20 dolog, amire oda kell figyelned a tartalommarketingben 2.rész
Egyik nap még sziporkáznak a jobbnál-jobb ötletek, más nap pedig egyszerűen bárhogy töröd a fejed, egyszerűen nem jön az a bizonyos ihlet.
A tartalommarketingeseknek általában megvan a saját, bevett rutinjuk arra, hogy hogyan intézik saját tartalmaik elkészítését, terjesztését és elemzését. Azonban, ha túl sokáig kötöd magad ugyan ahhoz a stratégiához, akkor tartalmaid – és ezzel márkád – könnyedén elavulttá válhatnak. Nem számít, hogy milyen rég óta foglalkozol vele, fontos, hogy rendszeresen utánanézz az aktuális marketing trendeknek, illetve, hogy kipróbáld a legújabb eszközöket és technikákat.
Ha szeretnél értesülni ezekről az aktualitásokról, és szeretnéd tudni, hogy milyen tartalommarketing trendekre kell odafigyelned, akkor ez a lista pontosan neked szól!
11. Készíts inforgrafikákat és illusztrációkat
Tartalomstratégiád auditálása során gondolkodj el azon, hogy szükséged van-e további inforgrafikákra és illusztrációkra blogodon. Azért írjuk, hogy „további”, mert az infografikák és illusztrációk már rég óta részük kellene, hogy legyenek tartalomstratégiádnak, és jó eséllyel többször is alkalmazhatnád őket.
Az emberi agy 60 ezerszer gyorsabban képes képeket feldolgozni, mint szövegeket, és az agyunkba juttatott információk 90%-a vizuális jellegű. Ideje tehát a szemekre hatni.
Közönséged minden bizonnyal azonnal szeretne információhoz jutni – ezt a gyors információátadást biztosíthatod nekik inforgrafikák segítségével. Ahelyett, hogy elolvasatnál velük egy egész cikket, mellékelj egy olyan illusztrációt, ami összefoglalja az abban megemlített legfontosabb pontokat és adatokat.
12. Hozz létre interaktív tartalmakat
Az interaktív tartalmak egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek az interneten, legyen szó akár a webhelyeken elhelyezett kérdőívekről, akár az Instagram matricáiról. A Content Marketing Institute kutatása szerint a tartalommarketingesek 81%-a egyetért abban, hogy az interaktív tartalmak sokkal hatékonyabban képesek megragadni az emberek figyelmét, mint a statikusak. Az interaktív tartalmakat ráadásul szintén el lehet helyezni a vásárlói utazás minden egyes fázisában, a kezdeti tudatosságtól egészen a vásárlás pillanatáig.
Készíts különféle interaktív tartalmakat felhasználóid számára – ezek lehetnek számítógépek, versenyek, és bármi más is, ami aktivitásra ösztönzi az embereket.
13. Publikálj kutatásokat, vagy statisztikákra épülő cikkeket
Miközben tartalmaidat a vásárlói utazás különböző fázisaihoz igazítod, szánj időt arra is, hogy publikálj néhány cikket, amelyekben saját kutatásaid eredményeit, vagy az iparággal kapcsolatos fontos, releváns statisztikákat foglalod össze.
Leendő ügyfeleid utánanéznek majd cégednek illetve kínálatodnak, hiszen meg szeretnének győződni róla, hogy jó döntést hoznak-e azzal, hogy neked adják a pénzüket. Azzal, hogy demonstrálod szakértelmedet az iparágadon belül, szakértőként pozícionálhatod magad, és megerősítheted bennük ezt a meggyőződést.
14. Publikálj átfogó és hasznos útmutatókat
2019-ben szinte minden cég rászokott arra, hogy hozzáadott értékű tartalmakat kínál lehetséges és visszatérő ügyfeleinek – például letölthető útmutatókat. Ideje, hogy marketingcsapatoddal ti is csatlakozzatok ezekhez a cégekhez, méghozzá úgy, hogy elkészítitek egy téma legátfogóbb és legmélyebb útmutatóját, ami garantáltan releváns, érdekes, értékes lesz majd ügyfeleid számára.
Hogy miről érdemes útmutatót készíteni, azt ügyfeleid kérdéseinek áttanulmányozásával derítheted ki. Miben kérnek gyakran segítséget? Miről szeretnének többet megtudni? E témák köré kell felépítened útmutatóidat.
