Honlapod social média felületein való megjelenése
A Facebook és az Instagram felületei az utóbbi években szerzett nagyszámú felhasználó miatt komoly tényezővé váltak a cégek marketing kommunikációjában. A közösségi média használatból a második legelterjedtebb a Facebook, harmadik az Instagram (első a Youtube). Ha érdekel, hogy hogyan hozd létre ezeket az oldalakat úgy, hogy többen látogassanak a weblapodra olvass tovább!
Célcsoport
Amellett, hogy hatalmas felhasználótáborral rendelkezik a Facebook, nem mindegy, hogy kik is azok, akik rendszeresen használják. Meglepő statisztikát mutat az utóbbi évek Facebook aktivitása és az új regisztrálók megjelenése, hiszen a 65 éves (és afölötti) korosztály köre rohamos növekszik, mivel elöregedő társadalomban élünk. Habár nagy mennyiségben gyarapodik ez a korosztály, mellettük a 30-55 évesek használják a legtöbbet a Facebookot.
Ha honlapodnak célközönsége ezek korcsoportok, érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni a Facebookra. Amellett, hogy ezen a platformon aktív vagy, arra is érdemes figyelni, hogy posztjaidat ennek a korosztálynak célozd.
Természetesen továbbra is használják ezt a felületet a tinédzserek. Ha üzleti tevékenységünket feléjük targetáljuk akkor is mindenképpen legyünk jelen a Facebookon, mert még mindig ez az egyik olyan felület, amely a legtöbb generációt összefogja, ezért általános elvárás az oldalon való jelenlét. Másik szempontból pedig, ha Instagramra szeretnél hirdetést feltenni, azt is a Facebookon keresztül tudod megtenni. Facebook hirdetésnél javasolt a kép, egy rövid, csattanó felirattal, Instagramon a videós verzió az elterjedtebb.
Honlapod feltüntetése
Ahhoz, hogy több látogató érkezzen honlapodra két fő tippet tanácsolnánk:
#1 Használd a névjegy funkciót!
Vállalati Facebook létrehozásánál sok cég elfelejti, hogy névjegyét részletesen töltse ki. Itt nem csak telefonszám és e-mail cím láthatósága számít, hanem a weboldalad linkjének megadása. Az emberek manapság Facebookon keresnek rá vállalatokra, azonban, ha látják a honlap elérhetőségét (és felkeltette érdeklődésüket az oldal) nagy valószínűséggel arra is ránéznek, mivel csak egy kattintás.
#2 Posztjaidnál használj linket!
Üzenőfaladon érdemes megosztani napi szinten hasznos, a vállalatoddal kapcsolatos információkat. Ezeket a posztokat használd figyelemfelkeltésre is. Ha a weboldalodon van egy érdekesség, vagy egy hasznos információ, oszd meg a Facebookon linkkel, és írj hozzá egy rövid, de figyelemfelkeltő szöveget. Az aktivitásnál láthatod, hogy hányan látták, kattintottak rá, kommentelték a posztodat.
Ha hirdetést hozol létre, az legyen minél feltűnőbb, kirívó, így miközben böngésznek a felhasználók hirtelen felfigyelnek rá. Ez akkor hatásos, ha kitűnik a többi közül, ezt nevezzük pattern interrupnak.
Egy másik funkció is hasznodra lehet, ez a kattintható kép. Ezt ingyenesen létrehozhatod különböző felületeken, és azért javasolt, mivel az emberek nagy gyakorisággal rákattintanak képre, ezzel növelheted a honlapod látogatottságát.
Célcsoport
Hasonlóan a Facebooknál az Instagramnál is szeretnénk segíteni, hogy kiket érhetsz el egy profil létrehozásával. Ezen a platformon a 18-24 éves korosztályt érheted el leginkább, ugyanis a felhasználók nagyjából két harmada ebbe a korcsoportba esik. A Z generáció mellett, az Y is nagy létszámban aktív az Instagramon. A fiatalság felé közöld bejegyzéseidet, ne félj használni az emojikat, élj az Instagram adta lehetőségekkel.
