“Egy ilyen szolgáltatásnak igenis helye van a piacon.”
Mai interjúnkban dr. Radics Ottót kérdeztük, az Utánvét Ellenőr alapítóját és tulajdonosát, akit innovációjáért Az Év Technológiai megoldása kategóriában különdíjjal jutalmaztunk, így ismét díjjal térhettek haza díjátadó ünnepségünkről.
„A tavalyi kategóriagyőzelem óta az Utánvét Ellenőr egy komoly ráncfelvarráson esett át, ami mind a dizájnra és működésre, mind pedig a háttérben futó kód minőségére pozitív hatással volt"- árulta el nekünk az alapító.
Mi motivált arra, hogy nevezzetek ’Az Év Honlapja’ pályázatra?
Természetesen a hírnév és a csillogás. Persze kíváncsiak is voltunk, hogy a tavalyi díj után tudunk-e ismételni. Ez félig sikerült: ugyan nem kategóriagyőztesként, de díjazottként távozhattunk a díjátadóról, amit – látva a konkurenseket –, még így is abszolút sikernek könyvelünk el.
Milyen szempontokat vettetek figyelembe a weboldal/applikáció megalkotása során? Milyen fázisokon kellett végigmenni ahhoz, hogy a weboldal sikeres, jól strukturált legyen?
A tavalyi kategóriagyőzelem óta az Utánvét Ellenőr egy komoly ráncfelvarráson esett át, ami mind a dizájnra és működésre, mind pedig a háttérben futó kód minőségére pozitív hatással volt. A dizájn második iterációjával úgy érezzük, hogy kezdjük megtalálni azt a dizájn nyelvet, ami szép és egyben funkcionális is. A Tudástár továbbra is szerves része a rendszernek, melynek elemeit már egyre több helyen használjuk – legutóbb például az onboarding e-maileket bővítettük ki integráció-specifikus beállítási útmutatókra mutató linkekkel és a jogszabályi megfelelést segítő mellékletekkel.
Milyen kihívással néztetek szembe a folyamat során, hogy a kreatív ötlet valódi technológiai megoldássá váljon?
A kereslet a kezdetektől létezett az Utánvét Ellenőrre – elsősorban ezért is vágtunk bele a fejlesztésébe –, az adatvédelmi szabályoknak való megfelelés kérdéskörével kapcsolatban azonban idegenkedéssel találkoztam. Az Ecommerce Hungary Kisvállalati és Középvállalati Tagozatainak közelmúltbeli tulajdonszerzése azonban megerősítette, hogy egy ilyen szolgáltatásnak igenis helye van a piacon. Egyben erős üzenet is volt az e-kereskedőknek, így már a korábbi kétkedők is megtérni látszanak, ami szépen megjelenik az előfizetések és a felhasználók számának növekedésében is.
Milyen változásokra/trendekre figyeltetek fel az elmúlt időszakban, amellyel érdemes mihamarabb kiegészíteni a honlapokat? Milyen jó tanáccsal látnátok el azokat, akik most kezdik a honlapjuk fejlesztését?
Úgy hallottuk, mostanában nagyon megy egy Utánvét Ellenőr nevű rendszer, ami segít az át nem vett csomagok kiszűrésében, sőt, 15% kedvezmény jár az első éves előfizetési díjakra az AZEVHONLAPJA15 kuponkóddal – e-kereskedőként biztosan használnánk...
Csak félig komolyra fordítva a szót: az utóbbi időben megugró át nem vételi arányokról hallunk visszajelzéseket e-kereskedőktől, így azt tanácsoljuk, hogy érdemes lehet még nagyobb hangsúlyt fektetni arra, hogy megkülönböztesd magad a konkurenciától: miért tőled rendelje meg a vásárló az adott terméket, miért ne legyen érdemes "megversenyeztetni" téged több másik webshoppal?
Hogy jelenik meg a felhasználói élmény a honlapon/applikáción?
A fejlesztés során én (dr. Radics Ottó- alapító és tulajdonos) is sokat használom az Utánvét Ellenőrt, így első kézből tapasztalom, ha valami nem jól használható, nehézkes. Mivel a felhasználóinkkal közvetlen kapcsolatban vagyok – hiszen hozzám fut be minden ügyfél visszajelzés is –, könnyen fel tudom mérni, milyen esetleges új funkcióra van szükség, vagy mit változtassunk a rendszer működésén. Egy nagyon gördülékeny, jó deployment folyamatot alakítottam ki, amivel nem hetente/havonta kerülnek ki az új funkciók, hanem napjában akár többször is tudok új verziót kiküldeni, anélkül, hogy a rendszer stabilitását ez veszélyeztetné.
Emellett a rendszer gyors, jól dokumentált, részletes tudástárral, több kész integrációval (tavaly indult el az UNAS integráció), valamint az integrációt segítő könyvtárral rendelkezik.
Arra törekedtem, hogy amennyire lehet, önkiszolgáló legyen a rendszer, a lehető legkevesebbszer kelljen ügyfélszolgálati segítséget kérni.
Milyen hatással volt szerintetek a pályázat arra, hogy a közönség és a fogyasztók jobban megismerjenek?
Mivel az e-kereskedelem volt az egyik (ha nem a) legnépszerűbb kategória, ezért természetesen nagyon célzottan értük el a potenciális felhasználóinkat: aki nevezett, nagy valószínűséggel nyomon követte a díjazottakat (így minket) is.
Mit jelent számotokra a kapott elismerés?
Elismerést és megerősítést. ❤
Milyen céljaitok vannak a közeli és távoli jövőben?
Magyarországról indulva világuralomra törni, természetesen. Ehhez viszont még sok lépés van hátra: szeretnénk a Rossmann mellett a többi nagy hazai e-kereskedőt az Utánvét Ellenőr felhasználói között tudni.
Jelenleg is dolgozunk a rendszer olyan irányú továbbfejlesztésén, melynek köszönhetően több jellemző szerint, hatékonyabban szűrhetjük majd a vásárlókat, ezáltal is pontosítva a rendszer működését és javítva az előfizetések egyébként is kiemelkedő (átlagosan 2-szeres, akár 23-szoros) megtérülési mutatóját.