Tippek a helyes kulcsszavak kiválasztásához

2020-03-06

A sikeres keresőoptimalizálás egyik legfontosabb része a megfelelő kulcsszavak kiválasztása, hiszen ezek segítségével a kereső előbbre sorol a találati listán, így növelve látogatóink számát.

A kulcsszavak akkor hozzák a legnagyobb sikert, ha megegyeznek a vevőink által keresett kulcsszavakkal, azonban fontos odafigyelni, hogy ne soroljunk fel minden olyan szót, mely kapcsolódik a témánkhoz, termékünkhöz, ugyanis ezt a Google lepontozza, a kulcsszóhalmozás végett. A megfelelő mennyiségű kulcsszú nagyjából 5-6 db, amelyre weboldalunkat optimalizálni érdemes.  Kiválasztásuk előtt érdemes kutatást végezni, majd listát írni az általunk használni kívánt short-tail és long-tail kulcsszavakról, ezáltal könnyebb lesz a későbbiekben is ezekre koncentrálni.

Íme tehát, pár tipp, hogy hogyan is tudjuk kiválasztani a leghatékonyabb szavakat. Ezek betartásával sikeresebbek lehetünk a keresőoptimalizálásban:

 

1. Válasszunk releváns kulcsszavakat

Igyekezzünk releváns kulcsszavakat választani témánkhoz. A Google Adwords segítségével megnézhetjük, hogy milyen más számunkra megfelelő kulcsszavakat választhatunk, majd érdemes ezekre több keresőoptimalizált szöveget írni.

 

2. Gondolkozzunk a látogatók fejével

Próbáljunk meg a potenciális vevőink fejével gondolkozni és írjunk össze minél szélesebb körben minél több szót vagy kifejezést, amire rákereshetnek, vagy akár mi írnánk a keresőbe.

Olyan szavakat és kifejezéseket válasszunk ki, amelyeket az átlagemberek használnak problémájuk megoldásához, és ne az általunk, illetve a versenytársaink által használt szakszavakat. A jövőbeli vásárlóink által használt szavakat és kifejezéseket legkönnyebben úgy tudjuk kideríteni, ha megkérdezzük őket, akár online kérdőív segítségével, akár offline. Amennyiben erre nincs lehetőség, segítségül hívhatjuk a Google Adwords-ot.

 

3. Figyeljünk oda a szavak népszerűségére

Válasszunk olyan kulcsszavakat, amelyek nem nagyon felkapottak, hiszen ezekkel már nagy valószínűséggel rengeteg cikk került ki, így nagyobb a verseny, azáltal nehéz a találati listán jó helyezést elérni. Azonban a helyi havi keresés száma ne legyen 100 alatt, ezt a Google Kulcsszóválasztó Eszköz használatával ellenőrizhetjük. Érdemes inkább több számunkra releváns, ellenben kevésbé népszerű kulcsszót kiválasztani. A Google Keresési Trendek segítségével ellenőrizhetjük kulcsszavaink népszerűségét, illetve ezeket csoportba is rendezhetjük.

 

Összességében tehát, ha ezeket az egyszerű íratlan szabályokat betartjuk, viszonylag olcsón juttathatunk sok releváns látogatót oldalunkra.

Vissza

„Innovációval a mumus tantárgyak ellen” – így született meg a Rapid Edu új arculata

2025. 04. 16.
2024 őszén új nevet, új arculatot és új lendületet kapott a korábban Rapid Matekként ismert oktatási platform – így született meg a Rapid Edu. A márkaváltást nemcsak vizuális fris…
Bővebben

A Tartalom, Amiért Nem Kell Kattintani – Mi az a Zero-Click Tartalom és Miért Fontos?

2025. 04. 14.
A digitális világban, ahol a figyelem egyre inkább elaprózódik, egyre nagyobb jelentősége van annak, hogyan tudjuk hatékonyan elérni és megtartani a közönséget. Az egyik legújabb és leg…
Bővebben

„Nem csak egy digitális katalógus” – Mi van a Rossmann app sikere mögött?

2025. 04. 11.
Az okostelefonok világa gyökeresen formálta át a vásárlási élményt – gyorsabb, személyre szabottabb és kényelmesebb lett, mint valaha. A Rossmann Magyarország nemcsak felismerte e…
Bővebben
További hírek