Gemius - Az online vásárlások átlagos kosárértéke 20.460 forint a gyakori vásárlóknál

2015-09-23

Az internet korában a fogyasztói preferenciák alaposan megváltoztak. A vásárlók legtöbbször már a boltba való belépés előtt eldöntik, hogy mit akarnak vásárolni. A hazai e-kereskedelmi trendeket vizsgálva kiderült hogy:

A magyar internetező lakosság 40 százaléka, 2 803 000 fő vásárol magyar, illetve a lakosság 16 százaléka, 833 000 fő vásárol külföldi oldalról. 2014-ben az arány még csak 32%, illetve 12% volt. Összevonva a magyar és külföldi oldalakon vásárlókat, elmondhatjuk, hogy a hazai netezők 42 százaléka szokott online vásárolni.

A webáruházak a legnépszerűbb e-kereskedelmi oldalak. A legnépszerűbb termékkategória a könyv–zene–film, a ruházat és kiegészítők, illetve a mozi-, koncert- és színházjegyek.

2014 óta nőtt az okostelefont, kütyüt vásárlók aránya, továbbá sportfelszerelést és bútort is többen vásárolnak online. A következő évre vetített vásárlási hajlandóság szempontjából a fogyasztói elektronika növekedett a legtöbbet 2014-hez képest.

A jövőben várhatóan az online élelmiszer-vásárlás fog leginkább nőni, ha az egyes vásárolt kategóriákat nézzük.

Egy átlagos bevásárlókosár értéke egy főre 20 430 forint, egy év alatt pedig átlagosan 134 160 forintot költ egy fő az e-kereskedelemben. (Megjegyzés: a gyakori vásárlókat kérdeztük, így az átlagos kosárméret is magasabb, mint a ritkán vásárlók körében)

A leginkább kedvelt átvételi mód a futárszolgálat, és a legkedveltebb fizetési mód a készpénzes fizetés futárnak.

A válaszadók 58%-a nem vásárol online, őket leginkább a személyes kontaktus hiánya zavarja. Számukra az alacsonyabb és kedvezményes árak jelentenék a legnagyobb motivációt online vásárláshoz.

Forrás: Gemius

/www.netkutatasok.hu/

Vissza

„Innovációval a mumus tantárgyak ellen” – így született meg a Rapid Edu új arculata

2025. 04. 16.
2024 őszén új nevet, új arculatot és új lendületet kapott a korábban Rapid Matekként ismert oktatási platform – így született meg a Rapid Edu. A márkaváltást nemcsak vizuális fris…
Bővebben

A Tartalom, Amiért Nem Kell Kattintani – Mi az a Zero-Click Tartalom és Miért Fontos?

2025. 04. 14.
A digitális világban, ahol a figyelem egyre inkább elaprózódik, egyre nagyobb jelentősége van annak, hogyan tudjuk hatékonyan elérni és megtartani a közönséget. Az egyik legújabb és leg…
Bővebben

„Nem csak egy digitális katalógus” – Mi van a Rossmann app sikere mögött?

2025. 04. 11.
Az okostelefonok világa gyökeresen formálta át a vásárlási élményt – gyorsabb, személyre szabottabb és kényelmesebb lett, mint valaha. A Rossmann Magyarország nemcsak felismerte e…
Bővebben
További hírek