,,Mivel a honlap sikerétől függ a vállalkozásom sikere is, a legnagyobb hangsúly mindig az oldal fejlesztésén volt."

Interjú a Conifers Garden faiskolával
2023-11-23

Mai interjúnkban szeretnénk lehetőséget biztosítani arra, hogy a közönség jobban megismerje pályázónkat, a Conifers Garden faiskolát. Kitérünk a cég motivációjára a pályázat során, a honlap fejlesztési fázisaira, illetve érdeklődtünk, hogy milyen kihívásokkal kellett szembenézniük és milyen céljaik vannak a közeli és távoli jövőben.

Kik vagytok ti?

Conifers Garden faiskola néven, az egyszemélyes vállalkozásom a természetben előforduló ritka tűlevelű (fenyő) fajok szaporítására és elsődlegesen a határon túli online értékesítésére specializálódott. T. Kovács Tibor, őstermelő vagyok, agrármérnök.

Mikor kezdték a fejlesztését a honlapjuknak/applikációjuknak?

2011-ben alapítottam a vállalkozást, akkor indítottam el a weboldalt is. Azóta folyamatosan fejlesztem a honlapot és ezzel együtt a vállalkozást is. Mivel a honlap sikerétől függ a vállalkozásom sikere is, a legnagyobb hangsúly mindig az oldal fejlesztésén volt.

Milyen fajta kihívásokkal találkoztatok a honlap fejlesztése/ elkészítése során?

Mivel egyedül készítem az oldalt, megtanultam - teljesen autodidakta módon - mindent, amit a webmarketinggel, vagy a weboldal fejlesztéssel kapcsolatban komolyabb külső segítség nélkül alkalmazni, irányítani tudok. Rájöttem, hogy a saját vállalkozásom fejlesztése során minek mi az értelme. Folyamatosan képzem magam, sokat olvasok és tájékozódom, konferenciákra járok. Amikor elkezdtem az értékesítést, nem igazán volt fogalmam például a SEO-ról. Mire megértettem, visszamenőleg kellett újból beállítani és optimalizálni a termékeket, az egész weboldalt, a képeket. Egyedi fejlesztésű angol e-kereskedelmi rendszert használok (Cubecart), ennek a megismerése is rengeteg időt vett igénybe.

Miért gondoljátok, hogy tiétek ‘Az Év Honlapja’?

Szerintem, aki saját maga állít elő terméket, és azt külföldön online értékesíti, ráadásul egy nagyon módszeresen elkészített, szakmai tartalommal feltöltött weboldalon, ahol sok ország internetes keresőiben egyszerre kell sikerrel helytállnia, az már önmagában esélyes lehet. Főként, hogy a rendszert nem egy ügynökség készítette, a tartalmat pedig nem marketing szövegírók, hanem forráselemzéssel és feltüntetéssel én magam. Emellett, az oldalon található természetvédelmet ösztönző tudományos egyedi tartalom hiánypótló a világon, erről számtalan visszajelzést kapok botanikus kertektől, egyetemektől, természetvédelmi szövetségektől.

Hogy jelenik meg a felhasználói élmény a honlapon/applikáción? Mivel kötelezitek el őket?

Dedikált IP címet használok, ezzel is segítve a weboldal sebességét, a felhasználó élményt. Letisztult, könnyen átlátható és navigálható a honlap. A letisztult, klasszikus design a tartalom jellege miatt elengedhetetlen. A tartalom egyedi írásokból és természetfotósok képeiből áll, ez ösztönözi érdeklődésre és vásárlásra a látogatót. A könnyű átláthatóság erősíti a böngészési élményt, az ottmaradást, hogy könnyen megtaláljon és megtudjon mindent a vásárló vagy az érdeklődő arról a növényről, amit keres. A navigáció logikus, azonnal érthető és könnyen tájékozódik bárki, aki a honlapra látogat. Direkt nem használok képes termékajánlásokat, kiemelt termékeket, hogy ne zavarják meg a látogatót sem az olvasásban, sem az akaratában a vásárláskor. A látogató irányít mindent, így egészen más élményt kap, mint általában a webshop modelleknél. Végeredményben olyan a conifersgarden.com, mint a vásárlás egy on-line növénylexikon felületén. Olyan információkat és kínálatot kapnak a látogatók a fenyőkről, amelyet máshol nem találnak.

