,,Látogatóink kiszolgálása és elégedettsége a fő motivációnk"
Interjúnkban bemutatkozik Az Év Honlapja pályázója, a Füzéri Várgondnokság, akik Turizmus kategóriában Különdíjjal távoztak a díjátadóról. Varga Enikőt, Füzér Vára marketing menedzserét kérdeztük az elmúlt évek legnagyobb szakmai és emberi kihívásairól, valamint a jövőbeni céljaikról.
Mit jelent számotokra Az Év Honlapja díj?
Nagy öröm és büszkeség számunkra, hogy a szakmai zsűri kifejezte elismerését hosszan tartó fejlesztői munkákkal kapcsolatban.
Mi volt a motiváció arra, hogy megmutassátok magatokat a szakmai zsűri előtt?
Az elmúlt évek alatt egyre elengedhetetlenebbé vált az online térben való még intenzívebb jelenlét, így azt gondoltuk, hogy időszerűvé vált a korábbi honlapunk újragondolása, informatívabbá, átláthatóbbá és trendibbé tétele. Az Év Honlapja pályázat elindítása nagyon jó alkalmat adott arra, hogy szakmai körökben összehasonlítsuk weboldalunkat más honlapokkal, valamint bemutassuk a szakmai zsűrinek és az építő jellegű javaslatokat felhasználhassuk.
Mikor kezdtétek fejlesztését? Milyen fázisokon kellett végig vinni a weboldalt ahhoz, hogy sikeres, átlátható legyen?
Gondos tervezések előzték meg a kivitelezést. Már a nyári szezonban hozzáláttunk a honlap tartalmi, szerkezeti felépítésének kidolgozásához. Leginkább a korábbi felhasználói visszajelzések és az előző honlapon mért statisztikai adatok alapján szerettük volna újra tervezni az oldalt, főként a menürendszert, hogy a látogatók minél hatékonyabban megtalálják a keresett információkat. Ezen kívül sok interaktív designelem megjelenítésével szerettük volna vonzóbbá tenni a fuzervara.hu oldalunkat. Fejlesztőcsapatunk folyamatosan tesztelte és véleményezte a tartalmi és formai megjelenéseket. Öröm számunkra, hogy célunkat sikerült eredményesen megvalósítani és folyamatosan azon dolgozunk, hogy a látogatók igényeinek figyelembevételével aktualitásokkal, hírekkel, érdekességekkel frissítsük oldalunkat.
Milyen fajta kihívásokkal találkoztatok a honlapotok fejlesztése/ elkészítése során?
Egyrészt a sokrétű modern kori látogatói igényeknek kellett megfelelni, másrészt olyan tartalmak összeállítása lebegett a szemünk előtt, amely figyelemfelkeltő, motiváló, izgalmas és élménydús.
Melyik nagyobb feladat számotokra, az üzleti partnerek, vagy a fogyasztóknak megfelelni? Miért?
Látogatóink kiszolgálása és elégedettsége a fő motivációnk, amelyre kiemelt figyelmet fordítunk, üzleti partnereink nincsenek.
Milyen változásokra/trendekre figyeltetek fel az elmúlt időszakban, amellyel érdemes mihamarabb kiegészíteni a honlapokat?
Dinamikus tartalmakkal szeretnénk még vonzóbbá tenni a weboldalunkat. Lényegre törő, célzott üzenetek használatát tervezzük és olyan szövegek, piktogramok megalkotását, melyekkel gördülékenyebb az információ megszerzése.
Mit gondoltok, milyen hatást gyakoroltok a vásárlóerőre? Mivel kötelezitek el a fogyasztókat?
A visszajelzések alapján látogatóink elégedettek az oldalunkon található információk mennyiségével és minőségével. Egy hozzánk hasonló vidéki településnek elengedhetetlen az online térben való megjelenése és intenzív jelenléte, ezért azt gondoljuk, hogy a közösségi oldalaink mellett oldalunkkal jelentős hatással vagyunk a potenciális idelátogatókra.
Milyen céljaitok vannak a közeli és távoli jövőben?
Mivel folyamatban van már a honlap többnyelvűsítése, szeretnénk a nemzetközi színtéren való megjelenésünket fokozni.