Miért van szükséged egy landing oldalra?
A weboldalad felhasználóbarát kialakításán túl az is meghatározza a honlapod sikerességét, hogy mennyire tudod irányítani az oldaladra érkező figyelmét. A jövő trendjeit követő cégek már nem csak egyszerű honlapokban gondolkodnak, hanem landing oldalakat is használnak. Számos előnyük van, de mint mindennek, a landing oldalnak is vannak hátrányai. Cikkünkben bemutatjuk hogyan is érdemes landing oldalt készíteni.
Mitől lesz egy oldal landing oldal?
Egy oldalt, akkor nevezhetünk landing oldalnak, ha arra a látogatók egy megadott linken keresztül érkeznek, kicsit magyarosabban céloldalként is nevezhetjük. Ha marketing tekintetben nézzük, akkor csak azokat az oldalakat tekinthetjük landing page-nek, amely elkülönül a cég saját weboldalától és egy adott cél érdekében irányítja ide a látogatóit. Az ilyen oldalak mérőszáma a konverziós ráta, ami azt méri, hogy a felhasználótól kívánt cselekvés milyen arányban valósul meg. Egy átlagos landing oldal konverziós rátája alig néhány százalék, azonban megfelelő kialakítással és konverzió-optimalizálással ez az arány javítható.
A landing ismertebb fajtái
Átkattintás: A landing ezen fajtájának célja a vevő továbbirányítása egy másik oldalra, ilyen például egy webshop bizonyos terméke.
Vásárlás generálás: Egy ilyen landing oldal az eladásra szánt terméket mutatja be, és ott meg is tudjuk vásárolni néhány kattintással. Az oda érkezőket érdemes minden vásárlási döntéshez szükséges információval ellátni a landing oldalon, így nagyban növelhetjük az vásárlási hajlandóságot.
Leadgenerálás: Célja az információgyűjtés, azon is belül az oda érkezők neve és elérhetőségei, ahol később el tudjuk őt érni utánkövető reklámtevékenységeinkkel, melyekkel már sokkal könnyebben rá tudjuk venni a célközönséget a vásárlásra.
A méret a lényeg?
Nagyon sokan magukból kiindulva nem szeretnének hosszú terjedelmes landing oldalt készíteni, mert úgysem olvassa el senki. Ez azonban hatalmas TÉVEDÉS! Azok az emberek, akik a landingünkre érkeznek, azért teszik azt, mert információt szeretnének az adott termékről/szolgáltatásról.
Egy landing készítésekor érdemes minél több lehetséges kérdésre választ adni, ami felmerülhet vásárlás során, így nem adjuk meg a lehetőséget a vásárló számára, hogy elbizonytalanodjon egy-egy megválaszolatlan kérdés miatt. Azonban, nem szabad átesni a ló túloldalára sem. Egy hosszú landing esetén nagy figyelmet kell szentelnünk a könnyen olvashatóságra, ehhez pedig elengedhetetlen a megfelelő tördelés, elválasztás és a címsorok.
Végül pedig szükség van egy struktúrára, amit követve irányíthatjuk a landing oldalunkra érkezők figyelmét, és elérhetjük általa a kívánt hatást. Nem szabad megfeledkeznünk a megfelelő zárásról sem. Ez azért fontos, hogy ne keletkezzen az olvasóban úgynevezett “olvastam volna még tovább” élmény.
Szeretnéd leendő látogatóidat vásárlóiddá is tenni? Vágj bele mihamarabb saját landing oldalad elkészítésébe!
Indítsd te is a weboldaladat az idei ’Az Év Honlapja’ pályázaton és mutasd meg, hogy milyen egy sikeres weboldal!