A SEO tanácsadó előrejelzése: Ezek lesznek 2020 legfontosabb SEO trendjei 2.rész
Összefoglaltuk egy cikkben mindazt a keresőoptimalizálásról, amit egy marketingesnek 2020-ban tudnia érdemes, ha konverziókat szeretne az organikus Google találatokból.
Cikkünk folytatása következik.
5. Long-tail kulcsszavak
Egyes források szerint a Google keresések fele 4 vagy több szóból áll, tehát long tailnek minősül. Ahogy az interneten egyre több tartalom érhető el, a felhasználók kénytelenek egyre konkrétabb kifejezésekkel keresni, hogy releváns találatokat kapjanak a motortól.
A long-tail kulcsszavak használata már évek óta fontos a keresőoptimalizálásban, de ahogy a webhelyek és egyéb online tartalmak száma folyamatosan nő, 2020-ban minden eddiginél fontosabb lesz ezekre is koncentrálni a SEO során.
6. Biztonság mindenek felett
A Google Chrome 2018 nyara óta külön figyelmezteti a felhasználókat, ha egy olyan webhelyre érkeznek, amely nem rendelkezik SSL tanúsítvánnyal (tehát HTTP-vel kezdődik HTTTPS helyett). Nem kérdés, hogy a biztonság fontos szempont a Google számára, és egy SSL tanúsítvány beszerzése (erről itt írtam) csupán egy a megannyi biztonsági intézkedés közül, amelyeket illik eszközölni egy modern webhelyen.
7. Hangos keresés
A hangos, vagy hangalapú kezelés már évek óta felkapott téma a keresőoptimalizálás világában. Az egész 2011-ben kezdődött, amikor az Apple bemutatta a világnak Sirit, a hangos segédet. A technológia azóta rengeteget fejlődött, és több cégóriás is elkészítette saját változatát (gondolunk itt például az Amazon Alexára vagy a Google Segédre).
Habár tudásuk folyamatosan bővül, az ilyen segédek elsődleges funkciója továbbra is a keresés, és egyre több felhasználó használja ki ezt a lehetőséget okostelefonja segítségével. Erre a jelenségre a SEO-val foglalkozóknak is jó odafigyelniük, ugyanis egy teljesen más jellegű keresésről van szó a hagyományos gépeléshez képest.
A hangalapú keresés főként abban különbözik a begépelt lekérdezősektől, hogy az emberek szóban egész máshogyan kommunikálnak okoseszökzeikkel, mint írásban. A hangalapú lekérdezések gyakran több egymást követő kérdésből is állnak, és konkrét nyelvi szerkezeteket használnak az egyszerű kulcsszavak begépelése helyett.
Fontos szempont továbbá, hogy a hangalapú keresések háromszor gyakoribbak a helyi jellegűek, mint a begépeltek. Csupán még egy ok, amiért érdemes odafigyelni a helyi keresőoptimalizálásra.
8. Kapcsolódó kérdések
A Google 2015 óta teszteli a „Mások ezeket a kérdéseket is felteszik” funkciót. Sokan – különösen az előbb említett hanggal keresők – kérdéseket tesznek fel a Google-nak egyszerű kulcsszavak helyett, és a keresőmotor igyekszik minél relevánsabb kérdéseket (és válaszokat) megjeleníteni a találatok között, hogy a felhasználók további információhoz juthassanak anélkül, hogy el kellene hagyniuk a találati oldalt.
A Mozcast 2018-as adatai szerint az általuk figyelt lekérdezések 30%-ához mellékelt a Google ilyen hasonló kérdéseket. Ahogy az emberek egyre gyakrabban tesznek fel kérdéseket a keresőmotornak, úgy az egyre több lekérdezéshez tud majd kapcsolódó kérdéseket kínálni a felhasználók számára. Kétségtelen, hogy erre is érdemes lesz odafigyelni 2020-ban (habár egyelőre a magyar nyelv még nem támogatott, vagy csak nagyon kis arányban).
9. A minőség továbbra is fontosabb, mint a mennyiség
Ahogy a Google mesterséges intelligenciával felszerelt algoritmusai egyre több tartalmat értelmeznek az interneten, annál egyszerűbben lesznek képesek felismerni az igazán jó minőségűeket. Mindez azt jelenti, hogy a tartalomkészítőknek egyre keményebben kell küzdeniük azért, hogy a csúcsra juthassanak írásaikkal.
A kulcsszavak már messze nem elegendőek önmagukban – tartalmaiddal bizonyítanod kell szakértelmedet az adott témában, hogy kiérdemelhesd előkelő pozíciódat a találatok között. Elképzelhető, hogy éppen ezért egyre több marketingügynökség keresi majd szakemberek segítségét a tartalmak elkészítésében, ahelyett, hogy egy olyan témakörben alkossanak, amihez egyáltalán nem értenek.
10. A SEO önmagában nem elegendő
Sokan kérnek tőlünk árajánlatot keresőoptimalizálásra. Nyilván nem véletlen, hiszen nemcsak ez a blog, de ügyfeleink oldalai is szinte minden kifejezésre az elsők között jönnek a Google találati listáján. Mégis mindenkit lebeszélek arról, hogy csak a keresőoptimalizálással foglalkozzon, ha az online marketingre gondol. Nem azért, mert nem ez a leghatékonyabb és legolcsóbb marketing eszköz, hanem azért, mert komplex stratégiában sokkal jobban működik, mint egymagában.