'A szakmai kitüntetések szerepe a digitalizáció korszakában' - nyilatkozott a MySuzuki
Folytatódik 'Az Év Honlapja' pályázat 20. jubileumi születésnapja alkalmából rendezett interjú sorozat!
Habár már zajlanak a nevezések a pályázatra, azért az elmúlt évek nyertesei is újra rivaldafénybe kerülhetnek interjújukkal. Olvassátok el a MySuzuki milyen élményekkel gazdagodott, miután egy 'Az Év Honlapja' díjjal tért haza a díjátadóról!
Díjak, oklevelek, elismerések — sokak számára ezek jelentik a reklámszakma csúcsát. Pedig a kampányok sikerességét többnyire eladásokban, elérésekben, átkattintásokban mérjük, ám az out-of-the-box ötleteknél — ne tagadjuk — sokat számítanak a szakmai elismerések is. Elsősorban digitális megoldásokra szakosodott ügynökségként ezért is örültünk különösen, amikor elnyertük „Az Év Honlapja” díjat a MySuzuki számára készített weboldallal. Ez a szakmai elismerés idén ünnepli a 20. évfordulóját, ez a bejegyzésünk annak apropóján született.
A digitális hozzáállás nálunk nem csak duma
Digitális fókuszú, innovációvezérelt kreatív ügynökségként mindenünk az egyedi, fogyasztók számára is releváns tartalmak létrehozása. A kampányokon való munka nálunk már a stratégiaalkotással és a koncepciók kitalálásával kezdetét veszi, ezt követően tervezzük meg a webes eszközöket és az online tartalmakat, hogy végül a fogyasztókat a megfelelő felületekre, a megfelelő hatékonysággal csatornázzuk.
A stratégiai gondolkodás nálunk alapvető
Természetesen mindent mérünk, majd optimalizálunk, azután ismét mérünk, végül értékeljük az eredményeket. Digitális ügynökségként működni komoly vállalás: folyamatos az innováció, itt nincs idő pihenni, ezért az új lehetőségek kutatása a napi munkánkat is teljesen átszövi.
A MySuzuki weboldalra átgurulva…
2019-ben a MySuzuki weboldal tervezésekor olyan átfogó digitális platformot akartunk megalkotni, amire itthon kevés példa akad. A webes felület elsősorban sales support funkciót lát el, amelyen eközben rengeteg, folyamatosan változó tartalom jelenik meg. Ezek elsősorban a márka építését és a szolgáltatási körök bemutatását szolgálják. Ennél fogva nemcsak a felület kialakítása jelentett kihívást, hanem annak a mindennapos tartalmi menedzsmentje, illetve a kommunikációs aktivitásokba történő integrálása is.
A MySuzuki számára készített weboldal
A MySuzuki.hu weboldalon azóta is állandó fejlesztéseket végzünk elsősorban a tartalmakra vonatkozóan, valamint strukturálisan, a weboldal funkcióinak tekintetében is. Az aktuális kihívást a közép-kelet-európai országokra történő nyelvi lokalizáció jelenti.
Azért is örültünk különösen „Az Év Honlapja Minőségi Díj” elismerésnek, mert ez visszaigazolta a munkánkat, és magabiztosságot adott a csapatnak abban, hogy ügyesen hozunk létre kiemelkedő, a céloknak megfelelő webes felületeket. Ráadásul a későbbiekben konkrét érdeklődők is akadtak, akik a referencia munka alapján bíztak meg minket webes projektjeik megvalósításával.
A digitalizáció útja a jövőben
Nem kérdés, hogy merre halad a világ és vele együtt a reklámszakma előtt álló út is. A digitális megoldások terén csak akkor lehet kiemelkedő munkával előrukkolni, ha a kutatás a napi munkánk része, és folyamatosan vizsgáljuk, milyen új lehetőségeket rejtenek a platformok a márkák számára, valamint milyen élményeket nyújtanak a felhasználóknak. Az állandó inspiráció mellett a digitalizációs folyamatok az ügynökségek belső és az ügyfelekkel történő együttműködéseiben is egyre több lehetőséget kínálnak, többek között a projektek hatékonyabb vezetésében.
Folyamatosan lépést kell tartani a digitális innovációkkal
Régebben az online kommunikáció csupán egy kis szeletet hasított le a cégek marketing tevékenységéből, mára viszont ez teljesen megváltozott. A digitális marketing az évek során egyre komplexebbé vált, önálló részterületek jöttek létre, és digitális kommunikációra specializálódott ügynökségek születtek. A közeljövőben várhatóan itthon is az e-kereskedelem robbanásszerű áttörését fogjuk átélni, ami a pandémiás helyzet által átalakított fogyasztási mechanizmusokban már most is érezhető. A social média platformokon egyre inkább tapasztalható impulzusvásárlás láthatóan átalakítja a jelenlegi, még hagyományosan felépült webshopok szerkezetét, így a közeljövő webshopjainak vásárlói élményt is kell majd nyújtaniuk a temékeik eladásához.
Mi a Friendly™-nél a tartalom alapú kommunikációban hiszünk, és úgy látjuk, hogy ebben a márkák akkor teljesítenek jól, ha minél személyesebbre veszik a kommunikációs stílust, amivel a fogyasztóikhoz fordulnak. És itt jön képbe az ügynökségi tapasztalat, kreativitás: a stratégiától egészen a kész tartalmak fogyasztókhoz való eljuttatásáig szakértőkre van szükség.
És végül kanyarodjunk vissza a szakmai elismerésekhez
A hagyományos reklámügynökségi kampányokat értékelő díjakon túl a digitalizáció áttörésével nem véletlenül jelentek meg újabb szakmai versenyek és elismerések. Az online kampányokra és digitális megoldásokra fókuszáló ügynökségek számára nemcsak az átlagon felüli kreativitásuk visszaigazolása a fontos, hanem a folyamatos innováció értékelése is. Azoknak a reklámügynökségeknek, melyek töretlenül azon dolgoznak, hogy újabb és újabb digitális megoldásokat fejlesszenek ki, fontos szempont, hogy legyen olyan szakmai színpad, ahol megmutatható, hol jár most és merre tart az iparág.
Majercsik Jojó
senior copywriter