Social media listening, avagy hogyan mérhető a közösségi média?
A közösségi oldalakat körülvevő figyelem nő, ezért a social média szereplőinek egyre nagyobb figyelmet kell fordítani tartalmaik megjelenésére a különböző felületeken.
Teljesítményünket számos módon mérhetjük a közösségi médiában. Ennek talán a legegyszerűbb módja a Meta Business Suite használata, mely az alábbi előnyökkel is kecsegtet:
• egy felületről posztolhatsz akár ütemezve a Facebookra és az Instagramra,
• hirdethetsz és értékesíthetsz,
• mérheted és elemezheted a teljesítményed.
A számok nem hazudnak- tartja a mondás. A követők száma alapvető tényező a siker mérésére, azonban ez nem elegendő, fontos a követői aktivitás is. A passzív követők, tehát azok, akik nem reagálnak a tartalmaidra csökkenthetik posztjaid elérésszámát. Az elérés (Reach) a like-ok, megosztások, kommentek és más interakciók számából tevődik össze. A megfelelő hashtag-ek használata növelheti a posztok elérését, így azok is felfedezhetik a tartalmaidat, akik nem követik az oldalad.
A click-through rate (CTR), vagyis átkattintási arány azt mutatja meg, hogy az összes megjelenésből hányan kattintottak a hirdetésre, weboldalra, gombra vagy egyéb felületre. A CTR mutatószámot a keresőoptimalizálás (SEO), a kattintásonkénti fizetés (PPC), az email marketing és egyéb marketing területeken, például a közösségi média marketingben egyaránt használják.
A konverziós arány (Conversion Rate) egy olyan mérőszám az online marketingben, amely azt méri, hogy egy weboldal milyen hatékonyan ösztönzi a látogatókat arra, hogy elvégezzék a kívánt cselekvést, mint például vásárlást, regisztrációt, hírlevélre való feliratkozást vagy letöltést.
Akár Te is mérheted tartalmaid teljesítményét! Nézd vissza posztjaid népszerűségét! Melyik bejegyzések teljesítettek jobban, és miért? Érdemes a „népszerűbb” tartalmaidból levonni a következtetéseket és olyan típusú tartalmakat posztolni a továbbiakban.