"Az ügyfelek visszajelzéseit megkaptuk már, de szerettünk volna bemutatkozni a szakértők előtt is"- a Flexibill Kft.-t kérdeztük
Interjúnkban bemutatkozik Az Év Honlapja pályázója, a Flexibill Kft., akik Az Év Kreatív Megoldása kategóriában Minőségi díjjal távoztak a díjátadóról. Sipos Zoltánt, a cég ügyvezető igazgatóját kérdeztük az elmúlt évek legnagyobb szakmai és emberi kihívásairól, valamint a jövőbeni céljaikról.
Mit jelent számotokra Az Év Honlapja díj?
Nagyon hálásak vagyunk, hogy egy szakmai zsűri is elismerte a munkát, amelyet a Magyarországon egyedülálló szolgáltatásunkba fektettünk: az ügyfelek visszajelzéseit megkaptuk már, de szerettünk volna bemutatkozni a szakértők előtt is, az elismerésük pedig sokat jelent nekünk.
Mi volt a motiváció arra, hogy megmutassátok magatokat a szakmai zsűri előtt?
Egy 250 éves cég leányvállalatként több évtizedes szakmai tapasztalat után alkottunk egy fintech startupot. Szerettük volna, ha külső, szakmai visszajelzést is kapunk arról, hogy jó irányban haladunk.
Mikor kezdtétek fejlesztését? Milyen fázisokon kellett végigvinni a weboldalt ahhoz, hogy sikeres, átlátható legyen?
Mivel egy weblapról van szó, a fejlesztés hosszabb időt vett igénybe, a főbb funkciókat kétéves fejlesztés után tudtuk bemutatni. A weboldalt több változatban is elkészítettük, többször újraszabtuk az elemzések és ügyfélvisszajelzések alapján, a végleges formáját közel egy év után érte el.
Milyen fajta kihívásokkal találkoztatok a honlapotok fejlesztése/ elkészítése során?
Egy, a Nemzeti Bank által felügyelt pénzügyi szolgáltatást kellett digitalizálnunk, néhány olyan folyamatot is ki kellett dolgoznunk, amire még nem volt megoldás. Mindezt úgy, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt adjunk, így nagy kihívás volt kialakítani és optimalizálni a funkciókat.
Melyik nagyobb feladat számotokra, az üzleti partnerek, vagy a fogyasztóknak megfelelni? Miért?
Mi egyszerre vagyunk kapcsolatban az ügyfeleinkkel és az ő vevőikkel, hiszen a felhasználóink által befogadott számlák összegét előlegezzük meg számukra. Nem elég tehát az ügyfeleink számára vonzónak lennünk, az ő vevőik számára is könnyen használható felületet kell adnunk.
Milyen változásokra/trendekre figyeltetek fel az elmúlt időszakban, amellyel érdemes a mihamarabb kiegészíteni a honlapokat?
A jövő az ügyfélélmény-növelésben van, nagyon komoly energiát szánunk arra, hogy minél kevesebb dokumentumot kelljen bekérnünk, minél gyorsabban és egyre kevesebb lépésben tudjuk pénzhez juttatni a felhasználókat.
Mit gondoltok, milyen hatást gyakoroltok a vásárlóerőre? Mivel kötelezitek el a fogyasztókat?
A cégek likviditásában segítünk, a cash-flow-t javítjuk, mivel a kiállított számlák ellenértékét előlegezzük meg. Ezért szeretnénk erősíteni a vállalkozók pénzügyi tudatosságát, és egyértelművé tenni, hogy a nekik járó pénzre ne kelljen a számla fizetési határidejéig, 30, 60 vagy akár 90 napig várniuk.
Milyen céljaitok vannak a közeli és távoli jövőben?
Az elmúlt évben már közel 20 milliárd forintot folyósítottunk a Flexibillen keresztül, a rövidtávú célunk, hogy majdnem minden ügyletünk így, digitálisan menjen végig. Hosszabb távon úgy látjuk, hogy tízszer annyi cég élhetne a faktorálás lehetőségével, mint ma teszik: akár negyven-ötvenezer hazai vállalkozásnak is hasznos és elérhető finanszírozási forma lenne, így óriási növekedési potenciál áll előttünk.
Sok sikert kívánunk a továbbiakban is!