,,A fogyasztóknak való megfelelés a médiazajban nehezebb feladat"
Mai interjúnkban bemutatkozik ‘Az Év Honlapja’ pályázója, a Ferling Kft., akik Hungarikum kategóriában Minőségi díjjal távoztak a díjátadóról, amelyet a Hollóházi Porcelánmanufaktúra weboldala fejlesztéséért kaptak. Lakner Péter, üzletágvezetőt kérdeztük az elmúlt évek legnagyobb szakmai és emberi kihívásairól, valamint a jövőbeni céljaikról.
Mit jelent számotokra Az Év Honlapja díj?
A szakma elismerését, láthatóságot, egy olyan „elit klubot”, amely validálja a munkánkat meglévő és leendő ügyfeleink, illetve partnereink számára egyaránt. Azzal, hogy évről-évre megmérettetjük magunkat, keletkezik egy képünk a piaci folyamatokról és sikereket érünk el, a jövőbeli projektekre merítünk motivációt és inspirációt.
Mi volt a motiváció arra, hogy megmutassátok magatokat a szakmai zsűri előtt?
Nagy energiát és több ember, több hónapnyi munkáját fektettünk a Hollóházi Porcelánmanufaktúra webshopjának fejlesztésébe, amely elkészültére büszkék vagyunk, de szerettünk volna szakmai visszacsatolást is kapni rá.
Mikor kezdtétek fejlesztését? Milyen fázisokon kellett végigvinni a weboldalt ahhoz, hogy sikeres, átlátható legyen?
2022. áprilisában, a specifikálással kezdődött el a projekt. Mivel nem egy szokványos webshop fejlesztésről volt szó, így az ügyféllel való közös gondolkodás is nagyon fontos részét képezte a munkának, mely során kialakítottuk a termékstruktúrát a tulajdonságaikkal együtt, amik a keresésben is kulcsszerepet játszanak. Emellett letisztítottuk az adatokat, képeket rendszereztünk, kitaláltuk ezeknek az informatikai hátterét és szinte már adattárházat is építettünk, mivel több rendszerből érkeztek a felhasználandó adatok. A webdizájn tervezés egy önállóan futó projekt volt ügynökségünkön belül, mely szintén egy újabb szereplőt és látásmódot hozott be a projektbe.
Milyen fajta kihívásokkal találkoztatok a honlapotok fejlesztése/ elkészítése során?
A kihívásokat a már említett több rendszerből történő adatgyűjtés és rendszerezés okozták, illetve a több csapat közös munkájának összehangolásából adódott.
Melyik nagyobb feladat számotokra, az üzleti partnerek, vagy a fogyasztóknak megfelelni? Miért?
Egy sikeres honlapfejlesztés eléréséhez alapkövetelménynek gondoljuk az üzleti partnerünkkel való közös gondolkodást, egymásra hangolódást. A fogyasztóknak való megfelelés a mindenki által tapasztalható médiazajban nehezebb feladat, azonban a partner piaci tapasztalatai ügynökségünk szakmai tudásával vegyítve ezt is átugorható akadállyá képes tenni.
Milyen változásokra/trendekre figyeltetek fel az elmúlt időszakban, amellyel érdemes a mihamarabb kiegészíteni a honlapokat?
Az eredeti tervekben is szerepelt a közösség építés, amelyre a későbbiekben még szeretnénk hangsúlyt fektetni, valamint a mobil applikáció is lehet egy újabb út a Hollóházi Porcelánmanufaktúra népszerűsítésére. Emellett az oldal megújítása során a külföldi vásárlókra koncentrálva megnőtt a Magyarországon kívülről érkező elégedett vevők száma is.
Mit gondoltok, milyen hatást gyakoroltok a vásárlóerőre? Mivel kötelezitek el a fogyasztókat?
Bizonyítottan mind a belföldi, mind a külföldi megrendelések száma ugrásszerűen megnövekedett az új webshop felületen keresztül, köszönhetően a strukturált megjelenítésnek, bővített keresési lehetőségeknek.
Milyen céljaitok vannak a közeli és távoli jövőben?
Szeretnénk további színvonalas projektek megvalósításában részt venni, amelyekkel eséllyel pályázhatunk az Év Honlapja díj következő kiírásában is, különös tekintettel a mobil applikáció fejlesztés kategóriájában.