Melyik nagyobb feladat számotokra, az üzleti partnereknek, vagy a fogyasztóknak megfelelni? Miért?

Az üzleti partnerek, viszonteladók a speciális modell okán ritkán jelentkeznek, hiszen az általam előállított növények nagytöbbsége főként a gyűjtőket érdekli, így nem igazán jellemző a nagykereskedelem. A fogyasztók viszont többen vannak, és több kérdésük van, szükségük van további információra, tanácsra, ezek megválaszolása mindennapos elfoglaltságot ad. Az üzleti partner ritkán változtat a rendelésen, tudja, hogy mit szeretne vásárolni. A fogyasztók a fizetés után is bővíteni szeretnék a rendelésüket, esetleg kicserélni egy-egy terméket másikra, így összességében nagyobb feladat a fogyasztóknak megfelelni.

Milyen változásokra/trendekre figyeltetek fel az elmúlt időszakban, amellyel érdemes a mihamarabb kiegészíteni a honlapokat/applikációkat?

Elsősorban a mesterséges intelligencia adta lehetőség számomra az új irány, amely felkeltette a figyelmem. Folyamatban van egy olyan fejlesztésem, amely a szállítási lehetőségekben, növénygondozási tanácsadásokban tudna a látogatóknak, és ezzel együtt nekem is segíteni.

Mit gondoltok, milyen hatást gyakoroltok a látogatókra? Mivel kötelezitek el őket? 

A speciális és egyedi tartalom új információkat, tudást és kikapcsolódást tud nyújtani azoknak, akiket érdekel a fenyők világa. Olyan ismertetőket kapnak a látogatók ezekről a növényekről, amely közelebb viszi őket a dendrológiához, a természetvédelemhez, segít megérteni az ökológiai folyamatokat. Az egyedülálló kínálat pedig világviszonylatban is megállja a helyét, ez önmagában sok vásárlót vonz, hiszen ezek a fajok máshol ilyen változatos kínálatban beszerezhetetlenek. Amikor azt mondom, hogy világszerte szállítok, sokan kétkedve fogadják, illetve gondolhatják, hogy a webes kereskedelemben ez önmagában nem nagy dolog. Szigorú, országonként és földrészenként változó növény-egészségügyi ellenőrzéseknek kell megfelelni, kizárólag csak növény-egészségügyi bizonyítvánnyal lehet a növényeket harmadik országba küldeni, és külön megállapodást kell kötni a szállító cégekkel, hogy engedélyezzék a növények szállítását. Emiatt szinte csak B2B kereskedelemben van növényszállítás a világon, B2C-ben nem vállalja senki. A vásárlóim 60 %-a harmadik országokból való, sok embernek a világon új lehetőségeket nyitottam meg ezzel az üzleti modellel. Az elköteleződés alapja a termék minősége, a megbízhatóság, a biztonságos szállítás, és a pontos információ a növényekről.

Milyen céljaitok vannak a közeli és távoli jövőben?

A közeli jövőben célom a mesterséges intelligencia, mint „okos ügyfélszolgálati referens” bevezetése után a már beüzemelt amerikai, kanadai, angol, német, japán weboldalaim feltöltése teljes tartalommal. Hosszú távon célom, hogy ezekben az országokban tovább növeljem az eladásaimat. Azért ezen országokat választottam terjeszkedéseim célpontjainak, mert a felsorolt országokban magas szinten van a kertkultúra, és ez kihat a vásárlások mennyiségére is.

 

Vissza

"Egyedi tartalmak előállítására törekszünk!"

2024. 12. 19.
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a MAON Online Marketing Ügynökséget. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének fő…
Bővebben

"Az ügyfelekért dolgozunk!"

2024. 12. 19.
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a GoodSpiritet. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főbb szakaszaiba, és az…
Bővebben

"Az információ szabad áramlása és elérése a legnagyobb kincs rohanó világunkban!"

2024. 12. 18.
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a People of sportsot. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főbb szakaszaiba,…
Bővebben
További hírek