“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

A mai interjúnkban a Danone Magyarország külső kommunikációs specialistájával, Kiss Pannival beszélgettünk..
2024-05-02

A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték, céljuk a fogyasztók és a szakmai közönség figyelmének felkeltése volt.

Bemutatták a Flexi Fórumhoz kapcsolódó weboldalukat és applikációjuk innovatív jellegét, valamint a társadalmi és környezeti tudatosság előmozdítására irányuló elkötelezettségüket.

Mi motivált arra, hogy nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra?

A Magyar Marketing Szövetséggel működő több éves együttműködésünk miatt remek lehetőségnek gondoltunk, hogy megmutassuk azon honlapjaink egyikét, amit a hivatalos weboldalunktól függetlenül, valamelyik nagyobb projektjeinkhez kapcsolódóan készítettünk.

 

Milyen szempontokat vettél figyelembe a weboldal/applikáció megalkotása során? Milyen fázisokon kellett végig menni ahhoz, hogy a weboldal sikeres, jól strukturált legyen? 

A fiatalok elérése és rendezvényre invitálása nem könnyű feladat, ennek teljesítéséhez sokszor a megszokott vállalati eszközöktől és megoldásoktól eltérő módon kell megszólítani őket. Tavaly rendeztük meg először a Flexi Fórumot, egy kifejezetten a Z-generációt célzó növényi konferenciát, amit egy országos pályázati felhívás is megelőzött. Az Alproval és a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Karával közösen egy olyan felületet álmodtunk meg, ami nemcsak fiatalos és figyelemfelkeltő, de funkcionalitásában is jó szolgálatot tesz. Fontos volt, hogy széleskörűen tájékoztassa az érdeklődőket a rendezvényről, zökkenőmentesebbé tegye az eseményre való regisztrációt, megkönnyítse a pályázatok leadásának folyamatát, valamint a rendezvénytől függetlenül az érdeklődők elmélyedhessenek a Flexi Fórum által is hangsúlyozott témában: a növényi étrendek lehetőségeiben.

 

Milyen nehézségekkel, kihívásokkal szembesültél a folyamat alatt?

Több szempontot megfontolva végül úgy döntöttünk, hogy a weboldal létrehozását és működtetését nem szervezzük ki alvállalkozónak, hanem cégen belül, a meglévő erőforrásainkkal gazdálkodunk. A wireframe-től elkezdve, a brand kiten át, az utolsó köszönő hírlevél kiküldéséig minden feladatot házon belül oldottunk meg. Kihívás mindössze csak az idővel és energiával való zsonglőrködés volt: amikor egy honlap működtetése mellett rendezvényt szervezünk, a közösségi médiát is saját tartalmakkal kezeljük, és a napi feladatainkat is elvégezzük az eseménytől függetlenül... akkor azért a kollégákkal néha átgondoljuk, hogy érdemes volt-e belevágni, de a válasz végül mindig ’igen’ volt.

 

Milyen változásokra/trendekre figyeltetek fel az elmúlt időszakban, amellyel érdemes a mihamarabb kiegészíteni a honlapokat? Milyen jó tanáccsal látnátok el azokat, akik most kezdik a honlapjuk fejlesztését? Hogy jelenik meg a felhasználói élmény a honlapon/applikáción? 

Nagyon gyorsan változnak a honlapokat érintő trendek, legyen szó akár a dizájnról, akár a funkcionalitásról. De ha általánosságban nézzük, az egy mindent összegző landing page, és az átlátható menüsor felépítése elengedhetetlen a felhasználói élményhez. A telefonos nézet nélkül egy weboldal elveszti a legitimitását, de a megbízhatósága is csökkenhet abban az esetben, ha a látogató számára nem elérhetők az adatvédelmi nyilatkozatok, a különböző szabályzatok és hasonló dokumentumok. A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk, az adatainak megadásáról, a hírlevelekre való fel- és leiratkozásról ő dönthet (és könnyen meg is teheti mindkettőt). Ha a felhasználó számára érhető, hogy mit akarunk neki átadni anélkül, hogy elveszne az információban vagy bizonytalanságot keltenénk benne az oldal megbízhatóságát illetően, az már fél siker.

A dizájnt illetően nehéz általános tanácsot adni, hiszen annak passzolnia kell a célközönséghez, az apropóhoz, és sok más olyan tényezőhöz, ami honlaponként változó. Számunkra a letisztult képek és videós loopok alkalmazása, valamint a nagy, egyedi betűtípusok minimalista fontokkal való ötvözése érte el a kellő hatást.

 

Hogy támogatja a weboldal azt, hogy sikeres legyen egy rendezvény?

A Flexi Fórum weboldalán minden információ elérhető volt a rendezvénnyel kapcsolatban. Kompakt módon, egyszerűen elérhetővé tettük a regisztrációt, az előadók listáját, a programot, az online közvetítéshez való csatlakozási lehetőségeket, a pályázati nevezést. Ezen felül minden közösségi médián és rendezvényen futó nyereményjátékunk szabályzata és adatkezelési tájékoztatója megtalálható volt az oldalon. Az érdeklődő egy csetfülön keresztül felvehette velünk a kapcsolatot. A honlap pedig nem árvult el a rendezvényt követően sem, a kommunikációt folytattuk rajta keresztül, hogy a látogatókkal és a rendezvényrésztvevőkkel való kialakult kapcsolatot életben tartsuk. Mondhatni egy felületen volt elérhető minden tudnivaló, érdekesség, nem volt szükség arra, hogy különböző csatornákról kelljen levadászni az információkat.

 

Milyen hatással volt szerinted a pályázat arra, hogy a közönség és a fogyasztók jobban megismerjenek? Mit jelent számodra a kapott elismerés? 

A flexitáriánus és növényi alapú étrendek témája rendkívül fontos, amit a Danone Kft. egész évben hangsúlyoz. Elengedhetetlennek tartjuk az erről való edukációt, hiszen egy tavalyi felmérésünk bebizonyította, hogy valójában a fiatalok a legnyitottabbak az alternatív termékek, a tudatos fogyasztási szokások és az étrend bolygóra gyakorolt hatásai iránt. A Flexi Fórum nagyszerű lehetőség volt arra, hogy egy számos aktivitással színesített rendezvényen erről edukálhassuk a fogyasztóinkat, a pályázat pedig remek célt szolgált azt illetően, hogy a küldetésünket más, hasonló területen dolgozó vállalatok számára is népszerűsítsük.

 

Milyen céljaid vannak a közeli és távoli jövőben?

A tavalyi volt az első Flexi Fórum, de nem a legutolsó, ebben biztosak vagyunk.

Vissza

"Egyedi tartalmak előállítására törekszünk!"

2024. 12. 19.
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a MAON Online Marketing Ügynökséget. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének fő…
Bővebben

"Az ügyfelekért dolgozunk!"

2024. 12. 19.
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a GoodSpiritet. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főbb szakaszaiba, és az…
Bővebben

"Az információ szabad áramlása és elérése a legnagyobb kincs rohanó világunkban!"

2024. 12. 18.
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a People of sportsot. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főbb szakaszaiba,…
Bővebben
További hírek