15. Állj össze más márkákkal egy közös marketingprojektre
Próbálj együttműködni más olyan márkákkal, amelyek hasonló célokat tűztek ki maguk elé, mint te, és hasonló értékrendszer alapján cselekszenek, és kapcsolódnak iparágadhoz, de nem közvetlen versenytársaid.
Az ilyen közös projektek mindkét (vagy akár több) fél eléréseit fokozzák, és értékeket kínálnak mindegyikőjük közönsége számára is. Rendezhettek versenyeket, végezhettek és publikálhattok közös kutatásokat, vagy olyan tartalmakat hozhattok létre közönségeitek számára, amire csak együtt lehettek képesek.
16. Kérd mikroinfluencerek segítségét
10-ből 8 marketinges sikeresnek véli az influencer marketinget. Igyekezz tehát olyan influencereket (lehetőleg mikroinfluencereket) találni, akik relevánsak közönséget számára, és állj össze velük egy promócióra, egy nyereményjátékra, vagy lehetőség szerint egy egész kampányra.
A mikroinfluencerek lényegesen kisebb közönséget érnek el, mint a nagyobb játékosok, azonban sokkal aktívabb követőbázisuk is van, ha az arányokat nézzük. Fontos, hogy jól megválogasd influencereidet, és ne akadj fent a követők számán, amikor lehetséges partnereket vadászol magadnak. Sokkal fontosabb, hogy ugyan azokat az értékeket képviseljék, mint márkád, és hogy egy megfelelő stílusban, aktívan kommunikáljanak közönségükkel.
17. Ugorj rá te is a legfelkapottabb hírekre és eseményekre
Létezik egy olyan tartalommarketing taktika, amit „newsjackingnek” neveznek. A newsjacking lényege, hogy a legfrissebb ipari hírek és események köré építed fel tartalmaidat, hogy a frissességük és relevanciájuk miatt mind a keresőmotorok, mind pedig a közösségi felhasználók felkapják azokat. Légy résen!
18. Gyúrd össze cikkeidet egy e-könyvvé
Ha egy bizonyos témakörben több jól teljesítő cikked is van, akkor érdemes lehet némi időt szánni arra, hogy ezekből összeollóz egy e-könyvet. Azok a felhasználók, akik egyelőre csak információért érkeznek webhelyedre a vásárlás előtti kutatásuk során mindenképpen értékelni fogják, hogy a rendelkezésükre áll egy hiteles forrás az adott témában.
Fontos azonban, hogy ne csak egymás alá illesztgesd a különböző cikkeket, hanem egy összefüggő, logikusan felépített tartalmat alkossanak, egyetlen átfogó elbeszéléssel. Mindemellett ne felejtsd el ellenőrizni, hogy az e-könyv tartalmai naprakészek-e, mielőtt publikálnád.
19. Frissítsd SEO-ra érdemes blogbejegyzéseidet
A keresőoptimalizálás egy folyamatosan váltakozó ágazata az online marketingnek, ezekhez a változásokhoz pedig saját, régebbi tartalmaidnak is alkalmazkodnia kell, ha azt szeretnéd, hogy relevánsak maradjanak a ma kereső felhasználói számára.
Fordíts időt arra, hogy átvizsgáld azokat a régebbi tartalmaidat, amik jó eséllyel rangsorolhatnának releváns kulcsszavakra, és hogy felfrissítsd a SEO-jukat. Ügyelj az összes optimalizálható mezőre!
20. Igazítsd tartalmaidat a hangalapú kereséshez
A hangalapú technológiák rengeteget fejlődtek az elmúlt év alatt, és az online keresések egyre nagyobb hányadát teszik ki a hanggal aktivált lekérdezések. Ha tartalmaid még nem állnak készen ezekre, akkor ideje minél előbb megtenni a szükséges lépéseket, különben ahogy az emberek egyre többször alkalmazzák a keresés e formáját, úgy egyre kevesebben találnak majd rád.
21. Kérd profi tartalommarketing tanácsadók segítségét
Amennyiben úgy érzed, a tartalommarketing, a tartalmak gyártása felesleges idejét viszi el egy-egy munkatársadnak, bízd azt olyanokra, akik csak ezzel foglalkoznak. A tartalommarketing ügynökségek sok cég akár újságok tartalmainak gyártásával is foglalkoznak.
Forrás: https://www.matebalazs.hu/tartalommarketing-otletek.html