Hogyan válasszunk domain nevet

2020-01-29

A domain egyedi azonosítója a weboldalunknak, ha jól választunk, az a későbbiekben is hasznunkra vállhat. Ha már foglalt a tervezett cím, akkor sajnos újat kell kitalálni, ezért érdemes, több opcióval készülni.

Rövid és egyszerű domainek

Nem ajánlott hosszú nevekben gondolkodni, mivel azokat nehezebb is megjegyezni. Egy olyan címre van szükségünk, ami legjobban illeszkedik a brandünkhöz, valamint a keresőoptimalizálás szempontjából is előnyös, ha egyszerű, lényegre törő webcímet választunk. Próbáljuk meg márkánkhoz 3-4 karakteres címet kitalálni, mivel a későbbiekben az könnyen ábrázolható, ha logót készítünk, valamint nagyobb eséllyel jegyzik meg és térnek vissza a fogyasztók.

 

Kerüljük a speciális karaktereket

Ha ékezetet használunk a nevünkben, legtöbb esetben egy dekódolt változatát látják a felhasználók, így szinte teljesen kizárjuk azt a lehetőséget, hogy ez alapján jutnak vissza hozzánk.

 

Brandépítés része

A webcímünk is fontos része a brandünknek, mivel ezen keresztül érnek el minket és ezt látják meg leghamarabb. Lehet a miénk a legszebb kezdőlap, de ha nem ér el oda az egyén, akkor sokra nem megyünk vele. Plusz egy komolytalan név elriaszthatja a potenciális látogatókat/vásárlókat.

 

Kulcsszavak

Működőképes az a webcím is, ami kulcsszavakra épít. Válasszuk ki azokat a szavakat, amik legjobban leírják a vállalkozásunkat, majd ezek közül döntsük el, melyik működhet jobban.

 

Jogi oldal

Nem csak azért fontos, hogy egyedi webcímet válasszunk, mert ez által megtudjuk különböztetni magunkat, a többi márkától, hanem mert a levédett márkaneveket, városneveket és személyneveket csak külön engedéllyel használhatunk.

 

Forrás:

https://www.honlapkeszites-pecs.com/milyen-a-jo-domain-nev-tanacsok-az-okos-donteshez/

https://www.allbusiness.com/why-domain-names-are-so-important-681-1.html

https://www.domain.com/blog/2018/11/08/why-a-domain-name/

Vissza

„Innovációval a mumus tantárgyak ellen” – így született meg a Rapid Edu új arculata

2025. 04. 16.
2024 őszén új nevet, új arculatot és új lendületet kapott a korábban Rapid Matekként ismert oktatási platform – így született meg a Rapid Edu. A márkaváltást nemcsak vizuális fris…
Bővebben

A Tartalom, Amiért Nem Kell Kattintani – Mi az a Zero-Click Tartalom és Miért Fontos?

2025. 04. 14.
A digitális világban, ahol a figyelem egyre inkább elaprózódik, egyre nagyobb jelentősége van annak, hogyan tudjuk hatékonyan elérni és megtartani a közönséget. Az egyik legújabb és leg…
Bővebben

„Nem csak egy digitális katalógus” – Mi van a Rossmann app sikere mögött?

2025. 04. 11.
Az okostelefonok világa gyökeresen formálta át a vásárlási élményt – gyorsabb, személyre szabottabb és kényelmesebb lett, mint valaha. A Rossmann Magyarország nemcsak felismerte e…
Bővebben
További hírek