Így optimalizálj a sikeres Google Ads kampányokért

2019-10-01

Talán hallottál már a minőségi mutató fogalmáról a Google Ads kapcsán. Leegyszerűsítve, a minőségi mutató egy 1-10 közötti érték, ami a Google definíciója szerint egy „hirdetésaukciókon elért általános teljesítményről szóló összesített becslés”. A minőségi mutatóban a nagyobb érték jobb minőségre utal, és nagyobb árengedményt is jelent, míg az alacsonyabb érték rosszabb általános teljesítményre utal, és nagyobb CPC-t eredményez.

A minőségi mutató jellemzői

Mint említettük, a minőségi mutató egy 1-10 közötti érték, ami minél több, annál jobb. Láthatod azt is, hogy minden kulcsszónak saját minőségi értéke van, tehát a minőségi mutató nem egy fiókszintű érték. Két kulcsszó minőségi mutatójának nincs köze egymáshoz.

A minőségi mutatót három fő szempont befolyásolja: az adott kulcsszóhoz tartozó hirdetések átkattintási aránya, a hirdetések relevanciája, illetve a landing (vagyis cél-) oldalon kínált élmények.

Az átkattintási arány

Az átkattintási arány (röviden CTR), lényegében azon felhasználók százalékban kifejezett aránya, akik rákattintanak hirdetésedre, miután az megjelenik nekik.

Minél magasabb az átkattintási arány, annál jobb lesz a minőségi mutató is, és valójában ez a legfontosabb érték, ami közrejátszik a minőségi mutató kiszámításában. Értelemszerűen tehát olyan hirdetéseket kell készítened, amelyek átkattintásra ösztönzik a felhasználókat.

A hirdetések relevanciája

A következő szempont a hirdetés relevanciája, amely lehet átlagos, átlag feletti, vagy átlag alatti. Ez egy nem túl konkrét érték, de lényegében annyit megtudhatsz belőle, hogy a Google mennyire tartja relevánsnak a hirdetésedet az adott kulcsszóra. Te rákattintanál valamelyikre ezek közül? Ha nem, akkor valószínűleg érdemes változtatni rajta a jobb relevancia érdekében.

A landing oldalon kínált élmények

A landing oldalon kínált felhasználói élményekkel kapcsolatban lényegében arról van szó, hogy általánosságban milyen élményekre számíthat egy felhasználó landing oldaladon, miután rákattintott a hirdetésre. Minél inkább az adott kulcsszóra fókuszál a landing oldal témája, annál jobbnak számít ez az élmény.

-forrás: https://www.matebalazs.hu/minosegi-mutato-optimalizalasa-google-ads.html

Vissza

„Innovációval a mumus tantárgyak ellen” – így született meg a Rapid Edu új arculata

2025. 04. 16.
2024 őszén új nevet, új arculatot és új lendületet kapott a korábban Rapid Matekként ismert oktatási platform – így született meg a Rapid Edu. A márkaváltást nemcsak vizuális fris…
Bővebben

A Tartalom, Amiért Nem Kell Kattintani – Mi az a Zero-Click Tartalom és Miért Fontos?

2025. 04. 14.
A digitális világban, ahol a figyelem egyre inkább elaprózódik, egyre nagyobb jelentősége van annak, hogyan tudjuk hatékonyan elérni és megtartani a közönséget. Az egyik legújabb és leg…
Bővebben

„Nem csak egy digitális katalógus” – Mi van a Rossmann app sikere mögött?

2025. 04. 11.
Az okostelefonok világa gyökeresen formálta át a vásárlási élményt – gyorsabb, személyre szabottabb és kényelmesebb lett, mint valaha. A Rossmann Magyarország nemcsak felismerte e…
Bővebben
További hírek