Keresőoptimalizáslás a Facebookon
A keresőoptimalizálást ritkán emlegetik egy mondatban a Facebookkal, hiszen nem egy keresőmotorról beszélünk, hanem a világ legnagyobb közösségi hálózatáról. Mégis, a Facebook is rendelkezik egy beépített keresési funkcióval, amelynek segítségével a felhasználók rátalálhatnak más személyekre, helyekre, programokra, és persze olyan cégekre is, amelyek iránt érdeklődnek.
1.A Facebook keresőoptimalizálás alapja: Válassz konkrét, beszédes nevet céges oldaladnak
Talán veled is előfordult már, hogy rákerestél valamire a Facebookon, de a találatok között több azonos nevű oldal is megjelent, így kicsit tovább kellett nézelődnöd, hogy megtaláld azt, amelyikre ténylegesen kíváncsi vagy. Amennyiben céged helyi jellegű és egyedi, megkönnyítheted lehetséges ügyfeleid dolgát azzal, hogy a település nevét is hozzáírod céges oldalad nevéhez.
E mellett jó ötlet megigényelni Facebook oldalad egyedi URL címét is, amin keresztül könnyedén rád találhatnak majd a Facebookon kívülről érkező felhasználók, és ami csinosabban mutat szórólapjaidon, infografikáidon, és egyéb marketinganyagaidon.
2. Válassz egy megfelelő képet céged számára
Fontos, hogy céges oldalad profilképe jól kivehető és azonnal felismerhető legyen. Az esetek túlnyomó többségében a logót érdemes használnod. Ha kell, akkor készíts egy új verziót logódból, ami illeszkedik a Facebook profilkép méreteihez.
3. Válaszd a megfelelő kategóriát oldalad elkészítésekor
Egy Facebook oldal regisztrációjakor két fő kategória közül választhatsz: „Vállalkozás vagy márka”, illetve „Közösség vagy közszereplő”. A Vállalkozás vagy márka opciót választva meg kell adnod oldalad nevét, illetve egy kategóriát is, amely leginkább vonatkozik cégedre, vagy márkádra. Érdemes ezt minél pontosabban megadni, mert a választott kategória alapján további opciók is megjelenhetnek ezen a felületen.
4. Használj videót borítókép helyett
A Facebook oldalak egy ideje már nem csak képeket használhatnak a borító felületen, hanem akár egy legfeljebb 90 másodperces videót is. Ez rengeteg új lehetőséget kínál például az aktuális kollekció, akciók, események bemutatására, de büszkén megjelenítheted itt elégedett ügyfeleid véleményeit is.
5. Sorold fel termékeidet a Bolt lapfülön
Termékeidet a Facebook erre fenntartott Bolt lapfülén is felsorolhatod, illetve ezeket kategóriákba, vagy kollekciókba rendezheted, hogy a felhasználók kényelmesebben böngészhessék kínálatodat.
6. Jelenítsd meg szolgáltatásaidat Facebook oldaladon
Külön lapfület jeleníthetsz meg azoknak a szolgáltatásoknak is a Facebookon, amelyeket céged kínál. Megadhatod a szolgáltatás nevét, egy rövid leírást, az árat, illetve a várható időtartamot is.
7. Tölts ki minél több mezőt a Névjegy fülön
A céges oldal létrehozásakor csupán néhány alapvető adatot kér be a Facebook, hogy elkészíthesse magát az oldalt, de ezen kívül minden egyebet neked kell hozzáadnod a profilhoz, hogy igazán értékessé tedd azt a felhasználók számára – ilyenek például a cég webhelyének címe, a telefonszám, az email cím, vagy a vállalat fizikai címe.
A fizikai cím megadásával a cég a Facebook keresőtalálatok „helyek” kategóriában is megjelenhet, ami csak tovább növeli a fellelhetőséget – tehát a SEO-t. Mindemellett ez lehetőséget ad a felhasználók számára, hogy bejelentkezzenek „nálad” okoskészülékükről.
Szintén a Névjegy fülön találod a Kapcsolatok szakaszt, ahol lehetőséged nyílik további fiókokat megadni, például céged Instagram, Snapchat, vagy YouTube profilját.
A További információ szakaszban találsz egy Névjegy mezőt – az ide beírt szöveget olvashatják majd a felhasználók oldalad neve alatt, amikor az egy keresésre megjelenik a találatok között. Ez a rész legyen rövid, és nagyon lényegre törő, hiszen sokakat ez győz majd meg arról, hogy rákattintsanak-e egyáltalán a találatra, vagy sem.
8. Kérd meg elégedett ügyfeleidet, hogy írjanak ajánlást Facebook oldaladra
Az emberek túlnyomó többsége alaposan átnézi, hogy milyen értékeléseket kap egy cég, egy márka, vagy egy termék, mielőtt felvenné vele a kapcsolatot, vagy megvásárolná azt. Sokan legalább annyira bíznak egy vadidegen véleményében, mint egy közeli ismerősük javaslataiban. Ahhoz tehát, hogy oldaladra minél több felhasználó kattintson rá a találatok között, minél több pozitív véleményt kell szerezned hozzá – ezeket a Facebook „ajánlásoknak” vagy „véleményeknek” nevezi.
A Facebook szerint „Az ajánlások kikapcsolása megszünteti az ajánlás lehetőségét, továbbá eltávolítja az értékelést és az ajánlásokat az oldaladról.” Ehhez kattints ugyan ezen a felületen a lapfül neve mellett látható Beállítások gombra, majd kapcsold ki az adott fül láthatóságát, és mentsd el változtatásaidat.