Mik azok a mikro-pillanatok a webdesignban és hogyan használd őket?

2019-09-02

Sokféleképpen meg lehet közelíteni a felhasználó-központú webdesign kérdését. Az egyik ilyen, ha a mikro-pillanatok alapján tesszük ezt. Ehhez persze tudni kell, hogy mik is azok a mikro-pillanatok, és hogyan gondolkodjunk a webdesign során mikro-pillanatokban.

Mik azok a mikro-pillanatok?

A Google meghatározása szerint mikro-pillanatra akkor kerül sor, amikor az emberek valamely eszközükhöz fordulnak, annak érdekében, hogy segítségével megtegyék, amit akarnak. Ez lehet tanulás, vásárlás, valaminek a megtekintése, vagy egy cselekvés.

A mikro-pillanatok fontossá váltak az elmúlt években, elsősorban annak köszönhetően, hogy az okoseszközök – mint amilyenek a mobiltelefonok és a tabletek – az emberek életének alapvető részei lettek. Egyre jobban belefáradunk az e-mailek, az üzenetek és hirdetések sokaságába: telítődik a piac. Az emberek nem tudnak megemészteni már annál több információt, mint amennyit jelenleg is rájuk zúdítanak, egész egyszerűen azért, mert nincs több idejük a feldolgozásukra. Ez pedig azt jelenti a marketingesek számára, hogy új, hatékonyabb megoldásokat kell találni a fogyasztók figyelmének megszerzésére. A mikro-pillanatok megértése és a mikro-pillanatokban történő gondolkodás ezt teszi lehetővé.

A mikro-pillanatok 4 fő kategóriája

  • Tudni akarom pillanatok – ami arra utal, hogy egy adott pillanatban a felhasználó valamire online rákeres, de nem feltétlenül azzal a szándékkal, hogy vásároljon. Információkat akar egy bizonyos témában.
  • Meg akarom tenni pillanatok – amikor a felhasználók meg akarnak tenni valamit, akkor weboldalakat keresnek, melyek segítenek egy bizonyos feladat végrehajtásában vagy csak egy új élmény megélésében.
  • Menni akarok pillanatok – amikor a felhasználóban felmerül az igény, hogy tegyen valamit, akkor a weben keres egy helyi üzletet, mely kielégíti az igényét: ez lehet egy étterem, egy üzlet vagy egy mozi.
  • Vásárolni akarok pillanatok – ami arról szól, hogy a fogyasztó venni akar valamit. A döntéshez pedig szüksége van segítségre.

Annak érdekében, hogy ki tudjuk használni ezeket a mikro-pillanatokat és egy hatékonyabb, meggyőzőbb felhasználói élmény jöjjön létre, meg kell érteni, hogy ezek a mikro-pillanatok nem cég-, hanem fogyasztófüggők.

A látogatók igényeinek felmérése

Az előbb felsorolt felhasználói igények kielégítéséhez először azonosítani kell, hogy miért érkeznek a weboldaladra. Ennek érdekében elemezni kell a látogatókat, azok viselkedését, és meg kell érteni, hogy mely szükségleteiket tudja a legjobban kielégíteni a weboldalad.

A mikro-pillanatok azonosításának eszköze, ha az angolul 5W-nek nevezett kérdésekre választ adunk:

  • Ki – azonosítsd a célközönséged a demográfiai adatai és a problémái alapján. Határozd meg, hogy kik látogatják leggyakrabban az oldalad és melyek a közös jellemzőik.
  • Mit – azonosítsd be, hogy mit keresnek a felhasználók, mielőtt megérkeznének a weboldaladra. Milyen kulcsszavakat használnak? Az emberek sokszor hasonló dolgokat keresnek, csak máshogy fogalmazzák meg.
  • Mikor – ez leginkább a “menni akarok” mikro-pillanatról szól. Amikor az emberek egy bizonyos hely iránt érdeklődnek, akkor a nyitvatartási időre keresnek rá, vagy bizonyos eseményekre. Figyelned kell erre, annak érdekében, hogy meghatározhasd, mikor a legjobb elindítani egy kampányt vagy meghirdetni egy eseményt.
  • Hol – annak meghatározása, hogy hol tartózkodnak az emberek, amikor rátalálnak a weboldaladra. Például a közeli irodaházból keresnek mondjuk rá egy étteremre, és annak legtöbb vendége onnan is érkezik.
  • Miért – az oka annak, hogy miért keres rá egy felhasználó a weboldaladra. Ha ezt kideríted, akkor a szükségleteikhez tudsz igazodni.

Az igények alapján készülő webdesign

Amint sikerült beazonosítani a leggyakoribb okokat, amiért az emberek a weboldaladra érkeznek, elkezdődhet a webdesign készítése. Az embereknek azonnali válaszok kellenek, amikor valamire online keresnek rá. Ezért annak érdekében, hogy visszatérjenek a weboldaladra, ki kell elégítened az igényeiket, mégpedig a lehető leggyorsabban és legegyszerűbben.

Ha például egy látogató azért érkezik a weboldaladra, hogy tanuljon valamit, akkor neked a lehető leggyorsabban meg kell adnod számára a szükséges információkat. Lehet egy jó, témába vágó oldalad a blogodon, egy részletes GYIK-od vagy egy jól használható keresőd, az információknak a céloldalon a rendelkezésükre kell állniuk. Győződj meg tehát arról, hogy a vonatkozó részeket könnyen észreveszik és használni is tudják.

Azon igények kezelése érdekében, amikor tenni akarnak valami, vagy menni akarnak valahová a látogatók, győződj meg arról, hogy a nyitvatartási idő jól látható a számukra. Ha van valamilyen éppen zajló eseményed, akkor jelenítsd meg azt a céloldalon! Lehetnek az eseményeknek különálló oldalaik is, de legyenek elérhetők a főoldalon is.

Amikor a felhasználók vásárolni akarnak valamit, akkor egyből a termék érdekli őket. A legjobb termékeidet helyezd el a főoldalra, vagy használj személyre szabott tartalmat, hogy azokkal a termékekkel találkozzanak, melyek érdekesek lehetnek számukra a korábbi interakciók alapján. A termékeidet rendezd kategóriákba és győződj meg arról, hogy a keresés elég jól működik ahhoz, hogy ezeket könnyen megtalálják.

Forrás: http://blog.webshark.hu
Vissza

"Egyedi tartalmak előállítására törekszünk!"

2024. 12. 19.
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a MAON Online Marketing Ügynökséget. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének fő…
Bővebben

"Az ügyfelekért dolgozunk!"

2024. 12. 19.
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a GoodSpiritet. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főbb szakaszaiba, és az…
Bővebben

"Az információ szabad áramlása és elérése a legnagyobb kincs rohanó világunkban!"

2024. 12. 18.
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a People of sportsot. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főbb szakaszaiba,…
Bővebben
További hírek