,,Bízunk abban, hogy a magyar piacon meghatározó szereplők leszünk”
Mai interjúnkban bemutatkozik ‘Az Év Honlapja’ pályázója, az Onlinehaz.hu Kft., akik Szolgáltatás kategóriában Különdíjjal távoztak a díjátadóról. Széphegyi-Miklós Dávid, tulajdonost és projektvezetőt kérdeztük az elmúlt évek legnagyobb szakmai és emberi kihívásairól, valamint a jövőbeni céljaikról.
Mit jelent számotokra Az Év Honlapja díj?
Az Év Honlapja 2022 pályázatra a felhő alapú társasházkezelők számára fejlesztett szoftverünkkel indultunk. Hatalmas megtiszteltetés fejlesztői csapatunknak, hogy első indulásunk alkalmával már egy ilyen komoly elismerésben részesültünk, hiszen még most sincs egy éve, hogy a szoftverünket elindítottuk.
Mi volt a motiváció arra, hogy megmutassátok magatokat a szakmai zsűri előtt?
A szoftverünket már 2016 óta fejlesztjük, bár voltak fejlesztési szünetek, de 2022-ig gyakorló közös képviselőként folyamatosan használtuk családi vállalkozásunkban külső szoftver bérlése helyett. Egyre több közös képviselő barátunk érdeklődött a szoftver iránt. 2022. januárjában úgy döntöttünk, hogy érdemes továbbgondolni a projektet, hogy mások is használhassák. Tavaly nyár végétől hatalmas érdeklődés övezi az OnlineHáz-at. Az ügyfeleink visszajelzései nagyon pozitívak voltak, ezért döntöttünk a pályázás mellett, illetve marketing értéke miatt is.
Mikor kezdtétek fejlesztését? Milyen fázisokon kellett végigvinni a weboldalt ahhoz, hogy sikeres, átlátható legyen?
2016. óta fejlesztjük az OnlineHáz-at. Több magánéleti feladatom és vállalásom miatt nem jutott mindig idő a rendszer fejlesztésére. 2022. májusra viszont elkészült a számlatörténet import modul, amivel a könyvelés drasztikusan csökkentette az adminisztrációs feladatokat. Ekkor vált elérhetővé a rendszerhasználat az ügyfelek előtt. Mivel nem költöttünk marketingre, az ügyfeleink viszonylag lassan találtak ránk. Az alacsony költségvetés miatt javítottunk a SEO-n és keresőszavakra költöttünk. Csak szerényen szeretném megjegyezni, hogy 2022-ben a marketingre költött keretnek több mint a felét a pályázatunk benyújtása vitte el, tehát valóban nem volt magas a keret! :-) Tavaly augusztustól viszont hirtelen óriási érdeklődés övezett minket részben az aktuális piaci mozgolódás miatt. Mióta ügyfelekkel találkozunk, folyamatosan kapunk fejlesztési kéréseket, ötleteket, ezeket megrágjuk és rendre meg is valósítjuk. Éppen most végeztünk az Electra import fejlesztésével, ami hatalmas segítség egyes ügyfeleinknek, akik pl egy beolvasással akár 2000-nél is több tétel könyvelését is el tudják végezni.
Milyen fajta kihívásokkal találkoztatok a honlapotok fejlesztése/ elkészítése során?
Egy egyszerű, saját részre fejlesztett alkalmazást kellett felhasználhatóvá tenni külsős társasházkezelők, szövetkezetek részére. Ehhez nulláról újra kellett írni az egész projektet, a régi dédelgetett, de írtó lassú rendszert el kellett felejteni. Informatikus szemmel nem könnyű dolog egy használható kódsort kidobni, mert sok munkád van benne, de van az úgy, hogy el kell engedned azt, ami visszahúz. A legnehezebb dolgok az egyedi ügyfél igények voltak. Némelyik úgy indult, hogy le tudjuk fejleszteni 7-8 óra alatt, de a végére inkább 80 óra lett belőle, de megoldottuk és már nem csak egy ügyfél használja ezt megelégedéssel.
Melyik nagyobb feladat számotokra, az üzleti partnerek, vagy a fogyasztóknak megfelelni? Miért?
Szoftver szolgáltatóként a felhasználóinknak akarunk megfelelni, nincsenek is igazán üzleti partnereink még. Ha valakitől érkezik egy olyan fejlesztési javaslat, ami hasznos lehet másnak is, felvesszük a listára és ahogy időnk engedi el is készítjük és elérhetővé tesszük mindenki számára. Nagyon fontos számunkra, hogy az ügyfeleink a kezdeti lelkesedés után is pozitív felhasználói élményben részesüljenek. Mivel a rendszer egyre több dologra képes, így a legkülönfélébb igényekre is megoldást tudunk nyújtani.
Milyen változásokra/trendekre figyeltetek fel az elmúlt időszakban, amellyel érdemes a mihamarabb kiegészíteni a honlapokat?
Rengeteg ötletünk és tervünk van, amit gyorsan meg is szeretnénk valósítani, ám ütemterv szerint haladunk és hosszú a lista. A legfontosabb például a NAV számlaimport és a direkt banki kapcsolat a teljesen automata könyveléshez. Ezekkel a fejlesztésekkel még egy szintet lehet ugrani a társasházkezelők rutinfeladataira fordított idejének csökkentésével kapcsolatban.
Mit gondoltok, milyen hatást gyakoroltok a vásárlóerőre? Mivel kötelezitek el a fogyasztókat?
Egyszerű a képlet, nem szeretnénk azonnal gazdagok lenni. Nagyon kedvező árat találtunk ki ügyfeleinknek, de ezzel nincs vége, vannak még ötleteink! Egy szoftver váltás egyfajta bizalmi elköteleződést jelent és nem mindenkinek számít az ár, ezt látjuk, viszont akinek számít és valóban jól összeszedett és sok-sok funkcióval ellátott rendszert szeretnének használni, azok számára nyitva van az ajtónk. Nyílt lapokkal játszunk, a demo rendszerünk, de még az éles rendszerünk is bárki számára pár adat megadásával azonnal elérhető. Nem szükséges bonyolult szerződést kötni, személyesen találkozni, vagy bármilyen más szűrésen átesni. Egy olyan világban vagyunk, ahol a felhasználók azonnal szeretnének információt, tapasztalatot gyűjteni és mi erre lehetőséget is adunk.
Milyen céljaitok vannak a közeli és távoli jövőben?
Az Early Bird ügyfeleinket mindig is megkülönböztetett státuszban fogjuk kezelni. Ők azok, akik közül többen végigjöttek velünk egy-egy fejlesztésben, segítettek tesztelésben, eltűrték, ha valami éppen nem úgy sikerült, ahogy azt szerettük volna, de együtt örültünk, amikor lezárult egy sikeres fejlesztés. Bízunk abban, hogy a magyar piacon meghatározó szereplők leszünk.