Interjú a többszörösen díjnyertes ACG-től
'Az Év Honlapja' pályázat idén ünnepli 20. születésnapját!
Ezen jeles alkalomból meginterjúztuk korábbi nyerteseinket. Megosztották velünk tapasztalataikat és élményeiket a versenyről, valamint, hogy mit adott nekik az elnyert díj. Az ACG Budapest a tavalyi versenyen összesen 6 díjat kapott különböző pályaműveire, 2019-ben pedig 2 díjat.
1. Bemutatkozás, Kik vagytok, mivel foglalkoztok?
Mi az ACG Reklámügynökség vagyunk és a reklámszakma majd minden területén képviseltetjük magunkat. Kreatív, PR, social média, digital területeken dolgozunk és évek óta nyerünk különböző díjakat az Év Honlapja versenyen a különböző általunk fejlesztett és dizájnolt weblapokkal.
2. Mennyire veszitek komolyan a digitális marketing kihívásait?
Maximálisan! Azért is alakult meg három évvel az ACG digitális divízió, mert ma már a reklámozás, a brandek építése, az üzlet maga szinte elképzelhetetlen digitális jelenélt nélkül és ezt nem mi mondjuk, hanem a partnerek igénye mutat ebbe az irányba. Ugyanazzal a természetességgel van szükség mondjuk tévés reklámra, mint egy jól működő website-ra vagy social média jelenlétre. A másik oldalról pedig a digitális marketing sokkal gyorsabban és dinamikusabban fejlődik, mint a hagyományos, ezért minden évben van akár technológiai, akár média vonatkozásában újdonság, ami lehetőséget rejt magában. Ezekkel nem foglalkozni nagy felelőtlenség.
3. Anno miért döntöttetek úgy, hogy beneveztek Az Év Honlapja pályázatra?
2019-ben az ACG teljesen átalakította a digitális szolgáltatásokhoz való viszonyát, hogy egy teljesen új csapattal és struktúrával mélyebb, komplexebb szolgáltatást tudjon nyújtani az ügyfelek felé. Az első évben éreztük, hogy az ügyfelek felé és magunk felé is validációt szeretnénk szerezni és megnézni, hol állnak a versenytársaink. Ez egy jó visszajelzés a megbízók felé, büszkeséggel tölti el őket és adott esetben bizalmat generál (webes vásárlások esetén például), ha díjat nyer a weblapjuk. Ez egy visszaigazolás. De jó visszajelzés a fejlesztőcsapatok felé is. Mi pedig bíztunk/bízunk abban, hogy olyan minőségű munkák kerülnek ki a kezeink közül, amelyek megállják a helyüket a versenyben és szeretünk nyerni is.
4. Milyen elismerésben részesültetek és melyik évben?
2019 Az Év Honlapja díj közösségi kategóriában – sportoljma.hu
2019 Különdíj életmód és sport kategóriában – sportoljma.hu
2020 Az Év Honlapja díj Kultúra kategóriában – szinhaztv.com
2020 Az Év Honlapja díj Szolgáltatás kategóriában – szinhaztv.com
2020 Az Év Kreatív Megoldása Különdíj – szinhaztv.com
2020 Az Év Honlapja díj Márkasite kategóriában – univer.hu
2020 Az Év Honlapja díj Márkasite kategóriában – sauska.hu
2020 Az Év Honlapja díj B2B weboldalak kategóriában – 235.hu
5. Milyen előnyöd származott abból, hogy Az Év Honlapja díjazott lettél?
Ügynökségi oldalról tudunk erre válaszolni: az elismertség fontos a kollégáknak és a munkaerőpiacon is jó színben tünteti fel a céget. Ezen felül könnyebben lehet új ügyfelet akvirálni, ha azt látják, hogy a digitális csapatunk évről évre nyer ezen a megmérettetésen.
6. Mennyire ösztönzött, hogy a szakmai zsűri elismerte a munkátokat?
Minden elismerésnek örülünk, ha szakmai, annak még jobban! Ez fontos azoknak a kollégáknak, akik dolgoznak egy-egy projekten, kiemelten fontos, ha valami olyan ötletet vagy megoldást díjaznak, ami első ránézésre rizikót hordozott magában, nem szokványos dizájn vagy fejlesztői megoldás eredménye. Motiválja az embereket, ha elismerik a munkájukat.
7. Mit jelent számodra egy jó weboldal? Amikor a saját díjnyertes weboldalatokat fejlesztettétek, milyen szempontokat vettetek figyelembe?
A weboldalaknak különböző funkciókat kell ellátnia az egyszerű brand site-tól kezdve a B2B vagy B2C célközönséget célzó oldalakon át a webshopokig vagy tartalmi oldalakig. Sokat lehetne arról írni, hogy mitől jó a website, de alapkövetelmény, hogy a kívánt funkciót úgy tudja ellátni, hogy az a felhasználók számára a legérthetőbb, legkényelmesebb módon (user barát) szolgálja ki az igényeket a kor dizájn elvárásainak is eleget téve. Ha egy weblapra szívesen, jó érzéssel járnak vissza a felhasználók, akkor már valami jó történt a fejlesztés során.
8. Számodra mit jelent a digitalizáció, milyen céges vagy személyes kihívások előtt állsz?
A digitalizációban a végtelenségig fejleszthető, kihasználható lehetőséget látjuk. Olyan megoldásokat és ötleteket lehet végbe vinni a digitális térben, amikre akár egy éve még szavunk sem volt. Kihívásunknak tekintjük, hogy partnereinknek olyan digitális megoldásokat szállítsunk, amik könnyebbé, gyorsabbá, profibbá teszik az üzletüket, olyan megoldásokat, amik csak a digitális térben valósíthatóak meg.
9. Mit gondolsz, mit hoz a digitális jövő a szakmádban? Merre érdemes tartani?
Aki ezt tudja, az vagy valamit nagyon tud, vagy hazudik. Nyilván vannak trendek, amik vagy életképesek lesznek, vagy elhalnak. Ezeket figyelni kell, kísérletezni kell velük, de ugyanúgy nem tudhatjuk, hogy mit hoz a digitális jövő, ahogy a jövőről magáról is csak sejtéseink vannak.
10. Kiknek ajánlanád, hogy vegyenek részt Magyarország legnagyobb digitális versenyén?
Bárkinek, aki hisz abban, hogy olyan munkát képes letenni az asztalra, ami megmérettetésre érdemes. Bíztatjuk a kisebb fejlesztő cégeket is, akiknek ez egy jó alkalom, hogy megmérjék magukat és szakmai elismerésben részesüljenek.
11. Mit kívánsz Pályázatunknak 20. éves szülinapja alkalmából?
Még 20 évet és hogy ne hagyjátok, hogy a szakmai elismerés szakmaisága csorbuljon, törekedjetek magas színvonalat tartani az elbírálásnál, hogy a díj nívója minél nagyobb legyen!
12. Mi volt a legérdekesebb történeted, ami a digitalizációhoz kapcsolódik?
Nagyon szerettem megtanítani a 80 éves nagymamámat az internetezés, levelezés alapjaira, amit azóta is használ.