A SEO tanácsadó előrejelzése: Ezek lesznek 2020 legfontosabb SEO trendjei 1.rész
Összefoglaltuk egy cikkben mindazt a keresőoptimalizálásról, amit egy marketingesnek 2020-ban tudnia érdemes, ha konverziókat szeretne az organikus Google találatokból.
Elég csupán néhány évig foglalkozni a keresőoptimalizálással, és hamar egyértelművé válik, hogy a SEO bizony folyamatosan változik. Azok a taktikák, amelyek 2 éve teljesen életképesek voltak, ma már egyetlen keresőmotoron sem működnek, és a megannyi új technológia és eszköz számos új lehetőséget is adott a SEO szakembereknek, amelyekre persze szükségük is volt az eredmények elérése és megőrzése érdekében.
Habár senki sem tudja, hogy fél éven belül milyen újításokkal áll majd elő a Google, egy meglehetősen pontos képet festhetünk fel a keresőoptimalizálás jövőjéről, ha a jelenleg felkapott trendeket vesszük alapul
1. A webhelyek sebessége
Köztudott, hogy a Google olyan webhelyeket, illetve tartalmakat kínál szívesen a találatai között, amelyek pozitív felhasználói élményt biztosítanak a keresők számára. Ha valami, akkor a sebesség meghatározó szempont ilyen téren, ezért is vezetett be a Google 2018-ban egy új irányelvet, ami a mobileszközökön mért sebességet helyezte előtérbe az asztali számítógépekkel szemben.
Az emberek egyre gyorsabb böngészésre vágynak, és a Google frissítése óta azok a webhelyek kerülnek előnybe, amelyek minél gyorsabb betöltést kínálnak mobileszközökre.
A Google egy érdekes kutatás során kiderítette, hogy csupán néhány másodpercnyi késedelem is elég ahhoz, hogy elveszítsd látogatóid nagy részét (pontosabban, hogy azok visszaforduljanak az oldalról, amire webhelyedre érkeztek a Google-ból): 3 másodperc várakozás 32%, 5 másodperc 90%, 6 másodperc pedig már 106%-nyi visszalépést jelent 1 másodperchez képest.
Ezek 2017-es adatok, és ahogy az emberek egyre kevesebb ideig hajlandók odafigyelni a dolgokra, és egyre inkább azonnali eredményeket követelnek meg, biztos lehetsz benne, hogy az arányok egyre drasztikusabbak lesznek majd.
2. A helyi SEO egyre fontosabb
A Google egyre nagyobb hangsúlyt fektet a helyi keresőoptimalizálásra, így kétségtelen, hogy ami kihat helyi adatlapodra, az a rangsorolásodon is megérződik majd.
Ha még nem foglalkozol helyi SEO-val, akkor itt az ideje, hogy belevágj az online marketing ezen ágazatába is, ugyanis a Google jó eséllyel egyre komolyabban veszi majd a földrajzi célzású kereséseket és találatokat.
A helyi SEO sikerének egyik alapja, hogy céged alapadatai minden erre alkalmas felületen (a különféle céggyűjtő webhelyeken) karakterről-karakterre pontosan egyezzenek egymással. Ezek a szolgáltatások nagyon népszerűvé váltak az elmúlt évek során, és ez a népszerűség nem mostanában látszódik lankadni.
3. A vélemények hatalma
A vélemények már régóta részei a keresőoptimalizálásnak. A Google egyik cikkében megmagyarázza, hogy a jó minőségű, pozitív értékelések javítják a cég láthatóságát, és persze annak az esélyét is, hogy a felhasználók felvegyék a kapcsolatot cégeddel. Egyértelmű tehát, hogy a vélemények és értékelések a helyi SEO fontos elemét képezik, aminek fontosságáról az előbb már beszámoltunk.
2018-ban Darren Shaw publikálta éves Google helyi rangsorolását vizsgáló kutatásának eredményeit, amelyekből kiderült , hogy a Google nagyjából 15%-ban a vélemények alapján rangsorolja a helyi cégeket.
A helyi keresés egyre fontosabb, ezért fokozott figyelmet kell fordíts a pozitív vélemények és értékelések beszerzésére. Ezért persze minőségi szolgáltatásokat és/vagy termékeket kell kínálnod!
4. A keresőoptimalizálás technikai oldala
A technikai SEO a keresőoptimalizálás fontos része. Egy technikailag jól optimalizált webhely nem csak jó felhasználói élményt biztosít a látogatók számára, hanem a Google elvárásainak is megfelel.
A Google igyekszik úgy tanítani mesterséges intelligenciával működő robotjait, hogy azok a felhasználókhoz hasonlóan böngészgessék webhelyedet. Tehát ha a felhasználók valamit nehezen találnak meg, akkor jó eséllyel a Google is észleli majd ezt a hiányosságot. Ha pedig a Google valamit nem talál webhelyeden, vagy szimplán nehezen navigálhatónak ítéli meg azt, akkor az a pozíciódra sem lesz jó hatással.