egyszerűbb konvertálási lehetőség.
Ha valaki most vágna bele, annak azt javaslom, hogyha tényleg komoly szándékai vannak a weboldallal, akkor keressen fel szakember(eke)t. A weboldal készítés komplex dolog, és adott esetben többet veszíthet valaki azzal, hogyha pont a digitális megjelenésén akar spórolni.
Hogy jelenik meg a felhasználói élmény a honlapon/applikáción?
Leginkább úgy, hogy az egész kaptafa.hu organikus, és egy rendező elv köré épül: a dekorációt, és hangulatteremtést okozó elemek mind mozognak, míg a funkcionális rendelkező elemek (cta-k, navigációs elemek, stb.) mozdulatlanok maradnak, ezzel is jobban magukra vonva a figyelmet, és segítve a konvertálást.
Milyen hatással volt szerinted a pályázat arra, hogy a közönség és a fogyasztók jobban megismerjenek?
Egyértelműen pozitív.
Mit jelent számodra a kapott elismerés?
Egy régi cél került beteljesítésre ezáltal, amit már a stúdió megalapítása előtt kitűztem. Gyakorlatilag ez lett az első üzleti évünk koronája, amire nagyon büszke vagyok, mert bizonyítékként szolgál, hogy a kemény munka meghozta a gyümölcsét.
Milyen céljaid vannak a közeli és távoli jövőben?
A közeljövőben mindenképpen tervezünk új irodába költözni, és optimalizálni a belsős hatékonyságunkat. Hosszú távú célunk, hogy nyitnánk a nemzetközi vizekre, és több progresszívebb és komplexebb weboldalt szeretnénk tervezni.