5 tipp az egyedi Instagram marketinghez
Már jó ideje elérhető az Instagram for Business, ahol a márkák tippeket és esttanulmányokat olvashatnak az Instagram megfelelő kiaknázásáról, újszerű alkalmazásáról. A Social Media Examiner összegyűjtött 5 példát arra, hogy miként érdemes használni az Instagramot marketing szempontból.
1. Legyél közvetlen!
Ha rajongószerzésről van szó, akkor a Starbucks-nak nincsenek problémái ezen a téren. Azt viszont érdemes megemlíteni, hogy a brand alapvetően a kis helyi kávéházaira épül. Annak érdekében, hogy ezt az idilli képet megőrizze, igyekszik barátságos és közvetlen hangnemben kommunikálni a rajongóival a kávézólánc.
A Starbucks legutóbbi Instagram kampánya, a #whereintheworld nagyon nagy sikert aratott a rajongóik körében. Az alapötlet egyszerű: a rajongóknak ki kellett találniuk, hogy melyik kávézó látható a Starbucks fotóján.
A kampánnyal sikerült bemutatni az egyes kávézók egyediségét és növelni a rajongók elkötelezettségét.
2. Használj videókat!
Már több mint egy éve él a videómegosztási funkció az Instagramon. Ennek ellenére a Fortune 500 top márkája közül csak 4% használja ezt a megoldást.
Ugyanakkor például a Forever 21 kifejezetten a videókra építi az Instagram marketing stratégiáját.
A cég célközönsége azok a fiatal lányok, akik az iskolakezdésre újragondolnák magukat, és kipróbálnának egy új stílust. A játék részeként a lányoknak táncos videót kell forgatniuk és megosztaniuk, használni a #F21StatementPiece hashtaget, és máris esélyük lesz a 10.000 dolláros ösztöndíjra. A kampány két hete tart, de már több száz videó érkezett.
3. Kérj tartalmat a felhasználóktól!
Annak, aki nem tudná, a 9GAG a legnagyobb online humorra (elsősorban mémekre) specializálódott oldal. Az Instagramot alapvetően a legnépszerűbb tartalmainak megosztására használja. Emellett azonban néha spontán versenyeket is hirdetnek, a legutóbbi éppen ez volt:
Ez a fóka egy közismert mém a felhasználóik körében. A felhívás pedig arra vonatkozott, hogy ki tud ugyanilyen arcot vágni. Annak ellenére, hogy a verseny csak 1 napig tartott, többezer képet, említést, beszélgetést generált.
A 9GAG "kampánya" azért lehetett ilyen sikeres, mert egyedi, felhasználói tartalmakat kértek, ami mellé humort is csempésztek, így a rajongók örömmel vettek részt benne.
4. Tarts meg a márkád irányelveit!
A National Geographic már több mint 100 éve ismert a minőségi természetfotóiról. A fotók tehát a márka legfontosabb elemei, éppen ezért nehéz kérdés volt számukra az Instagramhoz való csatlakozás. Az Instagram fotókat ugyanis sokan vádolják a minőség hiányával...
A National Geographic Instagram posztjai azonban biztos, hogy nem ilyenek. Minden képen látszik, hogy nem telefonnal készítik őket, illetve nem a megszokott Instagram szűrőkkel dolgoznak. Emellett kihasználja azt a lehetőséget, hogy a képleírásban nincsen karakterszám limit, és minden egyes kép mellé egy-egy rövidebb sztorit is mellékelnek az adminok, így létrehozva egy "mini-magazint".
Ugyanakkor az más kérdés, hogy az Instagram nem egy újabb fotómegosztó felület, ahova feltölthetik a márkák a már meglévő képeiket, hanem a spontaneitásról szól, de ezt a National Geographic nem engedheti meg magának (szerinte).
5. Légy következetes!
A Triangl elsőre úgy tűnhet, hogy kissé kilóg a sorból. Noha egy kevésbé ismert márka, Instagramon több mint 1.2 millió követővel rendelkezik. Miért?
Nézzük meg a legutóbbi posztokat, és találjuk ki:
A Triangl legnagyobb zsenialitása az, hogy fegyelmezett. Tudja, mit akarnak látni a rajongók és ettől nem tér el. Minden fürdőruhás nő után egy-egy nagyszerű tengerparti kép következik. Akár egy sorminta, amit nem unnak meg az emberek.
A Triangl példája arra mutat rá, hogy keresd meg Te is, mi érdekli a rajongóidat, aztán pedig maradj annál a témánál. Nem mindig van szükség nagy változtatásokra.
--
SocialDaily Magyarország, Social Media Examiner