"Ma már sok honlapkészítés egy csapatmunka eredménye" - a Kreatív Vonalak Kft.-t kérdeztük
Interjúnkban bemutatkozik Az Év Honlapja Díjátadó pályázója, a többszörösen díjazott Kreatív Vonalak Kft., akik nem kevesebbel, mint három Minőségi díjjal, két Az Év Honlapja díjjal, és Az Év Honlapja Abszolút díjjal távoztak a díjátadóról. Nagy Barnát, a cég ügyvezetőjét és társalapítóját kérdeztük az elmúlt évek legnagyobb szakmai és emberi kihívásairól, valamint a jövőbeni céljaikról.
Mit jelent számotokra Az Év Honlapja díj?
Azon kevés szakmai versenyek közé tartozik Az Év Honlapja, amelyen egyforma esélye van a mikrovállalkozásnak és egy nemzetközi márkának. Csak az számít, hogy milyen jó honlapon tudja fogadni a látogatót, milyen értéket teremt a tartalmával vagy működésével a számára. Ezért minden vállalkozás számára fontos inspirációnak tartjuk a megmérettetést.
Mi volt a motiváció arra, hogy megmutassátok magatokat a szakmai zsűri előtt?
Szerettünk volna egy hozzáértő visszajelzést a munkáinkra, és amennyiben a szakmai zsűri szerint is jó az, amit letettünk az asztalra, ezzel a hírrel megörvendeztetni az ügyfeleinket.
Mikor kezdtétek fejlesztését? Milyen fázisokon kellett végigvinni a weboldalt ahhoz, hogy sikeres, átlátható legyen?
Mi a legtöbbször komplett márkaépítések részeként tervezzük meg a honlapot, ezért stratégia-arculat-honlap fázisokon megyünk végig.
Milyen fajta kihívásokkal találkoztatok a honlapotok fejlesztése során?
Manapság sokan szeretnek saját fejlesztővel vagy preferált rendszerrel dolgozni, ehhez igazodva ma már sok honlapkészítés egy csapatmunka eredménye.
Melyik nagyobb feladat számotokra, az üzleti partnerek, vagy a fogyasztóknak megfelelni? Miért?
Általában a fogyasztók felé elég világos, hogyan tud egy márka vonzóbb lenni. A nagyobb kihívás az szokott lenni, hogyan egyeztethető össze az üzleti partner céljai a bevett gyakorlatával, üzleti vagy személyes elképzeléseivel. Akikkel ebben könnyen egy hullámhosszra lehet kerülni, azok szoktak eljutni Az Év Honlapja és más szakmai elismerésekig.
Milyen változásokra/trendekre figyeltetek fel az elmúlt időszakban, amellyel érdemes a mihamarabb kiegészíteni a honlapokat?
Ha eddig nem mindenki számára lett volna egyértelmű, az elmúlt három évben mellbevágó felismerés volt, hogy a változás állandó és gyorsul. Azok nyernek, akik magas szintű lelki és üzleti rugalmasságot tudnak kifejleszteni, és a lényegre koncentrálnak: A vevőnek nyújtott értékre.
Mit gondoltok, milyen hatást gyakoroltok a vásárlóerőre? Mivel kötelezitek el a fogyasztókat?
Hiszünk abban, hogy minden egyes honlappal, amit örömmel néznek a látogatók, minden webáruházzal, amiről örömmel vásárolnak, egy kicsit jobb lesz a világ. Mi megtapasztaltuk, hogy akár sokszoros különbséget jelenthet csupán a megjelenés. És akkor a mondanivalóról és a működésről akkor még nem is ejtettünk szót...
Milyen céljaitok vannak a közeli és távoli jövőben?
Szeretnénk hatékonyabban segíteni azoknak, akik szeretnének fejlődni az internetes megjelenésben. Hogy ez milyen formában lenne a leghasznosabb, azon még gondolkozunk. Talán annak is eljött az ideje, hogy húsz év tervezői tapasztalatát egy könyvben foglaljuk össze.
Sok sikert kívánunk!