Honlapod feltüntetése
#1 Tedd a bio-ba honlapodat!
Ha egy felhasználónak megtetszik az Instagram profilod, és meglátja a honlapod linkjét, kíváncsiságból meg fogja nézni, és tovább böngészhet egyéb információkért. (telefonos optimalizálása a honlapodnak)
#2 Történet és kép funkciók
Két fő funkció használható az Instagramnál: kép közzététele és történet megosztása.
A fotó esetében lehet leírást használni, érdemes itt is egy rövid, csattanó mondatot írni, amelyhez hozzá tudjuk kötni a weboldalunkat.
A történet funkció egy 24 órán keresztül látható rövid post. Itt akár használhatunk egy screenshotot a honlapunkról, ami felkelti a figyelmet. Érdemes a vállalatunkkal kapcsolatos információt megmutatni, akár egy aktuális akciót.
Ha üzleti profilt hozol létre, akkor érdemes kihasználni azt, hogy történet megosztásakor, hozzá tudunk rendelni linket, úgynevezett swipe-up segítséggel (ezt akkor tudod igénybe venni, ha rendelkezel 10000 követővel, vagy ha hirdetsz). Ezzel, aki valaki megtekinti a képet vagy videót fel tudja húzni a képernyőt, így átugrik a honlapodra. Megijedtél a 10 ezer követő megszerzése hallatán? Ne csüggedj, mert az Instagram egyik új funkciójával is hasonlóan át tudnak lépni honlapodra. Ez az IGTV.
#3 IGTV
Ennek segítségével hosszabb videókat, kisfilmeket tudsz felvenni (60 másodperctől 1 órás hosszig terjedhet). Az első pár másodperccel kell megnyerned néződ figyelmét, így az eleje legyen lehetőleg figyelemfelkeltő. Ezzel sokkal könnyebben tudsz kommunikálni célközönséged felé, és itt is használhatod a videó során a honlapod megjelenítését. Akkor érdemes használnod, ha olyan termékkel vagy szolgáltatással rendelkezel, amit érdemes vizualizálni. A videó leírásába helyezhetsz linket, nem szükséges hozzá 10 000 követő.
Posztolj tevékenységedről
Akár szolgáltatásban, akár termékekben vagy otthon, mutasd meg ezt a világ felé. Profilodban tedd közzé fotó (vagy történetek) formájában, hogy mi is az, amivel Te foglalkozol.
Érdemes egy féle stílust használni posztjaidban, így jobban megragadja a figyelmét az embereknek, ha az Instagramodra tévednek. Itt arra gondolunk, hogy ha elkezdtél egy élénk, színes dizájnú profil felépítését, ne válts hirtelen egy-egy posztodban minimalista, vagy fekete-fehér stílusra (ugyanez fordítva is igaz persze). Akár történet, IGTV, poszt, mindenképpen ajánljuk a saját stílusod megtalálását, és megtartását. Segíthet ebben az, ha modellezel olyan profilokat, amelyek sok követővel rendelkeznek. Ha megtetszik egy stílus, mert használni, próbáld ki, és nézd meg, hogyan reagálnak rá követőid.
Összhang
Mindenképpen pozitív, ha minél több social média felületen jelen van vállalkozásod, azonban nem mindegy hogyan.
Nem szabad elhanyagolni oldalaidat, és fontos, hogy ezek összhangban legyenek, akár össze is legyenek kapcsolva. Bátran jelenítsd meg a Facebook oldaladon az Instagram-ot is, és persze fordítva. Érdemes a stílust, és dizájnt is összhangban tartani, így az emberek egy megjelenésről akár már a Te vállalkozásodra asszociálhatnak. Ez lehet akár egy meghatározó szín, logó, minta.
A Facebook és az Instagram más stílusúak. Az előbbinél akár hosszabb posztokat is írhatunk, viszont ezt egy fokkal formálisabb hangvételben. Míg az utóbbinál nem érdemes túl sok szót használni posztjaidban, de az az egy, két szó legyen laza, vagy akár vicces.